Kracht zetten op hoofd zodat deze vuurrood wordt

Nou, we hebben WEER iets raars hoor. Sinds 2 dagen doet mijn dochter niks anders dan kracht op haar hoofd zetten, alsof ze zit te persen om te poepen. Ze wordt hierbij vuurrood! Ze heeft geen last van haar ontlasting, want deze is volledig normaal en regelmatig. Ze doet het bij alles, tijdens het eten, tijdens het spelen, tijdens het verschonen, in de wandelwagen etc etc. Heeft iemand enig idee waarom een baby dit doet!!! Lijkt mij nl niet zo gezond voor het hoofdje als dat steeds vol bloed geperst wordt…

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heb er hier ook eentje die dat al een hele tijd doet. Het lijkt idd net alsof ze aan het persen zijn voor ontlasting. Maar dat is idd niet het geval. Vraag me niet waarom hij het doet, want ik zou het niet weten! Lijkt (vind ik zelf) een beetje of frustratie dat ze het zelf willen doen! De mijne maakt er ook een geluidje bij!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

haha vooral in het begin liep de mijne constant rood aan vooral bij het ehm persen jah hoewel er dan niet perse wat hoefde aan tekomen, waarschijnlijk toch alvast proberen er controle op uit te oefenen ik weet het niet. De mijne maakt wel bijna altijd poepluiers of onder het eten of op schoot, alsof hij denkt van mam dan kan je me meteen even verschonen ^^

Ik denk dat het er gewoon bij hoort en ook het druk maken aangezien ze eerst hun hoofd ed onder controle hebben en dan pas de rest dan kan ik me voorstellen dat ze daar kracht mee proberen te zetten.

Als ik het goed herinner van mijn lesstof van vorig jaar, dan krijgen babies controle vanaf binnenuit zeg maar dus eerst het lijfje van boven naar beneden en dan steed verder naar buiten van grof naar fijne motoriek, dus eerst het bovenlichaam voor de onderlichaam, eerst armen voor onderarmen voor vingers en eerst benen voor de voeten voor tenen etc… daarom krijg je ook regelmatig een klap in je gezicht als ze gewoon je neus willen vastpakken

Jaaa leuk he. Onze dochter doet dit ook. Is aanspannen van spieren. Als je hierop reageert en hun aanspreekt hebben ze er ook nog plezier in en zijn er trots op dat ze dit kunnen. (tenminste onze dochter)Als ik tegen onze dochter dan zeg wat kun jij je inspannen dan lacht ze en doet het nog een paar keer!! Toevallig met een nichtje over gehad, haar zoontje deed dit ook vol trots! Dachten al dat het in de familie zat, maar is heel normaal.

Groetjes Jeuly

hey
ja hier ook precies hetzelfde. Ik dacht al dat ie geobstipeerd was haha. Maar bleek inderdaad niet zo te zijn… Wel leuk om te lezen dat anderen dit ook hebben

groetjes
Ineke

Volgends mij is dit gewoon bazen, zin door drijven, dat deed bij ons de kleine iig!

@malawimamajada, hier niet hoor denk ik, ze doet het nl ook als Bumba op staat en dat vindt ze hartstikke leuk, dus dan weer meer opwinding ofzo denk ik?

Igg fijn om te lezen dat meer kindjes dit doen en ik me dus geen zorgen hoef te maken!

mama1980