lieke is 6 weken en weegt 4 kilo, op het cb bureau zeiden ze van de week dat de voeding verhoogd mag worden van 110ml naar 120ml toen dronk ze nog 6 flesjes en snacht’s nog 1 om de 3 uur dus. nu krijgt ze 120ml en kan ze het om de 4 uur dus 5 flesjes +snacht’s nog 1 flesje. Ze lijkt nu meer verzadigd. Maar krijgt ze wel genoeg?? nu er dus eigenlijk 1 flesje af is. Ze groeit wel prima volgens de gemidelen.
Krijgt ze genoeg voeding?
Hoi Gytha,
als baby’s over de 4 kilo gaan mogen ze van 7 naar 6 voedingen. Ik begreep niet helemaal duidelijk of je nu 5 of 6 flessen gaf, maar als het er 6 zijn, moet het dus eigenlijk genoeg zijn.
Zoë was 4485 gram bij de geboorte en die ging met 5 weken al over van 6 naar 5 flessen. Dronk wel meer per keer (volgens mij 140), maar ze was dan ook een stuk zwaarder.
Groetjes,
Inge

lieke krijgt inderdaad 6 flesjes over 24 uur van 120 ml nu. met 110ml was ze niet meer tevreden, en nu gaat het prima. vannacht heeft ze zelfs doorgeslapen!! van 23.00 uur tot 7.00uur.
hopelijk is het inderdaad voldoende.
groetjes gytha
met even naar cb bureau gebeld lieke krijgt genoeg voeding.
alleen de laatste voeding mag naar 130 ml. gelukkig weer gerust.
wat een gedoe zeg met die voeding, je bent zo snel bang dat ze niet genoeg krijgt.
inge bedankt voor je info.
groetjes gytha
Hoi Gytha,
Inderdaad altijd een gedoe die voedingen.
Joël en Elsa zijn 4,5 maand en 7 en 6 kilo zwaar
Ze drinken niet zo gek veel meer dan de kleine van jou! (zie topic: Nieuwschierig)
Zolang ze goed groeien is er niets aan de hand…
Tot nu toe zijn ze per maand een kilo gegroeid!
Maandag horen we hoeveel ze deze maand weer aangekomen zijn.
Ik ben benieuwd!
groetjes Mirjam
hoi mirjam,
altijd spannend ja hoeveel ze groeien.
Lieke woog bij geboorte 3240 gram en nu 4040gram (had na de geboorte wel een terug val gehad naar 2900) dus ze doet eht nog niet zo verkeerd.
nou zo te lezen doen die van jou het ook prima
groetjes Gytha
Hoi Gytha,
ja dan heeft ze dus echt genoeg en als ze ontevreden is, voer je gewoon 10cc op. Bij Zoë ging dat in schokken, soms had ze een bepaalde hoeveelheid wekenlang en soms moest ik per week 10cc omhoog. Je merkt het vanzelf aan die kleine.
En ze is boven die 4 kg dus als ze 's nachts niet komt en dus maar 5 flessen krijgt, is dat niet erg.
Groetjes,
Inge

bedankt,
en wel lekker als ze snacht’s niet komt, kunnen ook wij lekker doorslapen, hopelijk gaat het vannacht weer zo. Of misschien was het 1 malig.
savond’s slaapt ze bijna niet, maar misschien slaapt ze daardoor wel door.
hopelijk heeft ze het snacht’s door.
wel fijn zeg. en wat scheeld dat veel zeg ipv om de 3 uur een fles nu om de 4 uur, lijkt wel of je veel meer tijd hebt zo
groetjes gytha