Krijsend wakker

Hallo,

Mijn dochter van 8,5 maand wordt sinds afgelopen vrijdag soms opeens krijsend wakker. Troosten en terugleggen accepteert madam niet, dan begint ze gewoon weer. Alleen bij ons in bed is ze rustig, dan gaat ze eerst een half uur liggen spelen en dan valt ze uiteindelijk wel in slaap. Ik slaap dan alleen beroerd omdat ze veel beweegt. Eigenlijk willen we haar niet bij ons in bed hebben maar ze stopt echt niet met huilen…
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt en wat hebben jullie gedaan? Laten huilen, troosten, in bed nemen? Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ze heeft nog geen tanden, is wel weer eens verkouden… Oh ja, en ik ben vorige week vrijdag voor het eerst gaan zwemmen met haar en sindsdien in het drama, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben. Ze heeft net een maand geleden oorontsteking gehad…
Ben kapot van die onrustige nachten… Overdag is ze het zonnetje in huis gelukkig, alleen 's nachts niet. Meer een donderdwolkje…

Alvast bedankt!

Dat heet een sprongetje.

Zeker niet in bed nemen.
Op de eigen kamer troosten, bij blijven tot het weer goed is.
En verder: niets doen.

Dat zwemmen, tsja, dat is natuurlijk iets dat enorm indruk maakt,
dus kan wel iets mee te maken hebben.
Maar zulke drama’s verwacht ik eigenlijk niet door zwemmen.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 01 Apr 2009 20:04:24

Maar ze houdt het huilen echt lang vol en zodra ze rustig is en ik leg haar terug begint ze weer… Is dat normaal?

Als je twijfelt kun je ook de huisarts even naar haar oren laten kijken…
Als ze een oorontsteking heeft, is liggen pijnlijk. Anderzijds zou ze dat dan in jullie bed ook moeten hebben. Moeilijk he?
Als je medische zaken hebt uitgesloten, kun je makkelijker ervan uitgaan dat het (sprong)gedrag is.
Het zijn vaak fases, waar je helaas even doorheen moet! Bij je in bed nemen lijkt mij niet goed, maar dat had je zelf ook al verzonnen he…

Groetjes van Christa

ik ben het net narsel eens…
niet bij je in bed nemen en op eigen kamer troosten…
ik denk ook dat het een sprongetje is…

succes!!

karin

hey hey

Ik heb een zoontje van bijna twee de heeft het ook nog steeds vorige week nog zelfs ik haal hem even uit bed om te kalmeren en wat drinken geven daarna leg ik hem weer trg in bed en als die huilt even laten huilen!

GR

lisanne

Hoi!

mijn dochter had precies hetzelfde rond die leeftijd. Ik had het idee, en het consultatiebureau bevestigde dit, dat ze nachtmerries had. Daarom vond ze het prettig om bij ons te zijn. Wij zitten ook op babyzwemmen, en daar heeft ze nooit last van gehad. Maar het kan natuurlijk dat ze daar veel nieuwe indrukken krijgt, en hier onrustig van wordt.
In die periode was ik zo doodmoe dat ik haar ook bij mij in bed liet slapen hoor! Het is misschien niet het verstandigste, en het wordt een heel gevecht om die gewoonte weer af te leren, maar ik begijp goed dat het vermoeiend is. Ik hoop dat er snel verbetering komt!

Groetjes mama Nathalie