Hallo allemaal, ik heb een vraagje waar ik eigenlijk nogal een beetje mee zit.
Mijn dochter jayda is nu 7,5 maand en ik denk dat ze te weinig vocht binnenkrijg.
Sinds een aantal weken zit ze nu op 3 voeding van ongeveer 220cc, buiten het fruit en de groenten om. Maar sinds een aantal dagen wil ze haar flejes niet meer leegdrinken en vanavond liet ze zelf 120 cc staan.
Nou lees ik overal dat je minimaal 120ml per kilogewicht vocht moet binnenkrijgen, maar dat krijgt ze bij lange na dus niet.
Ze heeft niet veel plasbroeken, verder is ze heel vrolijk en tierig en nergens geen last van.
Daarbij heeft ze een hele droge huid en is ze allergisch voor kippeneiwit. Nu is dat niet zo heel dramatisch, buiten het feit om dat ze alleen de bmr prik in het ziekenhuis moet krijgen ipv bij het bureau.
Ook haar fruit eet ze bijna niet en dit komt mede omdat wij dachten en nog steeds denken dat ze allergisch is voor fruit.
Sinds zij aan de fruitpotjes zit zit ze onder de bultjes, ze is al op diverse fruitsoorten getest, maar er komt steeds niets uit. Maar we geven de potjes niet meer, want het blijft terugkomen.
Sinds vandaag heeft ze wel banaan, met beetje sinaasappelsap op en een liga erdoorheen meer niet.
Haar schema is als volgt;
smorgens 9.00 een bord pap van 220cc
rond 10.30 eventueel fruithapje
1.00 flesje van 220cc opvolgemelk,
17.00 een potje groente met een danoontje
en om 22.30 nog een flesje van 220cc
De laatste fles laat ze sinds kort gedeeltelijk staan.
Hebben jullie tips en/of suggesties…
Alvast bedankt!