Krentenbaard / besmettelijk

Moet effe mijn gal spuwen… kom ik vanmorgen gezellig op kinderverjaardag van mijn nichtje (4 jaar) komt er een vriendin met 3 kinderen en die kindjes zitten onder de krentenbaard… Ze hebben hier anti biotica voor gekregen omdat het nogal een heftige was die niet vanzelf over ging. Ik uit mijn dak natuurlijk… wat doe je met je kindjes op een kinderfeestje als ze besmettelijk zijn. Och zei ze doodleuk… ik ga ook met ze naar het zwembad… WAAH…

Ben ik dan zo’n miep of…
Het is toch besmettelijk? En vooral met deze hitte kan die bacterie lekker broeien… Wat een moeder zeg! En … dan maar met kromme tenen zitten Jurian klem op schoot houden en haar kindjes niet aanraken… tja ongemerkt gebeurd het toch … die kindjes spelen en zitten ook overal aan…

Zó dat moest er even uit…

Nee, je bent absoluut geen miep. Je hebt hartstikke gelijk dat je dat niet normaal vindt. Ik zou het ook niet pikken en ik zou zelfs meteen vertrokken zijn!

Krentenbaard is heel besmettelijk! Hoef je niet blij van te worden als je kind dat krijgt of als je het zelf krijgt.

Heel onbeschoft om met besmettelijke kindjes op een verjaardag te verschijnen. Ik ben zo’n muts dat ik zelfs als onze kindjes verkouden zijn vooraf bel of het wel goed is dat we op een verjaardag komen. Vind ik niet meer dan netjes om daar op die voorzichtige manier mee om te gaan.

Groetekes, Sje

Bij zoiets als krentebaard zou ik ook niet gaan hoor. Je kan ze inderdaad aansteken. Verkoudheid ligt aan de mate. Je kan met een baby nergens heen in de winter want dan zijn ze voordurend verkouden. Maar zou ze griep hebben of een kinderziekte zou ik zeker niet gaan, Trouwens vaak zijn de kids zelf ook lamlendig.

Groetjes,

Michèle

Ben het helemaal met je eens mini-boy! Slaat toch nergens op. Je gaat toch niet, omdat je het zelf zo leuk vindt om naar een verjaardag te gaan, het risico lopen op andere kinderen te besmetten…dan denk je echt alleen aan jezelf!! Ik denk dat ze het zelf ook niet leuk zou vinden als je kindje niets mankeert en er iemand anders komt die iets besmettelijks heeft.

Nee echt heel stom. Je moet dan gewoon thuis blijven en zeker niet naar een KINDERverjaardag gaan. Lekker egoistisch!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Zelf heb ik zoiets van, ze krijgen het toch allemaal (krente baard weet ik niet zeker, en ik weet ook niet of dat eenmalig is of dat ze vaker kunnen krijgen, maar dan heb ik het over water pokken, en de andere normale kinderziektes) En dan maakt het mij niet uit wanneer, eenmaal gehad, komt het ook niet meer terug, dus laat maar komen. Maar goed, zo denk ik er over, maar ik vind wel dat die moeder dus best even van te voren had kunnen bellen met die vraag, en niet zomaar had moeten komen!

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/24/fIcG.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/COalp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Krentenbaard is niet een eenmalig iets… dit kunnen ze elke keer weer krijgen. Het is dus niet net als waterpokken etc dat je het eenmalig krijg (in meeste gevallen). Heb dit nl aan haar gevraagd en ze zei heel normaal “nee dat had ik ook gehoopt, maar de huisarts zei dat het gewoon terug kan komen”

quote:
Nee, je bent absoluut geen miep. Je hebt hartstikke gelijk dat je dat niet normaal vindt. Ik zou het ook niet pikken en ik zou zelfs meteen vertrokken zijn!

Groetekes, Sje

Oh voel me eigenlijk wel dom dat ik niet gelijk ben opgestapt … maar dat vind je ook weer zielig tegenover het kindje dat jarig is hé. Ze vond me toch al een miep zeur volgens mij… pfft … hoop zo dat Jurian het niet krijgt anders voel ik mezelf nog schuldig hierover.

Als ze het hebben gekregen is de kans op terug komen dan ook nog groter?

Schattebout, ja tuurlijk is het zielig t.o.v. het jarige kindje, maar welk kindje is belangrijker? Jurian toch, of niet?

Ik zou altijd in het belang van mijn eigen kinderen handelen. Jammer dan voor het jarige kindje, jammer dan als er commentaar op komt, ik ga me niet meer druk maken om reacties van andere mensen. Je kunt nou eenmaal niet door iedereen aardig gevonden worden.

Als mensen geen begrip hebben voor je standpunt, dan zijn ze je vriendschap blijkbaar niet waard.

Groetekes, Sje

Zie hier meer info over krentenbaard.
Er bestaat geen volledige immuniteit. Dat wil zeggen dat je de infectie meermalen kunt krijgen.

Groetekes, Sje

Bedankt voor info Sje…

Als je dat lees dan is het na 3 dagen weer klaar en mag je gewoon onder de kinderen komen?! Dus … maak ik me dan toch zorgen om niks? Of …

Incubatietijd is 1-3 dagen, dat heeft niks te maken met besmettingstijd.

Incubatietijd wil zeggen de tijd die verstrijkt tussen het moment dat je besmet wordt en het moment dat je er ziek van wordt.
Dus vandaag besmet worden met waterpokken betekent over 2 weken de eerste blaasjes krijgen want de incubatietijd van waterpokken is 2 weken. Maar zelf wordt je pas besmettelijk vanaf 2 dagen voordat het eerste waterpokkenblaasje verschijnt en je bent besmettelijk tot het laatste blaasje ingedroogd is. Snap je het nog of spreek ik wartaal?

Bij krentenbaard ben je besmettelijk zolang er blaasjes zijn. Genezing duurt 1 tot 3 weken! Dus als er zolang vochtblaasjes zijn, is het kind al die tijd besmettelijk.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Jul 2009 13:40:59

Helemaal duidelijk … ga haar zo toch nog even bellen en haar deze info voorleggen…!

Maar nog 1 vraagje: er staat op die site dat ze na 3 dagen gewoon weer naar school mogen… klopt dus eigenlijk ook niet toch?

48 uur na behandeling met bepaalde antibiotica-middeltjes mogen ze weer naar school las ik. Dus als ze inderdaad met die middeltjes behandeld zijn en die behandeling is langer dan 48 uur geleden gestart, dan zouden ze niet meer besmettelijk zijn als het goed is.

Groetekes, Sje