Hallo allemaal,
Wat kun je tegen buikkrampjes doen?
Type boven in beeld bij Zoek buikkrampjes en je krijgt heel wat topics met allerlei tips.
Groetekes, Sje
Hoi
toen Djayden in het begin zo veel krampjes had heb ik van alles geprobeerd en niets hielp,ik heb als laatste redmiddel rooibosthee peprobeerd van jacob hooij en dat hielp wonderlijk genoeg perfect.
het gaat niet helemaal weg maar verlicht wel.
als je hierin intresse hebt hoor ik het wel.
je kunt cinababy ook proberen,maar hier hielp het niks
gr diana
hallo
hoezo is rooibosthee volgens jou niet goed dan?
die van ons is prima en venkelthee helpt ook niet altijd!
het ligt puur aan welke rooibosthee je neemt
gr diana
venkel thee mag wel maar ik weet niet hoe jij bij rooibosthee komt dat ga je toch niet aan een baby geven
nou dat ga je dus WEL aan een baby geven,het staat zelfs op internet!!!
Het is een natuurprodukt en volkomen veilig en je geeft het om dezelfde reden aan je baby als venkelthee waarvan ik trouwens ook heb gelezen op diverse forums dat dat niet goed is voor je baby dus ja ik geef dat dus liever niet aan mijn baby.
van venkelthee kunnen baby’s luie darmpjes krijgen als je wel eens op het internet surft zou je het eens kunnen opzoeken,toets maar in op google:rooibosthee bij buikkrampjes!!
rooibosthee is BETER te geven dan venkelthee!!!
en oh ja,ik zocht het op omdat ik BV gaf en nog steeds geef en dan kun je het prima zelf drinken zodat je baby het ook binnen krijgt,je kunt er zelfs een fles mee aanmaken
Gewijzigd door - diaan27 op 30 Mar 2008 15:02:35
nou toen ik de kids klein had als baby kende ik alleen nog maar venkel thee dit is alweer bijna 5 jaar gelden en je hoeft niet zo in de verdediging te gaan want venkel thee werd destijds ook alleen maar gegeven tegen krampjes en verder niet en over luie darmpjes is niks van waar je kan het niet altijd geven
wat op diversre fora staat moetje ook niet altijd geloven wat ze zeggen hoor venkel thee gebruiken ze ook in het zieknhuis en werd mij aangeraden destijds
Gewijzigd door - lieke33 op 30 Mar 2008 15:11:48
Ik schiet enkel in de verdediging omdat je zegt:dat ga je toch niet aan je baby geven!
ik heb het zekere voor het onzekere genomen en geen venkelthee gegeven,je zegt dat het alweer 5 jaar geleden is,in die tijd veranderd er veel en is er blijkbaar toch iets niet helemaal goed met de venkelthee.
Ik zweer bij rooibos,het is heel goed voor de baby en voor jezelf.
toets maar in op google en je zal zien
gr diaan
er is inderdaad veel veranderd in die 5jaar het veranderd elke keer heb ik destijds wel gemerkt met mijn eigen kids
Fréderique heeft ook last van krampjes gehad. En ook ons werd verteld om de flesjes met rooibosthee aan te maken. Achteraf bleek dat ze te haastig haar flesjes leegdronk en hier door krampjes kreeg.
Wij hebben toen JohannesBroodpitmeel aan de fles toegevoegd en het ging toen gelijk een stuk beter. Maar hoogstwaarschijnlijk is het ook gewoon een kwestie van overheen groeien. De darmpjes moeten natuurlijk ook nog erg wennen en zijn nog niet helemaal volgroeid.
Marleen (trotse mama van Fréderique)
Er bestaat zelfs rooibosthee voor babies, van het merk Annique. Ik weet niet of het ook in Nederland verkrijgbaar is. Mijn schoonfamilie uit Zuid-Afrika stuurt het op en ik heb het in Duitsland ook gezien… Is thee speciaal voor babies, volgens CB mag je het geven. Of het helpt tegen krampjes weet ik ook niet! Succes
Hoi hoi
Toen mijn dochter krampjes had had ik ook veel dingen uitgeprobeert (venkel thee rooibos thee warme doekken op buik.). Nadat ik een Difrax fles gekocht had waardoor minder lucht in de fles kwam werd het minder. Ook had ik Sap Simplex in de appotheek in Duitland gekocht. Echt superspul! Zodra ik ooit weer zwanger zou zijn van de tweede zorg ik ervoor dat ik die Sap Simplex al in huis heb voor in de kraamtijd al te gebruiken. Sindsdien had ze geen krampjes meer. Ook niet schudden met melk daardoor komt lucht in de melk volgens mijn kraamverzorgster die ik destijds had. Wanneer het tongetje van de baby na het drinken omhoog (met het topje van de tong) tegen het gehemelte is zit er 9 van de 10 keer nog een boer dwars. Dit wist ik eerst niet vertelde ook destijds mijn kraamverzorgster
chantal
hoi
sab simplex hielp hier ook niet en een difrax fles had geen zin omdat ik BV geef.
maar misschien zou dat idd kunnen helpen doordat er dan minder lucht binnen komt.
wat de middeltjes betreft werkt het bij de ene baby wel en bij de andere niet.
gr diana
quote:
nou dat ga je dus WEL aan een baby geven,het staat zelfs op internet!!!! ... Gewijzigd door - diaan27 op 30 Mar 2008 15:02:35
En alles wat op internet staat is waar
Rooibos lijkt me inderdaad niet schadelijk voor het kind,
zeker niet als je het zelf drinkt, en het via de BV binnenkomt.
Eigenlijk werkt dat met venkelthee net zo.
Venkel wordt ook nog steeds wel geadviseerd.
Maar misschien niet meer als thee, maar als druppels die je in de melk moet doen.
Ach, zo heeft iedereen zijn waarheid, en zijn er verschillende middelen die helpen.
Het kan maar zo zijn dat het ene wel werkt bij je kind, en het andere niet.
Uitproberen dus!
M.