Krampjes

Mijn zoontje is 5 maanden en ik ben sinds kort begonnen met bijvoeden (potjes). Een paar weken geleden kreeg hij al een keertje peer en een keer wortel en geen problemen. Nu krijgt hij 's ochtends fruit en 's avonds groente.
Gisteren half potje appel en half potje wortel
vandaag paar (8) hapjes appel en paar (7) hapjes wortel.
nu werd hij gisteren en vandaag wakker met volgens mij krampjes. nu vraag ik mij af: *hoe lang duurt het voordat er een reactie komt op een potje. Kan kramp in de avond juist een reactie zijn op 10 uur appel of juist van de 19 uur wortel of kun je hier niks van zeggen?

• Wat kan ik doen tegen krampjes? Gisteren maar uit wanhoop een Paracetamol gegeven, maar dat is niet echt wat ik wil.
    Hij werd stil aan de borst en viel in slaap. Nu vraag ik me af: zijn het dan wel echt krampjes geweest of honger? Valt een kind in slaap aan de borst wanneer het krampjes heeft?
    Ik denk dat ik morgen maar een dag alleen peer ga geven en dan kijken hoe en wat. En dan over 2 dagen alleen wortel, jammer hoor. Hij vindt het zo lekker allemaal.

hai estelle,

zoals ik het zo lees is het gewoon van de honger of misschien een combinatie van honger en krampjes.
heeft mijne ook een tijdje gehad en ging vanzelf over.
de darmpjes moeten ook ff wennen natuurlijk he?

geef het anders 2 of 3 x in de week een klein beetje om te laten wennen,kan je geleidelijk aan meer gaan geven.

suc6 groetjes

Bianca

Hoi Estelle,

Ik vindt zelf en groente en fruit wel een beetje teveel van het goede,helemaal omdat met bv tot 6 maand bijvoeding wordt afgeraden.
Ik zelf geef Djayden alleen een fruithapje en begin vanaf 6 maand met groente omdat hij dan nu kan wennen aan de fruit en geleidelijk aan aan de groente en niet alles tegelijk krijgt.
Dat hij huilt kan honger en krampjes zijn,aan de borst vindt hij zijn troost,het is vertrouwd en lekker warm bij mamma.
Ik heb in het begin ook veel problemen gehad met het oplossen van krampjes,had alles geprobeerd en uiteindelijk werd het beter doordat ik rooibosthee ging drinken en ik gaf Djayden 4 x per dg 3 th lepeltjes lichte thee,hij vond het niet lekker maar het hielp perfect en het is ook goed en kan geen kwaad.
Ik drink de thee nog steeds!moet wel een bepaalde merk zijn want je kunt niet alle soorten rooibos gebruiken omdat er dan looi inzit.
in elk geval zou ik toch eerst de groente schrappen en voorlopig eerst lekker fruit geven,dat is meer dan genoeg.

Groetjes Diana

Wat ik me ook afvraag (mits daar iets over te zeggen is):
krijgen ze krampjes van nieuw voedsel of van een nieuwe bijv groente of fruit die hun darmpjes nog niet kent?
Peer gaat nu goed, maar ik ben bang om meer te geven (wat hij wel erg graag wil!!) omdat ik bang ben voor krampjes. of kan ik wanneer ik weet dat peer goed gaat, geven totdat hij aangeeft dat hij niet meer wil?

hoi Estelle,

ja hoor,ik geef ook alleen maar peer,dat vindt hij ook het lekkerst.
eerst een paar hapjes en nu geef ik hem zoveel hij wil maar niet meer als 1 gepureerde peer natuurlijk.
als hij al een poosje peer krijgt kun je hem gerust meer geven.
krijgt hij daarna ook nog bv?
Ik geef Djayden namelijk om 10.30 peer en daarna wil hij nog wel een paar ferme slokken van de borst drinken.

groeten diana

Ik geef om 10.00 peer en dan om 11 uur de borst. ook 's avonds doe ik het zo. Om 17.00 peer en om 18.00 nog een borst. geef jij ’ s avonds ook nog iets. Ik ben benieuwd hoe jij voedt en op welke tijden nog 's avonds. Thijmen is nu 5 maanden en hij redt het van 20 uur tot 7.

Hoi,

meestal wordt Djayden smorgens om 5 uur wakker,soms ook later dan voedt ik hem op bed en is hij al vrij snel weer moe.
dan leg ik hem nog even te slapen en wordt hij meestal weer tegen kwart voor 8 wakker.dan leg ik hem aan en drinkt hij vrij snel tot hij voldaan is(ong een kwartier)dan breng ik mijn oudste zoon naar school en als we terug zijn mag Djayden nog even drinken voordat hij naar bed gaat,hij drinkt eigenlijk altijd dan en gaat om 9 uur naar bed.
hij wordt tegen 10.30 wakker,verschonen en dan peer met daarna bv(tegen 11 uur)
dan is hij weer moe,gaat op bed en wordt tegen 2 uur wakker,soms eerder is wel verschillend!dan gewoon bv,
de volgende voeding is tegen half 4, 4 uur daarna spelen en weer slapen tot half 9,dan in badje en bv,dan tegen 21.30 op bed tot 5 uur,half 6
tussendoor speelt hij natuurlijk oook wel in de box of zing ik wat met hem.
hij krijgt savonds geen andere dingen zoals fruit en groente,het is nu puur nog een klein extraatje.
dat meer geven kan later wel,vindt ik.

groetjes diana

leuk om te lezen. Grappig dat iedereen een ander dagritme heeft (al lijkt het er wel een beetje op natuurlijk).