Onze zoon zet het de laatste tijd op een krijsen als ik de kamer uitloop (overal ook thuis), hij wordt zo histerisch dat mijn man hem ook niet rustig krijgt. Hij gaat dan krijsend op de grond liggen. Weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Moet ik hem troosten als ik weer terug kom of negeren omdat hij zo overdreven reageert. Ik zeg trouwens altijd dat ik weg ga en terug kom.
Krijsen als ik weg ga
hoe oud is je zoontje?
verlatingsangst hoort namelijk bij een bepaalde leeftijd.
hier is het inmiddels voorbij als ik s’avonds wegga van zijn kamer, maar overdag heeft hij het soms ook nog. erg zielig om te zien.
ik loop gewoon door en negeer hem ik geef hem dan een handkus of iets dergelijks en roep na: ik hou van je prulleke! ofzoiets haha!
maargoed als ik dan terug kom is hij weer lekker aan het spelen hoor!
Speel je veel kiekeboe met hem?? Zo niet moet je hier zeker een keer mee gaan beginnen. Dit leert een kind dat als je weggaat je ook weer terug komt. En ben je in huis vertel hem dan ook waar je heen gaat, bijvoorbeeld mamma gaat naar de wc of mamma is in de keuken. Geef hem ook de gelegenheid als hij dat kan om naar je toe te komen en laat hem zien wat je doet. Zo raakt hij er mee vertrouwd dat je ook dingen in andere ruimtes kan doen maar dat je wel in de buurt bent.
Groetjes,
Michèle
Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden. Anders wordt het alleen maar erger.
Probeer van te voren tegen hem te zeggen, mama gaat even plassen bv, dan weet je kindje ook wat je gaat doen.
Hij is bijna 2 jaar. Ik negeer hem ook en ga gewoon weg. Weet alleen niet goed wat ik moet doen als ik terug kom. Moet ik hem dan troosten of op de grond laten liggen krijsen. Hij doet dit bv als even naar de supermarkt toe moet, of idd. als ik naar de wc ga. Dus negeren als hij nog huilt als ik terugkom of hem troosten.
En ja, ik doe regelmatig kiekeboe spelletjes. Hij heeft dit ook niet altijd maar soms, heb soms het idee dat het met drift te maken heeft of dat hij kwaad is dat hij niet mee mag.