Krijzend naar bed nu 6 maanden

Sinds ruim een week is het hopeloos na de laatste fles.
Krijzend en gillend in bed.
Niet te stoppen.
Wel of geen papje maken
Totaal geen gewijzigde situatie met voorgaande periode.
Op bed de laatste fles geven, boertje en een lekkere kroel en dan bed.
Maar dan is het over en uit en begint het krijzen door merg en been.
We hebben al geprobeerd om rond een uur of half 4 een fles te geven, rond 1700 een potje en rond 1900 een laatste fles.
Kroelen en kletsen, voorlezen naast het bed. Met speen zonder speen. Pink aanbieden…

Dus als iemand nog een idee heeft om dit ook heeft meegemaakt…kom maar op, want wij moeten de tv nu wel heel hard zetten om het maar niet te horen.
En dat is het laatste wat we willen doen.
's middags slaapt ze ook gewoon na een flesje.

Wij weten het even niet meer in ieder geval.

Het kan zijn dat ze in een ontwikkelingssprongetje zit? Ken je oei, ik groei?
Wij lieten ons zoontje in die periodes nooit langer huilen dan tien minuten, gingen dan weer troosten en namen hem soms zelf nog even mee naar beneden. Ja, hij lag dan geregeld later op bed dan normaal. Maar als hij bij ons op schoot rustig zat terwijl wij aan het tv kijken waren, vond ik dat toch heel wat beter dan een hele poos laten huilen. Wat we ook vaak deden (en wat ook heel goed werkte) was hem meenemen naar onze slaapkamer die helemaal donker was, rustig muziekje aan en met hem rustig ‘dansen’ op de muziek terwijl ik zachtjes mee ging neuriën. Zodra ik voelde dat hij zich helemaal ontspande en zijn hoofdje lekker tegen me aanlegde, kon ik hem zonder problemen in zijn bedje leggen (hij was dan half in slaap, half wakker) en sliep dan heerlijk door. Dit duurde bij ons nooit langer dan zo’n anderhalve week en daarna viel hij gewoon weer heerlijk zelf in slaap (na het vertrouwde slaapritueel).

Misschien voor jullie ook een idee om haar dan er weer even uit te nemen tot ze weer rustig is. Op een gegeven moment worden ze wel zo moe dat ze wel in slaap moeten vallen. Al eens geprobeerd om haar 's avonds wat later in bed te leggen?

Ennuh, blijf gewoon bij het oude vertrouwde slaapritueel. Wijk daar niet te veel vanaf, daar zal ze alleen maar onrustiger van worden.

Succes! En leg haar desnoods om en om in bed 's avonds en laat die persoon dan ook de avonddienst draaien zodat de ander wat rust en tijd voor zichzelf heeft.