Krijgt Senne nu teveel melk?

Senne drinkt nog steeds (bijna) alleen maar melk, sap speelt ze wat mee maar drinkt het nog niet echt.

Haar schema is nu zo:
730 wakker en fles 180
900 fruit (meestal 2 stuks)
930-1000 slapen tot 1130
1200 fles 180 + 1 boterham
Meestal gaan we rond 13 uur naar buiten met de honden
erna geef ik ze een tuitbeker met water, sap of thee
1430 slapen tot 1630
1630 fles 180
1800 groente met toetje
1900 in bad en naar bed

Wanneer begin je met een boterham 's ochtends ipv melk?

Groetjes van Sascha en Senne

Volgens een schema van het consultatiebureau mag dat vanaf 9 maanden. Dan dus pap of brood in combinatie met opvolgmelk/borstvoeding.

[img]http://lb1m.lilypie.com/hUtqp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Vanaf een jaar wordt 300 cc zuivel geadviseerd althans bij de meeste cb’s. Toetje hoort daar ook bij. Er zijn er genoeg die zich daar niet aan houden hoor. Dus doen wat je eigen gevoel je zegt.

Oqja waarom wordt het geadviseerd omdat melk een dikmaker schijnt te zijn. Want vanaf het jaar mogen ze gewone melk.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Vanaf een jaar wordt 300 cc zuivel geadviseerd althans bij de meeste cb's. Toetje hoort daar ook bij. Er zijn er genoeg die zich daar niet aan houden hoor. Dus doen wat je eigen gevoel je zegt.

Oqja waarom wordt het geadviseerd omdat melk een dikmaker schijnt te zijn. Want vanaf het jaar mogen ze gewone melk.

Liefs Michelle

Maar als ze niets anders drinkt, heeft ze dan genoeg aan 2 flessen van 180?
Gisteren op het kdv hebben ze een fles minder gegeven maar ze had zo’n honger toen ze thuis kwam dat ze een hele fles en een toetje in 1 keer opdronk!

Ik kan miss ook 180 maken met 5 schepjes ipv 6…?

Als ze de fles voor de boterham opheeft krijgt ze een paar slokjes gewone melk, om te wennen…

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze haar sap niet drinkt omdat ze dan gewoon nog geen dorst heeft? Tuitbeker 's middags zit vrij kort op haar fles.
Ik denk dat als je haar 's ochtends ook brood gaat geven dat ze dan ook wat minder als 180 cc gaat drinken. brood 's ochtends kan op deze leeftijd al, of anders pap maar dat lustte Rens niet. De fles van 16.30 kun je nu ook vervangen door sap en een koekje.

Dit was Rens z’n schema met 10 maanden:

7.30 brood en een bekertje opvolgmelk (ongeveer 100cc dronk hij dan)
8.30 slapen tot 10.00
10.00 fruit en roosvicee(dronk hij niet zo veel van)
11.30 brood en een bekertje opvolgmelk
12.00 slapen tot 15 uur
15.00 roosvicee en een rijstwafel
17.00 warm eten en een schaaltje johurt
18.00 slapen(meestal dronk hij dan nog wat water)

groetjes Ramona
11.30

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Met jaar adviseren ze minimaal aan vocht 750 cc is incl vocht van fruit en groente en dergelijke. Dus zo zou je er niet aankomen. Je zou in der melk indd steeds een schepje minder voeding kunnen doen misschien trapt ze erin En dan heb je kans dat je op een gegeven moment gewoon een fles water hebt.

Liefs Michelle

quote:
Met jaar adviseren ze minimaal aan vocht 750 cc is incl vocht van fruit en groente en dergelijke. Dus zo zou je er niet aankomen. Je zou in der melk indd steeds een schepje minder voeding kunnen doen misschien trapt ze erin En dan heb je kans dat je op een gegeven moment gewoon een fles water hebt.

Liefs Michelle

Maar dan bij alle flessen minder melk?
Ze komt nu met melk en yoghurt aan ong 650.
Dan zou ze dus nog ong 100 uit fruit, groente en water/ sap moeten halen.
Melk als dikmaker is nu niet erg, ze groeit zo hard in de lengte, ze wordt nu echt steeds smaller in de breedte…

Sorry voor alle vragen, maar ik weet even niet hoe ik het in het vat moet gieten…

Nee ik zou het gewoon met 1 fles doen.

Liefs Michelle