Kruipen/lopen

hallo,
ik ben nieuw hier, en ik had een vraagje.
waar jullie misschien (uit ervaring) wel antwoord op hebben?!

mijn zoontje is nu 9,5 maand.
hij is erg actief, rolt heel de kamer door,
sinds een week of 2 is hij nou ook op zijn handjes aan het opdrukken,
en op zijn tenen, dan staat hij in een soort driehoek, net of hij opdrukt.
en sinds deze week zit hij af en toe op handjes en knietjes, maar komt nog niet vooruit. is dit een voorbode van kruipen???

nog een vraagje, als ik hem vasthoud om een paar stapjes te zetten, dan blijft hij gewoon stil staan. hij zet geen stap vooruit, wel kan hij goed blijven staan als ik hem vasthoud.
in mijn omgeving hoor ik vaak dat er al wat kindjes dat wel doen stappen.
is dit normaal? en doen alle baby’s dat in het begin zo?
en kan ik het misschien stimuleren?

Hoi

Het zal inderdaad een vorobode zijn van kruipen hoor. Goed hoor van hem en hij is daar zeker ook niet laat mee hoor.

Lopen snapt hij gewoon nog niet en dat komt vanzelf. Meestal rond het eerste jaar pas dus ik zou me er maar niet druk om maken hoor. Alles op zijn tijd.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

Erik kruipt ook nog niet, zit een beetje in dezelfde fase als jouw zoontje. Ik heb goede hoop dat het niet lang meer duurt en als ik jou was zou ik dat ook hebben. Lopen is gemiddeld pas rond 14 maanden, dus dan hebben ze nog even…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan tijgert achteruit. Wel trekt ze haal knieen onder der heupen, maar ze komt niet vooruit. We achteruit en zo gaat ze ook overal naar toe. Rollen doet ze overigens alleen op bed en van daag voor het eerst ook op de bank met pyjama aan doen. Ze zit wel als ze zich vast kan houden aan een trui of zo.

Groetjes,

Michèle

Dat achteruit gaan hebben we hier ook. Dan duwt 'ie zich met z’n handen naar achteren. In combinatie met het om z’n as draaien en rollen van rug naar buik en weer terug etc. komt 'ie dan toch nog een heel eind…

Groetjes!

Heel herkenbaar Mriek. Toen Tim nog niet kon kruipen verplaatste hij zich ook door aan alle kanten om te rollen en om zijn as heen te draaien. Zo grappig om te zien dat ze op die manier toch ergens komen. Tim heeft nooit acheruit gekropen, maar je hoort wel vaker dat baby’s eerst acheruit gaan kruipen en pas later de versnelling om vooruit te komen vinden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Dus we houden hoop! Zo grappig trouwens, die beentjes slepen maar wat achter 'm aan. Soms doet het me denken aan iemand die van onderen verlamd is en alleen z’n armen heeft om zich voort te bewegen.

Groetjes!

Ja hoor er is zeker nog heel veel hoop Mriek. Gaat ook met Erik helemaal goedkomen.

Raar is dat idd he dat ze hun beentjes niet gebruiken. Tim gebruikt sinds hij kruipt wel meteen zijn beentjes. Hij kruipt nu ook volop met zijn buik echt van de vloer op zijn knietjes. Ook probeert hij nu zelf op zijn beentjes te staan. Dan ligt hij in kruiphouding en dan gaat hij zijn beentjes helemaal strekken en dan heeft hij zijn armpjes nog wel gestrekt op de vloer leunend. Hoop dat je het nog volgt, maar het ziet er echt grappig uit.

Groetjes,
Sandra

mriek heel herkenbaar idd loek doet dat ook zo heen en weer rollen, om zijn as heen en zo komt hij overal hahaha… ach we houden hoop idd

Ha ha ha ik snap je sandra. Als je morgan vasthoud doet ze dat ook al inderdaad. Enne ze kan inmiddels wel de benen onder zich optrekken en daar zit ze ook op dan, maar nu de rest nog.

Groetjes,

Michèle

Zonder hoop geen leven!

Groetjes!

Leuk Michelle dat Morgan dat ook al doet en zich ook kan optrekken.

Het blijft echt superleuk al die ontwikkelingen.

Groetjes,
Sandra

Hier zit meneer nu klein beetje zelfstandig … maar nog minimaal…

Kruipen niet… als hij op zijn buik ligt en hij wil ergens naartoe gaat hij er naartoe rollen … of hij gaat met ogen dicht liggen krijsen/piepen… kan ik hem op een of andere manier stimuleren in kruipen?

*sofie… misschien loopstoeltje iets voor de kleine? of ben je anti loopstoeltjes?

Wij hebben hem nooit gestimuleerd met kruipen. Ik vind het belangrijk dat hij zich gewoon op zijn eigen manier en tempo ontwikkeld. Tim probeerde al heel lang te kruipen maar hij kwam nooit een milimeter vooruit. Idd ook door omrollen etc. Maar ineens zette ik hem op de grond en kroop hij weg.

Dus ik zou zeggen lekker zijn gang laten gaan en dan komt het vanzelf helemaal goed.

Groetjes,
Sandra

ja misschien vinden sommige van jullie dat gek maar ik ben idd anti loopstoeltje, liever niet. en ik wil ook dat hij het zelf ontwikkeld. ik heb hem wel eens proberen vooruit te schuiven, maar dan kuekelt hij voorover… haha… dus dat is ook zielig!

Haha, wij ook. En dan met z’n koppie op de grond knallen. Oeps…

Ik heb vannacht gedroomd dat Erik kroop. Was zo leuk. Zou ik voorspellende gaven hebben of was het meer een wensdroom? De tijd zal het leren, hihi.

Groetjes!

hahaha mriek ik heb al heeeeeeeeel vaak gedroomd dat loek kon kruipen… lopen… dat hij al een mond vol tandjes had… en hij heeft er nog geen 1! hahaha!

dus ik weet niet… maar IK heb die voorspellende gave niet! misschien jij?

gaat erik al wel staan in de box of bed of zo? en zelf zitten?

ach ja ze zeggen ook dat jongens wat luier zijn he…

Dat laatste heb ik ook gehoord ja. Haha. Maar nee, staan en zelf zitten zeker nog niet. Dus we houden geduld.

Heb nog niet eerder een voorspellende gave gehad, dus ik dénk dat het geen helderziende droom was…

Groetjes!

Maak je niet druk!
Hij zal nog genoeg kunnen lopen in zijn leven! Dus een maand eerder of later maat dan echt niet uit!

Ieder kind gaat op zijn eigen tempo, de een is er iets eerder aan toe dan de andere. Waarschijnlijk is jouw kindje er nu nog niet aan toe om de wereld al lopend te ontdekken. En dat is echt niet erg hoor! Hij hoeft echt niet op zijn eerste verjaardag rond te kunnen lopen