Krampjes

Thijmen is nu net iets meer dan 6 maanden oud. Ik ben wel al met 4,5 maand begonnen met groente en fruit(uit potjes) en dat ging goed. Nu ben ik zelf aan het pureren en hij wordt nu 's nachts wakker en we denken van krampjes. Nu vraag ik me af:

• Na hoeveel uur (na het eten) kunnen ze last krijgen van krampjes. Hij werd vannacht 6 uur na het eten wakker met naar ons idee krampjes, kan dat?
  • Moet ik doorzetten met eigen gemaakt voedsel, of maar even terug naar de potjes die wel goed gingen?
  • Moeten zijn darmpjes wennen aan vast voedsel of gewoon nog volgroeien dus dat ik moet wachten?
    *Wat kan ik (behalve homeopatische druppeltjes en op zijn buik leggen) doen tegen krampjes?
    Alvast bedankt…

Hai,

Wat vervelend voor jouw en je kindje. Wat ik deed als Daimy last had van krampjes was een warme doek ( warm geworden aan de kruik) strak om haar buikje wikkelen. Dat deden ze bij Daimy in het ziekenhuis ook en bij ons werkte dat echt.
Misschien iets om te proberen.

Succes

ja hoor je kindje moet nog wennen aan vast voedsel.
Kunnen ze best last van hebben. kan ook zijn dat de darmpjes er nog niet aan toe zijn.
Ik geef altijd potjes en bevalt prima.
Maar het lijkt me sterk dat hij met potjes er geen last van heeft.
Ik denk dat fruit fruit is. Maar het zou kunnen.
Als hij er erg last van heeft en bij potjes niet zou ik even terug gaan op potjes.
Het is ook zielig als hij krampjes heeft.
Hoe is zijn ontlasting??

Succes Groetjes Gytha

Helaas is het echt zo. Gisteren weer een potje bloemkool gegeven en een prima nacht gehad. Vanavond gaan we eens een 6 maanden potje proberen, kijken wat er dan gebeurt?
Maar wat denken jullie, moet ik wel zelfgemaakt voedsel blijven proberen?

Nou helaas is het dus niet zo! Gisterenavond een potje bruine bonen gegeven en de hele nacht PET! Wat denken jullie, even stoppen met vast voedsel ef moeten zijn darmpjes gewoon wennen?
(Zulke nachten ga ik niet lang volhouden!)
Gr Estelle

geen iedee,
volgens mij moeten baby’s wel wennen aan vast voedsel. maar zoals ik lees ben je al met 4,5 maand begonnen dus zou hij eraan gewent moeten zijn.
Met 6 maanden hebben ze wel echt groente nodig.

Ik zou het eens op cb bespreken of met huisarts.
Kan het geen allergie zijn voor iets???

Wel kei vervelend.

Laat je nog iets weten hoe het afloopt?

groetjes Gytha

zijn het wel krampjes? IS het geen sprongetje?

Tsja dat is nou zo lastig? We weten dat wortel en bloemkool wel goed viel, dus dat is nu even het enige dat hij krijgt als groente om uit te sluiten dat het krampjes zijn.
Is het mogelijk dat ze bij een sprongetje s nachts huilen. En wat kan ik dan het beste doen, laten huilen of troost bieden? Het gekke is dat hij iedere keer zo rond 23 uur begint met huilen en rond 2 of 3 uur is het over.
Ook twijfel ik aan tandjes…lastig hoor allemaal.
Bedankt voor het meedenken.

lieke huilt snacht’s ook even in een sprongetje.
Maar duurt nog geen minuut.
\Wel is ze snel moe dan.
Als het huilen echt doorzet, ga ik erheen en troost haar en ben heel stil en ga weer weg.
Slaapt dan weer in.

moeilijk he als je niet weer wat het is.
Konden ze maar praten denk ik dan in die periodes.
haha

succes groetjes Gytha