Krijsen in winkelcentrum

Ik heb het even helemaal gehad met Jedidia meenemen winkelen. Ze wil heel graag zelf lopen, maar zij wil de richting bepalen. Zodra ik haar bijstuur, begint ze te krijsen en gooit ze zichzelf op de grond. Als ik haar onder de arm pak, draait ze zich in allerlei bochten en krijst rustig door. Vandaag heb ik haar genegeerd en het tafereel duurde 15 minuten. Voor mij leek het een eeuwigheid. Ik zie de mensen denken: 'daar heb je die buitenlandse met dat krijsende kind weer". Ik schaam me kapot.
Ik zit nu te denken om haar gewoon in de buggy mee te nemen, en haar niet meer te laten lopen. Aan de andere kant is het een uitje voor haar, en zal ze toch moeten leren om te gehoorzamen. Wat zouden jullie doen?

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Ik denk dat je heel goed hebt gehandeld door haar te laten schreeuwen. Ze zal het nog een paar keer proberen en dan is het vast afgelopen. Wat kan jou die mnesen schelen die staan te kijken. Zij denken vast…oh dat deed die van mij ook…ben blij fat een ander het ook overkomt…over een paar jaar sta jij te kijken naar radeloze moeder in het winkelcentrum.
ik zou zeggen doorzetten.

ja ik ken het. zelf willen lopen! en dan waar zij wil.
ik heb de buggy bij en als het krijssen wordt hup buggy in!
Lijkt wel of ze dit weet als ik zeg mama handje geven en ze zegt nee zeg ik wil je in de buggy dan? neee en dan luisterd ze meteen hahaha
lekker he zo’n uitprobeerfase

groetjes gytha

Goed idee van de buggy! Ik hoop dat de fase snel weer over is, dan kunnen we tenminste gezellig winkelen. Ze wil het liefst alles beklimmen, oa. de roltrap of de etalages. Bedankt voor de reacties!
Groetjes, Daniella

Hoi,

Wij dreigden ook altijd met de buggy. Huilen zeuren enzv. Dan dreigt de buggy en dan is het ook nogwel eens janken en krijsen hoor als ze dan uiteindelijk toch de buggy in moeten. Maar daat moet je gewoon de maling aan hebben. Ouders die beweren dat hun kinderen zich niet eenz een keer zo gedragen zijn liegende ouders of nemen hun kinderen nooit mee.
Ieder kind maakt zo’n fase door is alleen maar goed voor hun ontwikkeling zo leren ze grenzen kennen en ook een beetje gevaren.

Groetjes

lon106

Haai,
Ja het is wat met die kleintjes hè? Ze hebben al zo snel een eiegn wil. Ik denk wel dat je het goed gedaan hebt hoor. Ik zou het zelf ook zo doen. Ze moet weten wie de baas is. Wat ik altijd doe is afwisselen. Als ik naar een winkel ga waarvan ik weet dat daar bijvoorbeeld veel spullen staan waar ze echt niet aan mag komen laat ik haar in de buggy zitten. Om vervolgens naar een andere winkel te gaan waar ze minder kwaad kan en haar daar een beetje rond te laten hobbelen.
Succes!!
Groetjes Wupke

Lilypie 3rd Birthday Ticker

goh hoe herkenbaar. Ik ben ook blij dat ik lees dat ik de enigste niet ben. Doodvermoeiend. Ik heb het ook als ik naar mn werk moet. dan ben ik aan het sjouwen met 3 tassen naar de auto en hij is nu echt te zwaar om daarnaast nog even op de arm te nemen. het gekke is, dat hij wel luisterd als ik zeg: “wachten”. als er een trapje is, of als er gevaar is. maar verder heeft ie lak aan me, want hij gaat alle kanten op behalve de goede (naar de auto). en rent zo de hele straat door of bij mensen in de tuin. om gek van te worden.

x Floss

Ik ben ook blij te lezen dat ik niet de enige ben. Zo jong als ze zijn, hebben ze inderdaad een sterk willetje. Vandaag wezen boodschappen doen. Ze wilde niet meer in de winkelwagen zitten, dus ze mocht lopen van mij. Ik liet haar het wagentje duwen, en dat ging prima. Op het laatst wou ze weer iets anders doen en begon te krijsen toen dat niet mocht. Toen heb ik haar gewoon opgepakt, en gelukkig duurde het niet lang. Zoals ik al in vele andere topics heb gelezen: volhouden en negeren. Soms wel lastig om in praktijk te brengen.
Groetjes, Danielle