Kruidenmix voor bijv. spaghetti

hallo moeders!

Mijn dochter is een jaar en eet een beetje met de pot mee. Tot nu toe alleen aardappelen, groente of vlees/vis. Nu wil ik vanavond graag spaghetti eten, kan ik daar gewoon kruidenmix door doen? Ik lees overal dat je niet teveel kruiden en zout moet gebruiken. Maar in zo’n mix zit natuurlijk wel heel wat zout en kruiden. Of is dit geen probleem meer als ze een jaar zijn?

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Ik gebruik het gewoon vanaf dat hij een jaar is. Nu lust hij wel geen spaghetti maar als hij het wel zou eten zit het er gewoon door.

Maak voor hem niets aparts meer.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Als ze 1 jaar zijn mogen ze alles, dus dit is geen probleem. Over groente en aardappels doe ik nog steeds geen zout. Dus dan vind ik het niet zo’n probleem als ik een keer zo’n zakje kruidenmix voor bami, nasi etc. gebruik. Het gaat ook meer om het zout, niet om de kruiden. Kruiden hebben wij voorzichtig aan opgebouwd en nu eet Tim ook gerust iets waar we een scheptje sambal ofzo doorheen doen. Maar ja dat deden we nog niet toen hij net 1 jaar was. Gewoon dus lekker mee laten eten. Als je verder maar matig bent met zout is het geen probleem.

Groetjes,
Sandra

Ik doe gewoon pastasaus er doorheen, alleen iets minder. Geen hele pot.
En dan verder aanvullen met tomaten/ courgette/ broccoli/ paprika…

Eet smakelijk!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zou ook gewoon kruidenmix erdoor doen hoor… wij zelf gebruiken een pot pastamix… en noah is wat dat betreft wel een makkelijke eter… scherp eet hij ook wel… (indo he) hahaha… en ik deed altijd al wel zout op de aardappelen of groente… in het begin niet zo veel maar nu gewoon wat wij ook eten…

lekker met de pot mee laten eten!

Liefs, Melanie

Neeltje eet al met de pot mee en die heeft gisteren ook pasta bolognese ( met kruiden) op , twee bordjes zelfs . Ik doe er verder uiteraard geen zout of kruiden extra doorheen.

Nou, hier was het niet zo’n succes… Helaas. Eerste hapje werd al uit de mond gewerkt. Papa kreeg nog een paar muizenhapjes erin, maar daar bleef het bij. Wel vervelend, de rest van mijn maaltijden vond ze ook niet bijzonder lekker. Potjes wel, daar smult ze van!

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Gewoon doorzetten, het moet wennen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers