Rare titel misschien, maar hier heb ik toch alst van bij het volgende:
Ik werk onregelmatige diensten, waardoor ik overdag vaak thuis ben met Luka. Ik heb dus vanaf dat hij geboren is een heel schema van RRR ingebouwd en steeds aangepast als Luka aangaf dat dit nodig was. Met name de laatste maand heeft Luka veel behoefte aan regelmaat in zijn drukke leventje. Wie hem die regelmaat geeft, ik, papa of iemand anders maakt niet uit. Als hij het maar krijgt zoals het altijd gaat.
Maar dan komt papa… En papa vind dat het, blijkbaar, anders moet. Allereerst: ik heb een ontzettend lieve man en hij is echt super met Luka, echt 2 handen op een buik.
Als het een papa-dag is geweest, nou, dan kan mama het een dag later flink verduren! Mijn man houd zich niet echt aan het schema, zijn motto:" Als hij maar eet, maakt niet wat en hoe laat en slapen doet hij maar in de kinderwagen!" Eigenlijk hoe mijn man zelf een beetje leeft… Behalve dan slapen in de kinderwagen!
Maar een dag later zit ik met een jochie dat helemaal de weg kwijt is, ineens zijn ontbijt niet wil en 3x op een dag gaat slapen. Je merkt gewoon echt dat hij er last van heeft!
Ik heb het mijn man wel geprobeerd uit te leggen, maar hij lijkt het niet te willen begrijpen. Hij zegt:" Als je nooit eens wat anders probeert weet je ook niet wat wel en niet kan" . Maar hij zit er niet mee een dag later!
Ik vind het echt een moeilijk iets, een tene krommend iets. Ik wil natuurlijk man ook niet voor zijn hoofd stoten en hem het gevoel geven dat hij het niet goed doet.
Heeft iemand nog tips? Of een middel om mijn tenen te laten ontspannen?