Krampjes en moeilijk eten (help)

Hallo,

Mijn dochter van inmiddels 3 maanden heeft eigenlijk vanaf haar geboorte al last van krampjes, ik geef fv omdat ik geen melkproductie had. na een week of zes hadden we er genoeg van dat ons wondertje steeds aan het vergaan was van de pijn en zijn we overgegaan op infacol druppels die voor iedere voeding gegeven kunnen worden, de krampjes zijn hiermee meer dan gehalveerd! Na 12 weken zouden de darmpjes volgroeid moeten zijn en ben ik begonnen met het halveren van de infacol. de twee avonden die volgden waren weer gevuld met krampjes. op het cb blijven ze overgaan op andere voeding afhouden, maar ik werd er gek van, ik ben nu de nutrilon standaard aan het combineren met de nutrilon omneo. weet iemand hoe lang het duurt voordat ze hieraan gewend is, ze had namelijk gisteren erg groene poep.

Het tweede punt is dat ze structureel te weinig eet, volgens de tabellen moet ze al op zo’n 850 / 900 ml. zitten, ik krijg er met veel pijn en moeite 150 ml per keer in, waarbij ze na 60 a 70 ml. begint te treuzelen en met haar tongetje de speen eruit drukt tot op het laatst kokhalzen aan toe. Soms laat ze van de 150 ml. dus ook nog 20 tot 30 ml. staan. tot overmate van ramp begint ze ineens de nacht door te slapen, waardoor er eigenlijk een voeding uitvalt, dus nog maar 4 voedingen per dag. ik ben nu maar begonnen met haar 's nachts wakker maken om er toch nog extra voeding in te krijgen, maar ben natuurlijk bang dat ik haar ritme daarmee zodanig verstoor, dat ze strakjes niet meer door wil slapen.

Heeft iemand hier ervaring mee of herkenning bij? Ik hoor graag andersmans ervaringen en tips!

Thanks!

Oh darmkrapmjes verschrikkelijk zielig voor die kleintjes…

Tips:

• extra water door de voeding (verdunt de ontlasting)
  • na de voeding over het buikje wrijven rondom de navel me de klok mee
  • met de beentjes fietsbewegingen maken
  • nutriton (= geen nutrilon) door de voeding. Te koop bij drogist. Is johannesbroodpitmeel…

Waarom combineer je omneo met standaard? Gewoon alleen standaard is toch ook goed?!

Nog iets… maak je kleine niet wakker in de nacht!! Oh dat klinkt streng… maar voor je het weet kom je daar niet meer vanaf. Is de speen groot genoeg van de fles? Hoelang doe je over de fles? Evt anders grotere speen kopen … en als je vind dat ze te weinig drinkt dat overdag de voedingen dichter op elkaar … maar zou echt niet de nacht wakker maken! Jurian sliep met 6 nachten ook door … gelukkig!

Tim sliep meteen door s’nachts, maar omdat hij anders aan te weinig voedingen kwam maakte we hem s’avonds nog een keer wakker voor zijn voeding. Dat zou ik als ik jou was ook gaan doen en niet s’nachts een keer wakker maken.

Wat zijn nu zijn voedingstijden?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ben met het combineren van nurtilon standaard en omneo begonnen omdat nutrilon omneo hoort te helpen bij krampjes. voor mijn gevoel heeft ze erg veel moeite met het verwerken van de nutrilon standaard.

De voedingstijden zijn op dit moment 7.00 uur - 12.00 uur - 16.00 uur - 20.00 uur en dan slaapt ze dus door, misschien is het een goed idee om haar dan om 24.00 uur wakker te maken voor een voeding?

ik zou alleen de omneo geven werkte bij dylano ook perfect dus niet mengen. de omneo is lichtverteerbaar. hij kreeg er nutriton door voor het spugen en ook hier was de ontlasting groen dat zegt niets

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hallo,

Allereerst, bedankt voor jullie snelle reacties, ik doe dit voor het eerst en sta versteld van de snelle lieve tips en tricks!

Kan ik wel ineens overgaan op de omneo, ik ben nu aan het combineren om de overgang rustig te laten verlopen, doe nu bij 150 ml. water 4 scheppen standaard en 1 schep omneo. ik wilde dat zo gefaseerd over laten lopen naar volledig omneo.

Liefs van First time mommy!

De eerste maanden heb ik borstvoeding voor Tim afgekolfd en vanaf 3 maanden kreeg hij volledig flesvoeding. Zijn voedingstijden waren: 7.00 uur - 11.00 uur - 15.00 uur - 19.00 uur - 23.00 uur

We hebben hem altijd voor zijn laatste voeding wakker gemaakt en ook s’ochtends voor zijn eerste voeding.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Je kunt gewoon in 1x overstappen naar volledig omneo.
Seth heeft eerst hypogene voeding gehad en heeft nu nutramigen, n wij zijn ook in 1x overgestapt, heeft geen problemen gegevan. Ook vond hij het gewoon lekker.
Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie

ook ik ben in 1 keer overgestapt naar de omneo en da nheb je wle kans dat ze eerder gaat komen omdat het sneller verteerd

Liefs Michelle

nog een klein vraagje over het overstappen op andere voeding. Zijn er meer die overgestapt zijn tegen het advies van het consultatiebureau in? Wij proberen al weken aan het cb duidelijk te maken dat het niet goed gaat met de voeding en zij zeggen iedere keer, krampjes horen er nou eenmaal bij…wij hebben dus zelf besloten over te stappen, omdat ze nu al drie maanden is en de krampjes nu echt wel over hadden moeten zijn.

als je langer hier rondloopt zul je merken dat de meeste zich niets van het cb aantrekken die lui weten niet zo heel veel goeds te vertellen.

Ik moet zeggen dat ik met mijn cb geen moeilijkheden heb en die dachten wel met me mee.
Maar als jou gevoel zegt overstappen gewoon doen jij bent de moeder niet het cb die zitten er niet mee als jij elke dag met je kindje loopt te tobben want die zien haar maar 1 keer per maand

Liefs Michelle

Hoi,

Onze kleintje heeft in het begin ook veel last gehad van krampjes. Hij had toen Friso Standaard 1 voeding. Wij zijn toen helemaal overgegaan op Friso Comfort en dit ging prima. Wij kregen als advies van het bureau en van de huisarts mee dat je niet te veel en te snel moet gaan wisselen met de voeding. Zeker 3 dgn proberen voordat je het resultaat ziet. Ik vond het heel frustrerend toen, je wilt meteen resultaat. Daarna heeft hij wat last gehad van zijn ontlasting en gaven we hem 10cc extra water in de flessen.

Wij zijn niet echt altijd tegen het advies in gegaan van het CB, maar volgden het ook niet altijd helemaal op. Moet bij je eigen gevoel blijven! Toen onze zoon in het begin last had dat er geen ontlasting kwam, zijn we even heel boos moeten worden op het bureau dat er echt nú iets aan gedaan moest worden, want meneer had al 4 dgn geen poepbroek gehad en het bureau en de huisarts wezen ons van het kastje naar de muur… Gelukkig helemaal opgelost!

Veel succes. Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleintje!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het cb is er voor advies … meer niet. Dus als jullie al een poos het cb iets wijs maken … stop daar dan maar mee. En doe het gewoon…! Klinkt stom maar wij zijn allemaal moeders en soms allemaal onzeker (vooral bij 1e) maar … ikkeben heeft mij beter advies en tips gegeven dan het cb.

Voor vragen ga ik ook altijd naar ikkeben ipv het cb terwijl ze bij ons verder op het cb wel lief zijn hoor!

Wij deden ook om 7.00 uur - 11.00 uur - 15.00 uur - 19.00 uur - 23.00 uur (hier wakker maken) voeden. Probeer dit schema eens een paar dagen… en de omneo ook paar dagen … hopelijk merk je dan snel het verschil.