Kruidvat potjes ui zout selderij?! 4+:S

Nou ja het is volgens mij een fout van de belasting, maar dan vraag ik of het in termijnen kan. Dan ben ik er ook zo vanaf. Ga ik me dit weekend maar even in verdiepen want ik moet zo ie zo nog aangifte doen. Maar de belastingdienst had Mervin erbij moeten trekken want hij is mijn toeslagpartner maar dat hebben ze niet gedaan.

Groetjes,

Michèle

nou…daar zou ik niet zo zeker van zijn. ik keek effe op zo’n formulier en er staat dat je de achterkant altijd moet controleren en dat je eigelijk dus eind verantwoordelijke bent…want als HUn een fout maken (wat ze bij mij ook destijds hebben gedaan) en je krijgt meer geld, dan kan je het terug betalen hebben wij ook gemoeten. Omdat wij gingen samenwonen en dus samen zorgtoeslag hoorde te krijgen. maar goed we kregen het ieder apart en toen gaven ze in 1 x heel veel (wat over de periode ging dat wij samen woonde) voor ons samen (terugwerkende kracht ofzoiets) maar goed mijn vriend had ook gewoon nog apart zn toeslag gekregen. dus kregen we het 3x ipv 2. dus ineens heel veel terug moete betalen terwijl ik zoiets had van: tja tis toch hun fout… uhuhuhh… hadi k maar de gegevens moeten na checken op de achterzijde.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik weet dat ik terug moet betalen want het is nooit hun fout, maar aan de andere kant moet ik even kijken naar de zorgtoeslag want ik krijg het wel, maar Mervin niet en ik betaal wel zijn ziekenfonds dus daar zou ik weer meer moeten krijgen. Maar daar ga ik me morgen na het zwemmen even in verdiepen.

Groetjes,

Michèle

hmm. het kan best zijn dat als je daarvoor belt ofzo dat ze zeggen dat jullie het samen op 1 rekening moeten krijgen, omdat jullie samenwonen
als het goed is is dat samen 105 euro ofzoiets… apart is het geloof ik 46 euro dus je krijgt meer als samenwonende.
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 06 Mar 2009 16:24:56

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 06 Mar 2009 16:25:37

Ja dan komt het op de mijne want daar gaat het nu ook vanaf enne ik ben aanvrager. Maar goed das een leuk klusje voor morgen

Groetjes,

Michèle

quote:
Ha ha ha ik had gister een etospotje. dat was best te doen, andijviestampot. Alleen die hebben pas vanaf 6 maanden dus moet je nog even wachten. Dacht alleen dat ik zo'n 12 dagen met de potjes zou doen, maar ja ze eet hele potjes dus moet toch weer bijhalen Dure hobby hoor.

Groetjes,

Michèle

Zelf koken: veel goedkoper :smiley:

Edit: Sorry, het ging ondertussen alweer over wat anders

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 06 Mar 2009 20:27:40

Wil ik wel doen dat zelf koken alleen weet ik niet hoeveel vlees ze mogen hebben en hoe het klaar te maken dus nu vind ik de potjes even handiger, dan weet ik zeker dat ze van alles voldoende binnen krijgen zonder gekke dingen.

Groetjes,

Michèle

ik zou zoiezo geen vlees uit n gewone winkel kopen ivm hormonen, gelukkig werkt hij in een bio winkel

quote:
Wil ik wel doen dat zelf koken alleen weet ik niet hoeveel vlees ze mogen hebben en hoe het klaar te maken dus nu vind ik de potjes even handiger, dan weet ik zeker dat ze van alles voldoende binnen krijgen zonder gekke dingen.

Groetjes,

Michèle

quote:
ik zou zoiezo geen vlees uit n gewone winkel kopen ivm hormonen, gelukkig werkt hij in een bio winkel

Tsja, er zal vast het een en ander in het vlees zitten.
Net als in de zuivelproducten, groeten, en potjes kant-en-klaar.

Maar er zitten veel minder hormonen en andere gekke dingen in het
vlees van tegenwoordig dan toen wijzelf klein waren,
en wij zijn er ook groot mee geworden.

Wat hoeveelheid aardappelen (of rijst, pasta, couscous, mie, …) en groente
groente weet je de hoeveelheden wel?
Gewoon een klein beetje vlees erbij.
Net zo klaarmaken als voor jullie zelf. (wel opletten met zout,
andere kruiderijen kunnen geen kwaad)

Voorbeeld: (6 maanden oud zie ik): een braadworstje: doorsnijden,
en een schijfje van een halve cm er af snijden.
Dit schijfje in stukjes bij de rest van het eten geven.
Kip is minder vet, dus daar zou je wat meer van kunnen geven.

Ook hier geldt: volg je gevoel.

M.

ja is ook weer waar maar het zit er wel in en mijn gevoel vind het niet zo prettig volgens mij om daar zelf mee aan de slag te gaan…
eerst is wat zekerder van mn zaken worden

Ha ha ha dan moet ik pappa eerst anders leren koken denk ik. Pappa kookt geweldig, maar niet voor Morgan. Enne ik moet je ook eerlijk zeggen zij eet nu eerder dan wij omdat die fles van 20.00 er nog bij zit. Ach we hebben weer voorraad ingeslagen enne mamma wordt vanzelf ook wel een babychef

Groetjes,

Michèle

ja rico eet dan later dan wij want die krijgt om half 7 pas groente omdat hij normaal om 7 uur de fles kreeg en wil niet teveel afwijken van zn eet-patroon.
en ik vind het nu nog onhandig omdat rico nog niet in de kinderstoel kan dus ook niet aan tafel kan eten.
zo gauw hij daar in kan zitten heb ik er wel voor gezorgt dat de eettijden samen vallen

Ja Bij Morgan is het dus om 18.00 en dan om 20.00 de fles en wat jij zegt ze zit in de wipper op de bank. Anders heb ik het helemaal aan mijn rug, maar ze zit niet alleen. Ze wil trouwens dolgraag zelf de lepel hanteren. ik heb al een idee om dat te leren. Dat deed mijn ma ook met mij. Uitkleden tot de luier, vuilniszak op de grond en dan Morgen in de kinderstoel en met wat eten op haar bord (nee niet het warmhoudbord) en laat haar maar klooien dan. Ze zal wel in bad moeten daarna, maar haar kleren blijven gespaard en mijn vloer ook

Groetjes,

Michèle

super advies van je moeder!
alleen rico kan dat niet alleen eten met een lepel want hij probeerde het wel maar stak dat ding zowat achter in zn strot en kokhalzen dus.
hier helpt mama dus nog mee.

nou lekker filmpie kijken met mn vriendin…rustig avondje hopelijk

oh en trouwens vanacht was goed gegaan, hij lag alleen om 11 uur met een droge mond in zn bed maar na de pap ging het super…ook de 200 cc pap kreeg hij op.
daarna de hele nacht geslapen…hmm heerlijk

Morgan laat ik natuurlijk niet helemaal alleen in eerste instantie anders kan ik daar ook een lepel opdiepen. Ze denkt nu al dat ze Paris Hilton is zo diep steekt ze op het moment haar vingers in haar keel.

Enne morgan had gister veel geslapen en ze was ook wat onrustig door alle indrukken dus half zes was ze wakker. Om 6 uur fles gegeven en nu is ze weer moet dus wij gaan ook nog even liggen anders is de dag weer zo lang.

Groetjes,

Michèle

ja ik ken het, ze hebben daar ngo geen besef van van diepte enzo want elke keer doen ze het opnieuw

hopelijk slaap je nog een beetje bij vandaag, de onderburen hebben flink gefeest DE HELE NACHT KEI HARDE MUZIEK, en de buurvrouw van ons die rot hond heeft de hele nacht liggen janken en blaffen…pff
rico heeft er trouwebns wel gewoon doorheen geslapen…

We moesten naar de voetbal vandaag dus helaas, maar we gaan er wel lekker bijtijds in vanacht. Morgan slaapt nu trouwens.

Groetjes,

Michèle

Even een reactie op de hoeveelheid die je voor je kleine klaarmaakt. Ze hoeven maar 10 a 15 gr vlees te hebben op een dag. Onbereid moet je altijd iets meer rekenen, ik doe meestal iets van 20 gr. Van de groente doe ik 100gr en van de aardappels of rijst 50 gr. Voor rijst moet je dan ongekookt 20 gr rekenen, omdat dit gekookt 50 gr is. Ik maak altijd alles vers, maar soms koop ik voor de variatie wel een potje. Sommige dingen zoals visrisotto ofzo kun je niet zelf klaarmaken. En ook bruine bonen koop ik altijd van Olvarit, want van Hak zit natuurlijk weer zout in wat niet goed is. Hoop dat je hier iets aan hebt qua richtlijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik moet me er eens even goed in verdiepen. Mijn schoonzus heeft een babykookboek, maar ze kan niet koken, en ze kookt ook niet, maar als ik vraag of ik dat kan lenen dan kan dat niet want heeft het nodig dan. Niet dat ik me niks kan bedenken te koken hoor, ik kook heel goed al zeg ik het zelf, maar das te ingewikkeld en uitgebreid voor Morgan. Ik moet even back to basic zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Mijn buurvrouw heeft een kookboek van de Albert Heijn en dat las ik laatst. Is een erg leuk boek, het heet opperdepop en er staan allemaal recepten in voor baby’s van 6 maanden tm kinderen van 4 jaar. Voor baby’s staan er niet alleen groente recepten in, maar ook fruitrecepten. Erg leuk want je ziet precies voor welke leeftijd welk recept bedoeld is. Denk dat ik dat boek ook ga kopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker