Kraampakket


#1

voor mamma

Hallo,

Ik ben Paulien en een van mijn beste vriendinnen is zwanger van haar eerste!

Nou wil ik met een paar vriendinnen een kraampakket voor mamma maken maar ik heb geen idee wat ik daar allemaal in kan doen.

Ik heb ooit iets gehoord over de eerste 9 kraamdagen, dat je dan speciale kadootjes kan geven. Zoals chocola voor dag 4 omdat je dan (schijnbaar) het meest emotioneel bent...

Weet iemand wat er in zo'n "ouderwets" kraampakket voor mams behoort te zitten...??

Sowieso zullen we er lekkere verwen spulletjes voor mams in doen. En natuurlijk gaan we paps niet vergeten!


#2

Donkerbruin bokbier en cashewnoten!  Heel goed voor de borstvoeding!!! En tuurlijk, chocolade voor dag 4 (en 5,6,7......) is altijd goed. Als je van een grapje houdt; een pot appelstroop om het ijzergehalte weer op peil te brengen.

Voor papa's een grappig boek; Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, van Kluun (eigenlijk zou je die al voor de bevalling moeten geven!)

Ik weet niet of het in een ouderwets kraampakket thuis hoort maar misschien wat ideeen; Gebreide minislofjes, gipsafdruksetje voor handje/voetje, geboorteboek, fotolijstje, schattig rompertje, tandendoosje, speentje, babyolie e.d., lekker fleecedekentje (is meteen een mooie vulling voor onder in een mand), nachtlampje, boekje, mutsje, een gelukshanger/dromenvanger voor op de babykamer (mama&zo)

 

Nou hoop je wat ideeen/inspiratie te hebben gegeven!

Succes ermee,

Groetjes Carolien.


#3

O, hihi, ik zie dat deze vraag van mei 2009 is.  Mag aannemen dat het kraampakket inmiddels al lang is samengesteld en gegeven!