Krijgt mijn dochter weinig vocht binnen?

Hallo allemaal, ik heb een vraagje waar ik eigenlijk nogal een beetje mee zit.
Mijn dochter jayda is nu 7,5 maand en ik denk dat ze te weinig vocht binnenkrijg.
Sinds een aantal weken zit ze nu op 3 voeding van ongeveer 220cc, buiten het fruit en de groenten om. Maar sinds een aantal dagen wil ze haar flejes niet meer leegdrinken en vanavond liet ze zelf 120 cc staan.
Nou lees ik overal dat je minimaal 120ml per kilogewicht vocht moet binnenkrijgen, maar dat krijgt ze bij lange na dus niet.
Ze heeft niet veel plasbroeken, verder is ze heel vrolijk en tierig en nergens geen last van.
Daarbij heeft ze een hele droge huid en is ze allergisch voor kippeneiwit. Nu is dat niet zo heel dramatisch, buiten het feit om dat ze alleen de bmr prik in het ziekenhuis moet krijgen ipv bij het bureau.
Ook haar fruit eet ze bijna niet en dit komt mede omdat wij dachten en nog steeds denken dat ze allergisch is voor fruit.
Sinds zij aan de fruitpotjes zit zit ze onder de bultjes, ze is al op diverse fruitsoorten getest, maar er komt steeds niets uit. Maar we geven de potjes niet meer, want het blijft terugkomen.
Sinds vandaag heeft ze wel banaan, met beetje sinaasappelsap op en een liga erdoorheen meer niet.

Haar schema is als volgt;
smorgens 9.00 een bord pap van 220cc
rond 10.30 eventueel fruithapje
1.00 flesje van 220cc opvolgemelk,
17.00 een potje groente met een danoontje
en om 22.30 nog een flesje van 220cc

De laatste fles laat ze sinds kort gedeeltelijk staan.
Hebben jullie tips en/of suggesties…

Alvast bedankt!

Hoi,

Onze dochter is ook 7,5 maanden oud en drinkt ook nog maar 3 flesjes. Ze drinkt flesjes van 190 cc water plus 6 schepjes voeding. Dus minder melk dan jouw dochtertje. In fruit en groente zit ook vocht. Vanaf 7 maanden moeten ze rond de 500cc melk per dag en daarnaast sap/water/slappe thee ed. De regele rondom gewicht ed is voor 0 tot 7 maanden. Misschien kan je haar ook wat sap ofiets aanbieden.
Onze dochter drinkt de flesjes wel leeg, behalve die na de boterham van 12.00 uur. Maar als ze veel laat staan dan krijgt ze de rest/opnieuw gemaakt na haar fruit 's middags.

Ons schema is ongeveer:

tussen 8 en 9 fles
slapen
rond 11 wat sap
12.00 boterham
13.00 fles
slapen
16.00 fruit en sap
18.00 groente, yogurt en sap
19.30 laatste fles en slapen

Daarnaast proberen we haar sapje te laten drinken waar dat kan dit ivm harde ontlasting. Ze heeft al omneo 2 en extra water per fles, maar het blijft toch wat hard en soms heeft ze er ook last van.

Wat doen jullie bij harde ontlasting? Tips?

ze heeft mss gewoon een sprongetje? En zolang ze allert is en goed bijkomt en groeit zou ik me niet te druk maken. be, je ongerust, ga dan even langs de KA. Hier in België raden ze zelfs 150-180 ml per kg aan. maar toen onze jolien onlangs maar 4 flessen wou zei onze KA doodleuk" niks van aantrekken"

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.
Lilypie 1st Birthday Ticker

Het zou inderdaad een sprongetje kunnen zijn.
Zolang ze plasluiers houdt is het goed.
Je zou tussendoor een flesje sap of water aan kunnen bieden.
Desnoods doe je sap of water door alle hapjes heen, merkt ze vast niets van en eet ook nog makkelijk weg.

Groetjes Wiets

Inderdaad, ze zal even minder honger hebben. Geen nood, ze haalt het wel in! Onze kleine is te mager en drinkt eigenlijk veel te veel dus geen paniek, elk kindje is anders en heeft andere voedingsbehoeften. Jij eet vast ook niet evenveel als je man/zus/vader/moeder? Ik maakte me ook vaak zorgen maar die zijn zo voorbij als ik zie dat hij gelukkig is.

Hallo allemaal,

Even een vraag; ik heb een zoontje van bijna 6 maanden die zijn flessen niet helemaal meer opdrinkt sinds hij s’morgens pap krijgt. Ik geef hem al 1 fles minder per dag maar nog is het vechten om de fles die hij dan wel krijgt leeg te maken. Omdat ik een beetje bang ben voor vocht tekort, ben ik sinds vandaag ook begonnen met diksap. Zijn schema ziet er als volgt uit;

6u/6.30 pap(180cc Nutrilon, 4 scheppen rijstebloem en 1 liga erdoor)
8.30/10.30 slapen
10.30 vers gepureerd fruit(meestal 1 stuks)
13.00 fles 180cc(meestal strijden om leeg te krijgen)
13.45-16.00 slapen
16.30 heel potje groente
18.00 naar bed
en tot voor kort maakte ik hem dan nog rond 22u/22.30 wakker voor een fles van 210cc die hij de laatste weken ook al niet meer leeg dronk. Liet meestal 80-100cc staan.

Als ik hem om 18u in bed leg maak ik hem sinds deze week niet meer wakker voor nog een voeding omdat ik wilde uitproberen hoe lang hij zou slapen. Hij slaapt dus gewoon door tot de volgende ochtend 6u maar ik ga nu niet met een lekker gevoel naar bed omdat ik bang ben dat hij te weinig vocht binnen gekregen heeft of dat hij niet goed genoeg zal groeien.
Kan iemand me van mijn onzekerheid afhelpen?

quote:
Hoi,

Onze dochter is ook 7,5 maanden oud en drinkt ook nog maar 3 flesjes. Ze drinkt flesjes van 190 cc water plus 6 schepjes voeding. Dus minder melk dan jouw dochtertje. In fruit en groente zit ook vocht. Vanaf 7 maanden moeten ze rond de 500cc melk per dag en daarnaast sap/water/slappe thee ed. De regele rondom gewicht ed is voor 0 tot 7 maanden. Misschien kan je haar ook wat sap ofiets aanbieden.
Onze dochter drinkt de flesjes wel leeg, behalve die na de boterham van 12.00 uur. Maar als ze veel laat staan dan krijgt ze de rest/opnieuw gemaakt na haar fruit 's middags.

Ons schema is ongeveer:

tussen 8 en 9 fles
slapen
rond 11 wat sap
12.00 boterham
13.00 fles
slapen
16.00 fruit en sap
18.00 groente, yogurt en sap
19.30 laatste fles en slapen

Daarnaast proberen we haar sapje te laten drinken waar dat kan dit ivm harde ontlasting. Ze heeft al omneo 2 en extra water per fles, maar het blijft toch wat hard en soms heeft ze er ook last van.

Wat doen jullie bij harde ontlasting? Tips?

Hoi Ikkiee,

Mijn zoontje heeft ook een tijdje last gehad van moeizame ontlasting ivm koemelk-allergie. Ik gaf hem Rooibosthee van De Tuinen, dat is looizuurarm en cafeïnevrij en werkt als een trein. Je kunt het geven icm de Omneo of tussendoor lauw. Kook 1 liter water, laat 1 zakje 5 minuten trekken en als het goed is, moet het met een paar dagen goed op gang komen. Echt het proberen waard, succes!

dit is een oud topic van 2007. Grote kans dat de mensen die in dit topic hebben gereageerd niet meer reageren. Misschien beter om even een nieuw topic te openen met je vraag?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Maakt toch niet uit dat het een oud topic is, er zijn nieuwe mensen online om te reageren en helpen.

Waarom moet je zoontje die flessen per se leegdrinken? Wij volwassenen hebben toch ook niet elke dag op precies dezelfde tijdstippen zin in precies dezelfde hoeveelheden eten en drinken?

Vergeet niet dat in toetjes, fruit en groentehap ook vocht zit. Dat moet ook meegerekend worden.

Ik zou me geen moment zorgen maken.

Daarbij, 6 maanden = middenin een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan ook een verklaring zijn waarom je zoontje gewoon even een ander eet/drinkritme heeft.

En logisch dat-ie de laatste tijd die late fles niet meer leegdronk. Kindjes van 6 maanden krijgen al geen late voeding meer. De late voeding gaat er zo rond de 4-5 maanden vanaf.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Aug 2011 11:43:30