Kramp door Infacol?

Twee weken geleden zijn we gestart met Infacol bij Jenthe. Wat ik ook at, of wat ik ook niet at, ze kreeg overal kramp van.
Het heeft die 2 weken onwijs goed geholpen, de kramp beperkte zich tot een uurtje per dag en dan 's avonds.
Sinds Donderdag is de kramp weer terug, net zo erg als het was maar nu spuugt ze ook tijdens de kramp. Dat had ze eerder niet. Het zijn geen hele voedingen, maar 2 of 3 mondjes. Ze huilt hartverscheurend van een uur of 5 's avonds tot 22.00 uur.

Nu zei een collega dat ze ook kramp kan hebben van de Infacol, dat ze er niet meer tegen kan. Maar ik kan dat nergens terug vinden dat dat zou kunnen gebeuren, niet in de bijsluiter en ook niet op internet. Alleen in forums waarin moeders hetzelfde dachten…

Als het Maandag nog zo erg is bel ik et cb of de huisarts, het is namelijk zo zielig!
Ze slaapt 's nachts wel heel goed, dan is ze zo uitgeput…
Ik heb zelf al gedacht aan verborgen reflux, maar ze heeft alleen het symptoom spugen… Verder is ze rustig

Heeft iemand er ervaring mee?

Lilypie First Birthday tickers

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Infacol niet zo goed vond werken bij Anouk. Wij zijn er ook maar weer mee gestopt. Volgens ging Anouk ook teruggeven/spugen toen ze een week of 4 was. Bij ons ging dat na een paar dagen weer over. Heeft jullie cb geen telefoonnummer wat je 24 uur per dag kunt bellen. Bij ons is dat wel en meestal krijg je dan een verpleegkundige aan de lijn waar je je vraag aan kunt stellen. Dan hoef je niet te wachten tot maandag. Misschien helpt cinababy van VSM beter tegen de krampjes bij Jenthe. Wij hebben het bij Merel gebruikt en ik vond het niet zo geweldig, maar ieder kind reageert natuurlijk anders. Bij Merel werkte venkelthee het beste, maar dat mag niet meer geadviseerd worden tegen krampjes…

Groetjes Natasja

Hai Marma,

Lastig voor je zeg, ik hoop dat het al wat beter gaat.Mijn kleine man heeft reflux gehad en ik dacht eerst dat hij krampjes had en gaf ook infacol…Het valt me op dat jou kindje ook veel huilt, en hoe ik het bergijp vooral als hij ligt… vraag idd raad aan je HA, en noem desnoods reflux.Wij hebben eindelijk wat rust gekregen toen reflux werd geconstateerd en we medicijnen mochten geven. Succes en sterkte!
Hedy

Hier ook niet perse goede ervaringen met Infacol.

Evi doet het zonder eigenlijk net zo goed. Het kan best reflux zijn. Bij gewone reflux hoort spugen, bij verborgen reflux niet. Dus wie weet is het het wel…?

Het blijft zoeken met die kleintjes he!?

Succes

liefs

Hoiii Marmama, Ook wij hebben Infacol geprobeerd, en de krampjes leken in het begin minder te worden, maar net als bij jullie, kwamen ze ondanks de Infacol gewoon weer terug, en erger…

Ik heb er ook slechte ervaringen mee…

Wij hebben Joël venkelthee gedaan, of lauw water voor de eerste voeding, of gewoon lekker de voetjes/buikje masseren… dan was het gauw over, met een flinke poepluier erna…

Liefs, Melanie

Hier heeft Infacol ook maar een paar weken gewerkt. Daarna weer buikkrampjes! Ik moet zeggen dat sinds ik ben begonnen met fruithap (4mnd) dat Jordan er geen last meer van had…

Ik hoop in ieder geval dat het goed komt met je kleine. En inderdaad, als je je zorgen maakt gewoon de arts of het cb bellen!

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Gewijzigd door - Jesmerize op 07 May 2011 20:23:54

Bedankt allemaal voor de reacties!

Heb toch gisteravond maar het cb gebeld ( op het 24-uurs nummer, was vergeten dat dat er was…)
Jenthe was vanaf 15.00 uur tot 20.30 uur alleen maar aan het huilen geweest. Van het huilen kreeg ze trek en wilde ze weer drinken waarna het hele feest weer opnieuw begon…
M’n arme meisje was op een gegeven moment zo overstuur dat ze bijna geen lucht meer kreeg van het huilen!

Maar goed, het hele verhaal aan de cb-mevrouw uitgelegd en de waarschijnlijke oorzaak? Jenthe is allergisch voor Infacol! Althans, voor het hoofdbestandsdeel.
Dus meteen stoppen en kijken wat er gebeurt, was het advies.
En jullie raden het niet? Niks geen last meer! Om 22.30 uur stopte ze met huilen, had ze een flinke poepluier en viel ze in slaap.
Ze heeft tot 5.00 uur doorgeslapen en heeft geen kramp of wat dan ook meer gehad, dus ook niet gehuild!

Halleluja! Maar je moet het maar weten…
Mocht ze nu kramp krijgen dan gaan we Cinababy proberen, de cb-mevrouw raadde dat ook aan. Ze was niet blij met de Infacol…
Ook moet ik venkelthee gaan drinken, dat schijn idd ook te helpen.
Maar wat een opluchting, nu kijken of het zo goed blijft gaan…

Fijn dat je duidelijkheid hebt! Mag venkelthee nu weer wel?? Het veranderd ook met de minuut bij het cb… Ik ga dat dan ook maar weer halen. Het werkte bij Merel het beste.

Groetjes Natasja

Mocht Venkelthee niet meer dan??

Ik heb er nooit een woord over gerept bij het CB… wat niet weet wat niet deert toch? hahaha
We doen toch wat het beste is voor de kids, en of het CB er nou blij mee is of niet.

Die van mij hebben allebei Venkelthee gehad… Niet te pruimen dat spul, maar oke… zolang het helpt hè…

Liefs, Melanie

Hai MarMama, hoe gaat het nu met Jenthe?

Ik heb bij Joost een poos geleden ook infacol geprobeerd. Na de 1e keer geven ontroostbaar krijsen, echt heel erg! Werd er bang van. Nooit meer gegeven daarna, wat een troep…Hij is er nu gelukkig redelijk overheen. Heel af en toe nog es, maar hij huilt niet meer zó erg…

Ik hoop dat de Cinababy beter werkt voor jullie!
Groetjes.

Het gaat nu super met Jenthe! We hebben even gewacht met het starten van Cinababy om te kijken hoe het ging met de kramp. En het ging eigenlijk hartstikke goed! We hoeven dus nu niets te gebruiken.
Ze heeft alleen nog een beetje kramp na een voeding, maar na een flinke boer en een wind heeft ze geen last meer!

We hebben ook gemerkt dat ze kramp krijgt van stress, dus als het heel druk is.
Deze maand hebben we veel jarigen en dan ook nog het kraambezoek, dus is het best druk voor zo’n kleintje. Dus we doen nu alleen de ‘belangrijkste’ verjaardagen en verder houden we het rustig tot ze het weer een beetje aan kan.

Infacol…verschrikkelijk spul. Max huilde veel en had kramp, dus ik heb dat ook geprobeerd. Het leek bij hem ook alleen maar erger te worden. We stopten er toen mee en ook Max deed het beter zonder dat spul. Ons CB was ook niet weg van dat spul en raadde ook Cinababy aan. Gelukkig weet je nu dat het daar aan lag en dat Jenthe gevoeliger is voor drukte en dat je daar rekening mee kan houden.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers