Krampjes


#1

Hoi Allemaal,

alvast bedankt voor jullie reacties!

ik ben mama van Lucas, een dysmatuur baby van 9 weken.

Lucas woog 2095 gram en was 41 lang.Lucas heeft het erg goed gedaan de afgelopen weken qua groei en gewicht is hij bijna verdubbeld.Sinds een week nu heeft hij erge krampjes.. dit kenmerkt zich door een harde buik, kreunen(en daarbij rood aanlopen) én geen ontlasting.Over dit laatste maken wij ons enorm zorgen, Lucas heeft nu al twee dagen niet gepoept en ik maak me best wat zorgen.Voorheen huilde Lucas eigenlijk nooit, alleen voor een fles en een vieze luier, nu huilt hij heel veel! Ik ben op aanraden van een vriendin al gestopt met het voeden op verzoek zoals in de eerste weken bij een dysmatuur baby wordt aangeraden.Nu krijgt hij gewoon zijn 6 flessen per dag en als hij daarnaast huilt krijgt hij een paar slokken uit een fles met gekookt water, dit met als gevolg dat hij wel een hele fles water per dag extra drinkt.

Hebben jullie voor mij nog andere tips? wat te doen bij krampjes en vooral geen ontlasting hebben? Wij zijn overigens niet overgestapt op andere voeding ofzo Lucas krijgt al 9 weken dezelfde voeding


#2

mijn dochtertje had in het begin ook heel veel last van krampen eerst gaf ik ze nutrilon met spa water en sinds 1 week ben ik overgeschakeld op nutrilon omneo en evian water dit hielp al veel maar ik ben bij de apotheker nog druppeltjes tegen krampen gaan halen, nu zijn de krampen volledig over.


#3

Jammer dat ik niet veel reacties heb gekregen.. Nikki jij wel bedankt!

Lucas heeft op de Nutrilon heel veel allergische reacties gegeven, waardoor we op verzoek vh ziekenhuis accuut moesten overstappen op Friso(maar dat was al meer dan 7 weken geleden)

we zijn inmiddels zo'n 3 weken verder en hebben al het mogelijke geprobeerd.Inmiddels gebruiken we ook Infacol waardoor hij elke 2 a 3 dagen een poeluier geeft..das tenminste iets! Verder is hij gewoon vrolijk.De huisarts gaf aan dat baby's wel 10 a 14 dagen zonder ontlasting kunnen en ook een tweede bezoek kregen we dat te horen.Wel is ons opgevallen dat zijn navelbreukje (hij had een hele grote) aan het slinken is.. zou dat er iets mee te maken kunnen hebben??


#4

Hoi mama van Lucas,

Mijn zoontje heeft ook heel veel last gehad van buikkrampje. Wij hebben ook van alles geprobeerd. Onze zoon is een prematuur. Wat bij ons heeft geholpen is druppeltjes van VSM. Ze heten kindikol. Deze druppels zijn homeopatisch en zorgen ervoor dat de ontlasting zachter wordt, waardoor ze niet zo hard hoeven te persen. Verder gebruiken wij alleen nog maar afgekookt water voor de voedingen. En als hij krampjes heeft maken we een hotpack warm onder de warme kraan. Doen daar een washandje omheen en doen het in zijn broek. Dat is lekker warm op zijn buikje. Wanneer we dat washandje geplaatst hebben maken we zachtjes fietsbewegingen met zijn beentjes. Dat heeft bij onze zoon heel erg goed geholpen.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes