Krampen bij overstap gewone melk?

Mijn dochtertje is de laatste avonden erg huilerig 's avonds en 's nachts. Vandeweek zelfs op onze kamer gelegd in capmingbed omdat ze zo overstuur was. Nu ligt ze weer te huilen en had net ook een flinke poepluier ( heeft dit normaal nooit 's avonds in bed) Nu viel bij mij ineens het kwartje denk ik. Sind een weekje ofzo ben ik haar opvolgmelk aan het mengen met gewone koemelk omdat we van het cb mogen overstappen. Aangezien in een keer overstappen niet ging (ze lustte het niet) heb ik een tip opgevolgd om het eerst te mengen. Nou, dat drinkt ze prima! Maar… sinds toen is ook het huilen begonnen. Kan het zo zijn dat ze krampen krijgt van de overstap naar gewone melk? En wat moet ik dan doen? Aan een allergie denk ik niet direct omdat ze al langer danoontje en yoghurt etc eet, maar aan de andere kant zijn dat natuurlijk veel kleinere hoeveelheden. Is het normaal dat kindjes krampen krijgen tijdens de overstap naar gewone melk? Of kan het toch koemelkallergie zijn? Maar dan had ik dat toch al veel eerder moeten merken?

mama1980

het kan best maar ik ben met rico METEEN overgestapt. dus niet gemengd ofzo.
rico had geen krampen… Ik denk dat je dat opzich eerder had moeten merken als het een KMA is. maar het kan ook een tijdelijke intolerantie zijn…
ik bedoel zij is gewone melk niet gewend en haar darmpjes moeten aan de vetten wennen. geef je volle of halfvolle? ik zou trouwens in het begin magere melk geven dit voelt niet zo zwaar en wordt gemakkelijker verteerd. dat heb ik bij rico overigens WEL gedaan.
toen naar halfvolle overgegaan

Ik geef haar volle melk, dit wordt in belgie geadviseerd voor kinderen tot 3 jaar ivm de voedingstoffen en vetten die ze nodig hebben. In magere melk zit niks. maar aangezien het nog geen volledige fles met gewone melk is en ze eerder zonder problemen melkprodukten heeft gegeten (kaas, smeerkaas, yoghurt etc) lijkt me een kma ook erg sterk. Toch valt het mij op dat het is begonnen sinds we met die melk zijn begonnen. Het is even stil en dan huilt ze weer, even stil en weer huilen, daarom dacht ik aan krampen.

mama1980

het zou goed kunnen dat ze tegen die combinatie niet kan. Klinkt misschien heel stom, maar kun je die twee eigenlijk wel mengen? Misschien is dat he probleem wel, dat dit een reactie geeft, en dat ze daar niet tegen kan? enige manier om dit uit te proberen is om de gewone melk weer even weg te laten en kijken hoe dit gaat. En ik zou overigens ook volle melk producten geven, idd ivm de vetten, wordt ook in nederland geadviseerd volgens mij!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@ Woezel, ik meng het op advies van een voedingsdeskundige van Friso. Neem aan dat die dat niet zeggen als het niet kan. Reden dat ik het meng is omdat ze volledige koemelk niet acceteert vanwege de andere smaak. Als ik nu terug ga naar volledig opvolgmelk dan kan ik idd testen of het daar aan ligt, maar dan weet ik nog niet wat het wel is zodra ik weer koemelk ga geven. Moet ze er aan wennen? Dan liever doorzetten nu. Is het KMA? lijkt me erg sterk, maar ben ook geen dokter dus uitsluiten kan ik het niet. Of is die voedingsdesk. van Friso idd niet goed wijs en kan je het niet mengen?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 05 Jan 2011 22:09:33

ik denk dat een friso deskundige wel weet wat hij of zij zegt, maar goed het had gekunt natuurlijk!! Tja, het enige wat ik mij kan bedenken is toch het even achterwege laten. Houdt het dan op, dan over een week ofzo weer proberen. Gaat ze dan weer zo huilen, en je stopt weer, en het houdt dan weer op, lijkt het mij dat dit dan de oorzaak is. Blijt ze nou toch huilen, misschien dan haar oortjes na laten kijken!

liefs woezel

Hoi,

Toen mijn dochter geen opvolg melk meer wilde drinken, omdat ze klaar was met die witte “troep” zeg maar, wilde ze ook geen gewone melk… balen wat er moest toch iets van melk naar binnen bij haar… Ik heb toen optimel gekocht met een aardbeien smaakje… ik weet het smaakt zoet ed. maar er zitten geen extra suikers in enzo… mijn vader die diabeet is drinkt het ook… dus ik had iets van dat kan niet zo veel kwaad… het mooie was dat het ook een licht roze kleur heeft dus zij niet door had dat ze toch iets van melk dronk… na een maand of 3 toch weer gewone melk gegeven en dat dronk ze mooi weg! Ze was vergeten dat de opvolgmelk wit was…

Het verbaast mij niet zo heel erg dat ze misschien wat krampjes heeft en extra poepbroeken… melk heeft idd vetten en bepaalde zuren ed… die net even anders in elkaar steken dan de opvolg melk van de Friso (gebruik ik trouwens nu ook met mijn 2e). Ik zal het gewoon ff afwachten…

groeten,
Leetje

in optimel zit wel aspartaam, waarvan het effet op een kind nog niet duidelijk is, dus ik zou dan denk ik eerder gaan voor karnemelk met een beetje diksap er door, smaakt het toch wat zoeter, en de kleur is anders. Bo vond het toen heerlijk!!

liefs woezel