Krijgt ze wel genoeg?

Wij zijn sinds 1 week terug gegaan naar 4 flessen, met daarbij een fruithap en groentenhap. De flessen drinkt ze echter de laatste 3 dagen zeer matig.
Het schema is als volgt:
07.30 à 8.00 fles (bied 200cc aan, ze drinkt ene keer 120cc andere 160cc)
10.00 à 10.30 fruithapje (3/4 peer + liga)
12.00 à 12.30 fles (bied 240cc aan, ze drinkt tussen de 180cc en 240cc)
16.00 fles (bied 240cc aan, ze drinkt tussen de 180cc en 240cc)
18.00 groentenhapje (1/2 potje voor vanaf 4 mnd.)
20.00 fles (bied 240cc aan, ze drinkt tussen de 200cc en 240cc)

Op de slechte dagen drinkt ze dus 680cc en kleine beetje fruit en kleine beetje groente, dit eet ze dus ook niet iedere keer op.
De laatste 2 avonden wordt ze om 22.00 à 22.30 krijsend wakker, soms krijgt ze dan nog 100cc, gister hoefde ze niks.

Wat denken jullie, heeft ze hier genoeg aan of moet ik iets veranderen in d’r ritme?

Groet Vanessa mama van Senna.

Hoi Vanessa,

Heb je schema gezien. Hier kunnen we wel wat mee. Ga vanaf morgen maar eens proberen om naar 4 flessen toe te gaan. Volgens het cb zou het moeten kunnen omdat we haar altijd om 23.00 uur wakker maken voor de fles. Ben benieuwd. Jij vraagt of Senna wel genoeg krijgt, maar volgens het cb hier zou dit prima zijn; zij geven hier tot 6 maanden eigenlijk nog helemaal geen bijvoeding (hoe kom je de dag door, vraag je je af!) Succes ermee. Grt, Sabine

Hoi,

mijn dochter is bijna 6 maanden en drinkt 4 flessen van 200 cc per dag en een potje (voor 4 maanden) met een liga wat nog niet eens op gaat. Ik denk weet niet of je alles een eens bent gaan veranderen???
ik doe alles stap voor stap dus niet ineens een groente hap erbij en een fles minder. ik vind dat je dochter al erg goed eet en veel.als zij goed groeit zou ik mij er niet druk om maken hoor…

groetjes fenne

Mamievansenna

Aan jou schema is niks mis hoor!
Ik denk dat je meisje gewoon niet altijd evenveel trek heeft dat hebben wij volwassenen ook wel eens en dan komt er nog bij dat het nu ook warm weer is.

Die van mij drinkt ook niet elke keer zijn flessen meer leeg ik geef hem 210 cc en hij laat nu vaak 100 cc staan.

Als ze goed aankomen is er niks aan de hand hoor!
Probeer tussendoor ook eens een keer een beetje water te geven of diksap misschien vind ze dat ook wel lekker.

Ga zo door.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Tussendoor geef ik haar ook diksap, dit driknt ze uit een beker van nubby met een rietje. Knappe meid hoor, zo jong en nu al uit rietje drinken, ik was helemaal verbaasd, weet niet vanaf welke leeftijd ze dat normaal kunnen, maar ik vind het in ieder geval knap!! Hahaha.

Ik heb eerst het fruithapje erbij gedaan en daarna pas het groentenhapje. De flessen op 4 had ik tegelijk met de groentenhap gedaan.

Groet Vanessa mama van Senna.

Ja is zeker knap ja
Mijn oudste deed het ook al met 5,5 maand ben benieuwd wanneer deze het gaat doen
Ik zelf heb eerst fruit gegeven maar dat wilde hij niet dus was over gegaan op groente en nu geef ik beide.
Ben ook overgegaan op 4 flessen toen hij groente kreeg.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!