Krijsen, niet slapen...HELLUP!

Onze meid ( 5 januari 1 geworden) ligt boven in bed alles bij elkaar te krijsen… voor de 3e nacht… Is verder in principe gezond, Overdag alles prima gegaan. Heeft gerust, en goed gegeten. Geen centje pijn.
Nu ligt ze er in, en ging eerste 30 min prima. Nu dikke drama. Hadden gisteren de indruk dat ze bang was. Keek angstig in het rond. Moet er bij zeggen dat we in 1 week naar Suriname en terug zijn geweest. Niet voor onze lol, helaas. Dus, moeten allemaal weer omschakelen. Alleen, nu weten we het even niet meer. Zijn al naar ha geweest ivm mogelijke astma. Is niet zo. Hebben wel wat dingetjes, zoals neusspray (slijm en hoesten) maar hebben niet de indruk dat dit haar zo veel parten speelt.

Ons probleem is dus: wat te doen tegen het IMMENSE KRIJSEN… en ze heeft een volume, waar je U tegen zegt… We zijn nu op het punt beland dat we haar maar laten gillen, en gaan af en toe kijken, en haar proberen te troosten. Wanneer ze eenmaal slaapt, gaat het prima. Maar voor het zo ver is… Onze oudste heeft ook 3 nachten gespookt, maar die is nu in diepe rust (stil… straks hoort ze het…)

We hebben zelfs omdat ze bang leek te zijn (wennen aan haar eigen kamertje??) gisteren het gordijn open gelaten (straat lamp) en nu vanavond een lampje extra aan gedaan (spaarlamp). Nu lijkt het er meer op alsof ze te wakker is, nog (wel in ogen wrijven en zo) en errug boos…

Nog even gebeld met Cb gisteravond, maar daar ook geen duidelijkheid gekregen.

Heeft iemand nog tips???

Vergeet niet te genieten!!

Jeetje wat een drama zeg!
Hartstikke vervelend voor jullie allemaal!

Slaapt ze normaal wel altijd goed?
Ik zou haast zeggen dat het inderdaad toch iets met het reizen te maken heeft.
Echte tips heb ik helaas niet maar als ik even naar mezelf kijk…wat zou ik doen.

Als ze angstig lijkt zou ik haar niet erg lang laten huilen zonder haar gerust te gaan stellen.
Ik zou, als ik hoor dat ze echt aan te door draaien is toch even er naar toe gaan.
misschien slokje water. Niet uit bed halen maar wel over haar bolletje aaien tot ze goed rustig is en dan weer weg.

Sterkte meid!

Groetjes Margot

Echt lastig, wij hebben met onze dochter ook zo iets gehad. Ze wilde absoluut niet slapen, stond in haar bedje en liet alle emoties zien van boos tot woest.
Wat bij ons heeft geholpen is heel duidelijk vertellen dat ze naar bed ging, bv al beginnen met ‘over 5 minuten’ gaan we naar boven en dan een soort vast patroon afwerken ( wij deden dan schone luier, pyama aan, tanden poetsen, verhaaltje lezen) en dan in bed. Neerleggen, dikke kus, weltrusten en tot morgen. Licht deed ik altijd uit, maar licht op de gang liet ik aan (en door glas boven deur kwam dan iets licht binnen). Als het brullen begon deden we de 5 minuten regel: elke vijf minuten even naar binnen, weer neerleggen (in ons geval omdat ze stond), kus, weltrusten en weer weg. Dit heeft ze 1 avond/nacht heel lang volgehouden (en wij gelukkig nog langer…) de tweede nacht was het nog maar een uur en de nacht daarna was het na 1 keer proberen klaar…
Klinkt nu makkelijk als ik dit schrijf maar ik vond het echt moeilijk. Je moet echt volhouden is mijn ervaring. Wat wel mijn voordeel was, was dat er nog geen andere kinderen waren.

Heel veel succes, ik hoop dat je er iets aan hebt!
Sacha

Wat lastig meid. Kan zeker met het reizen te maken hebben, Schoonzus en zwager zijn afgelopen zomer naar Spanje geweest met de auto (in 1 keer gereden!!). Hun dochtertje is hier ook een paar weken van slag van geweest. Ook steeds met slapen gaan en dan vnl in de avond. Reden weet ik niet. Maar dit was een fase en dit is gewoon weer van de 1 op andere dag goed gekomen. Wat zij deden was hun dochtertje voor het slapen gaan rustig bij zich nemen (op haar kamertje) en dan rustig pyama aan etc. Als ze overstuur was even rustig met haar rondlopen in de kamer en een beetje wiegen. Daarna ging het meestal wel.

Bij ons zoontje zou ik het weer heel anders doen. Eigenlijk gaat Dani altijd gewoon slapen. Maar als hij overstuur is werkt het eigenlijk averecht om steeds naar hem toe te gaan. En als ik bij hem ben en hij is echt wakker dan heeft het ook geen zin om alleen een aai over zijn bol te geven. Hij wil dan perse uit bed en wordt alleen maar bozer en verdrietiger als ik hem niet oppak. Dus als hij huilt laat ik hem toch maar gewoon huilen (als ik weet dat hij moe is en verder niet ziek is ofzo). Het komt wel vaker voor dat Dani 's avonds of 's nachts in zijn slaap gaat huilen. Dan is hij dus niet echt wakker. We laten hem dan een paar minuten gewoon huilen en als het echt erger wordt (en dat is meestal al hij een beetje ziekig is of last van tandjes heeft) ga ik wel naar hem toe en dan aai ik hem wel over zijn bolletje, maar dat is dan in zijn slaap.

Moeilijk dus om het juiste advies te geven. Ligt ook een beetje aan je kindje. Ik zou alleen wel elke avond hetzelfde doen en niet steeds wat anders, want dat kan verwarring geven.

Hopelijk gaat het snel beter!

Het zou inderdaad van het reizen kunnen komen. Maar het is moeilijk he, want die kleintjes kunnen het nog niet vertellen.

Julian heeft af en toe ook van die momenten waarop het slapen 's avonds wat lastiger gaat of dat hij 's nachts gaat liggen spoken. Wat wij dus NIET meer doen is laten krijsen. Mensen verklaren ons misschien voor gek, maar we hebben een half jaar lang met een krijsend kind gezeten dat bijna iedere nacht een paar uur achter elkaar wakker was. Iedereen zei: ‘laat maar krijsen, laat maar huilen, hij probeert jullie uit.’ Dit huilen begon toen hij vijf maanden was. Met tien maanden bleek dat hij buisjes moest die hij met ruim elf maanden kreeg. Daarna waren die gebroken nachten over. Wat zijn wij blij geweest dat we hem NIET hebben laten krijsen want hij had gewoon pijn en kon niet plat liggen.

Als ik in jullie schoenen stond, zou ik haar niet laten krijsen. Ze moet weer wennen en alle indrukken van de afgelopen week verwerken. Daar heeft ze haar papa en mama hard bij nodig. En ja, dat kost enorm veel energie voor jullie allebei. Maar uiteindelijk zal het zeker wat opleveren. Ons zoontje heeft er nog nooit misbruik van gemaakt en die hebben we toch ook heel wat keren 's avonds uit bed gehaald als hij weer begon met krijsen. Laten krijsen werkte hier echt averechts, kregen we een kind dat helemaal overstuur was en niet meer te troosten was.

Succes! Geef die meid de liefde, rust en aandacht die ze verdient

Hai iedereen,

Nou, we zijn inmiddels een paar dagen verder, en ons meissie heeft 2 nachten bijna aan 1 stuk door geslapen… zonder krijsbuien van 2 uur!. We laten haar nu 's middags minder lang slapen, en leggen haar er 's avonds wat later in. Lijkt (duim duim) te helpen… Wordt vervolgd???

Groetjes, Suzanne

Goed om te horen!! Gaat het nog steeds goed?

Goeiemorgen Saro,

Ja, hoor gaat nog steeds redelijk goed. Alleen nu heeft ze de waterpokken (die maar niet echt doorpakken) en een virus te pakken (schor en voelt beetje koud/ondertemp). Haar zus heeft al een kleine week een flinke verkoudheid te pakken dus… Sophie is nu nog maar 1x per avond/nacht wakker/aan het gillen. We gooien het er maar op dat ze een groeimometje heeft gehad. Ze was nl. voor de vakantie maandenlang om 05:00 wakker (ook regelmatig gillen 's nachts). En sliep dan ook niet meer. En prompt na de vakantie slaapt ze door tot 7:00 (met gillen 's nachts)…

We zien wel… zucht… Ze is blijft een vrolijk ding, gelukkig.

Groetjes.