Krijgt mijn kindje niet te weining melk,drinken

Ik heb een dochtertje van bijna 8 maand. Ze is al een hele tijd aan het hoesten en ben ook al bij de huisarts geweest. Maar ze drinkt al een tijdje ook erg slecht.

Ze krijgt 3 flessen.
De 1e fles 210cc water
De 2e fles 150cc water
De 3e fles 180 cc water
en dan de poeder er bij.

De laatste fles laat ze de laatse 2 dagen nu standaard 125cc melk staan,
Vanmiddag heeft ze van de 2e fles ook wel 80 cc melk laten staan,
En vanmorgen heeft ze ook wel 80cc melk laten staan.

Tussen door heeft ze een heel klein beetje water gedronken en een beetje sap. Dit gaat eigenlijk dus al een paar dagen zo. Ze drinkt geen enkele dag alle flessen leeg.

Krijgt nu niet te weinig vocht, melk binnen?

Groetjes Spruit

Nee hoor, ze moeten minimaal 500cc aan vocht binnenkrijgen en da’s incl. melk. Ze krijgen ook nog vocht binnen via yoghurt, kwark, fruit. Misschien als het je wat geruster zou stellen, zou je sappiger fruit kunnen geven zoals bijv. peer.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie maar ik kom niet op 500cc.

Hoe heb jij het berekend?

Maar ze is verder ook wel gewoon goed te pas. Eten wil ze wel. Dat vindt ze erg lekker allemaal. Alleen drinken is een probleem dat laat ze al snel afweten, wil ze echt niet meer.

Groetjes spruit

Kan je niet vaker tussendoor kleine beetjes geven?

Is dit al lang zo, of pas sinds kort? Ik weet van Jens dat ie rond 8mnd ook zo’n fase heeft gehad dat ie nauwelijks dronk (hij drinkt nog steeds slecht hoor). Ik heb toen om de haverklap kleine beetjes gegeven, van 60 of zelfs 30cc, opdat ie maar dronk.
Maar zolang er nog natte luiers zijn, ze nog vrolijk en fit is… is er weinig aan de hand.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Ja dit gaat al wel een tijdje zo.

Ze is nog vrolijk en merk eigenlijk niet iets aan haar dat ze er last van heeft. Luiers zijn ook nog nat. Maak me ook niet zo’n heel erg zorgen maar veel is het niet wat ze drinkt, en nee is nee bij haar, ahha nu al.

Groetjes Spruit

Mijn zoontje drinkt ook al een tijdje niet zo goed maar is voor de rest ook fit vrolijk en heeft ook natte luiers zat. Over die melk zou ik me niet te druk maken
als ze verder goed eet. Bij mijn zoon wordt dat ook steeds minder. Geef je haar al joghurt? Dat kun je ook geven om aan voldoende zuivel te drinken. Mijn zoon is nu 9 maanden en die krijgt ongeveer 2X 150cc melk en een schaaltje joghurt. In fruit zit ook veel vocht hoor. Probeer ook te varieren met drinken, mijn zoon lust bevoorbeeld geen diksap maar roosvicee en thee (rooibos) gaat wel goed.Maar ook maar 125CC per dag ongeveer.

Groetjes ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers