Kraamkado

Mijn beste vriendin is 16 december uitgeteld en ik heb nog steeds geen kraamkado… Ik weet ook niet echt wat leuks ik heb overal al wat rond gekeken maar nog niets gevonden wat ik nou echt speciaal vond…
Ik wil eens wat anders dan al die standaart dingen die je altijd op de kraamvisite krijgt…zoals shampoo en beertjes kleding enz
Heeft iemand een leuk idee voor een kraamkado? iets leuks maar ook wat waar ze wat aan heeft… En het lieft niet te duur aangezien de kerstdagen ook onderweg zijn…wat hebben jullie zoal gekregen wat jullie leuk en nuttig vonden?
Help me…

liefs joyce

joyce

Een mooi foto-album met bijv. bijpassend foto-lijstje wat in haar interieur past, waar ze een mooie foto van de nieuwe kleine mop in kan doen.
Foto-albums kun je niet genoeg hebben als je net een baby hebt!

In dat fotolijstje zou je een mooi gedicht kunnen doen. Dat geeft leuker dan met zo’n nepfoto erin zoals ze ze in de winkel verkopen.
Bijv. de tekst van het liedje wat Trijntje Oosterhuis destijds gemaakt heeft t.g.v. de geboorte van Amalia.

Zie hieronder:
Als je in mijn ogen kijkt
lijkt de wereld stil te staan
De wind houdt op met waaien
en bevroren is de maan
Je bent stralend als de zon
Je bent volmaakt, zo naakt en klein
En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn

Ik wist niet dat ik na een blik
zo veel van je houden zou
Maar ik weet nu al niet eens meer
hoe ik leefde zonder jou
Voor zoveel wezenlijke dingen
Leek ik blind tot dit moment
En die zijn ineens zo zichtbaar
Nu dat jij er bent

Oh, ik hoop dat ik je geven kan
wat jij me geeft
Zo lang ik leef…
Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jouw zij
En ik hoop dat je ooit voelen mag
wat ik nu voel
Wat ik bedoel
En wat in woorden niet te vangen is voor mij

Wanneer je in mijn armen ligt
en zo tevreden naar me lacht
Lijk ik alles te vergeten
dat daar buiten op mij wacht
Alle strijd en alle tranen
Alle stille pijn verdwijnt
En de wereld lijkt voor eventjes
normaal te zijn

Groetekes, Sje

Leuk idee met dat gedicht!!
Ik ken het liedje zelf niet maar vind de tekst heel erg mooi&puur dat is weer eens wat anders dan al die knuffel beertjes die we altijd geven niet dat daar wat mis mee is hoor

veel liefs joyce

joyce

stel een kraampakket samen voor een of twee weken ook heel leuk
iedere dag mag ze dan een cadeautje open meken de ene keer iets voor de kleine en de andere keer iets voor mama s of iets voor papa s om hem ook niet te vergeten
natuurlijk .

gr de mama van leyla

ps je kunt er ook voor iedere dag een gedichtje bij doen

veronique daniels

Ik heb na de bevalling van mijn ouders zo’n kraammand gekregen, zo leuk! Er zaten zeven cadeautjes in en het ene cadeau was voor de kleine, de andere voor mij en weer een andere voor papa. Zo leuk! Ik had er elke dag weer plezier van.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kraammand is een leuk idee maar kan ook erg afgezaagd zijn. Ik heb er bij de oudste 3 gekregen! Hoe lief het ook bedoeld is, dan is het originele er op een gegeven moment wel vanaf.

Groetekes, Sje

Haha, dan zal ik wel wereldvreemd zijn. Had er nog nooit van gehoord namelijk. Ik vond het juist zo leuk omdat iemand echt nagedacht over al die verschillende cadeautjes; dus niet zomaar een standaard knuffelbeertje gekocht (lekker makkelijk), maar echt allemaal originele dingen.

Nou ja, zo zie je maar: je maakt iedereen blij met andere dingen!

Als je toch een kraammand wilt doen, doe er dan extra originele dingen in. Zo hadden wij er bijvoorbeeld van die plakzonneschermpjes in zitten die je op de zijruiten van je auto kunt doen. Ik vond het altijd verschrikkelijke dingen, tot we een baby op de achterbank in de maxicosi moesten vervoeren. Toen bleek toch wel erg vaak de zon in dat kleine gezichtje te staan.

Wat je ook kunt maken en dat is dan net wat origineler dan een kraammand: een luiertaart. Zoek even op trefwoord luiertaart op Google en je vindt heel veel voorbeelden en daar staan ook tips bij hoe je zelf zo’n taart kunt maken. Ik ga geen links plaatsen, want dan is het reclame. Zo’n taart kun je ook versieren met allerlei kleine cadeautjes en de luiers zijn bijzonder nuttig!

Maar…als je zo’n taart gaat maken, denk er dan aan om geen luiertjes newborn te gebruiken! Daar zijn die kleintjes namelijk zo uitgegroeid en voordat je als kersverse ouders die luiertaart echt wilt gaan ontmantelen heb je niks meer aan die luiertjes. Dus neem bijv. maatje 2 luiers voor zo’n taart, dan weet je ook zeker dat de ouders de luiers ook echt kunnen gaan gebruiken.

Groetekes, Sje

ik heb zelf ook een fotoboek gevraagd. Aan mijn collega’s. Zij kennen mij door en door en dus was dat geen probleem. Maar wat misschien ook leuk is. Ik weet alleen niet wat het kost, maar het boek Mamma vertel eens. Dat is een boek waarin 50 vragen staan die je vriendin als het ware beantwoord voor de kleine. Zo kan zij/ hij later terug lezen hoe zijn/ haar moeder alles beleeft heeft. Ik heb ook zo’n soort boekje voor Morgan.

En van mijn schoonzus kreeg ik een shirtje met haar naam erop. Dat was ook leuk.

Groetjes,

Michèle

Ik zat even te surfen, maar ik zag hier ook leuke originele dingen staan. Ideetje??

Groetjes,

Michèle

Dat boek Mama vertel eens is volgens mij nog geen 20 euro. Moet je alleen wel zeker weten of de moeder van de pasgeborene een type is om zo’n uitgebreid boek in te vullen. Als je vooraf al denkt dat ze daar nooit uitgebreid de moeite voor gaat nemen dan zou ik het niet geven. Mijn broer heeft mijn ouders gevraagd om ieder (bestaat namelijk ook papa versie) zo’n boek voor hem in te vullen en ik heb van mijn ouders begrepen dat het best heel wat werk is. Moeten namelijk ook jeugdfoto’s enzo in.

Groetekes, Sje

Ja daar heb je gelijk in Sje. Ik ben er zelf wel het type voor, maar ja ze vroeg origineel en ik dacht origineeler kan niet toch

Groetjes,

Michèle

Origineler kan inderdaad bijna niet, want het is, als je alles goed invult en bijhoudt, een hele mooie herinnering later voor het betreffende kind.

Ik snap ook heel goed dat mijn broer alsnog die boeken aan mijn ouders gegeven heeft. Zo kan hij, als ze ooit overleden zijn, toch nog allerlei waardevolle informatie vinden in die boeken. Staan namelijk heel wat vragen in waar je als je ouders overleden zijn de antwoorden niet meer op kunt krijgen.

Groetekes, Sje

Ik heb zelf een soort gelijk boekje en ook 1 gericht op de baby. In dit geval Morgan. Echt vragen over haar en voor haar. Wanneer we wisten dat ze kwam en zo en hoe ze zou heten als ze een jongetje zou zijn. Echt heel leuk.

Groetjes,

Michèle

oei … ff denken wat we allemaal gekregen hebben in de kraamtijd… wat ik heel leuk en origineel vond wat een kaars met daarop het geboortekaartje afgedrukt! als je het wil hebben kan ik je de site wel mailen (maar mag geen reclame maken) … op deze site hebben ze heel veel verschillende kadootjes ideeën … ik heb nu daar ook voor mijn zwangere zus daar een waxinelichthouder gekocht met een tekst gegraveerd over zwangerschap en een foto afdruk erop laten zetten…erg leuk en mooi! vooral in dec… de maand van kaarsen lichtjes gezelligheid!!

Allereerst bedankt voor alle tips Helaas is mijn vriendin een te druk type om het mama vertel eens boek rustig in te vullen denk eerlijk gezegd niet dat ze daar tijd en zin voor heeft alhoewel mij het wel een leuk boek lijkt om me zelf aan te schaffen Ik ben zelf wel zon type en neem daar dan ook alle tijd voor ik heb al anderhalf album vol met fotos, herrineringen aan de bevalling, echos en verhaaltjes ik heb er iedereen van wie ik houd ook een stukje in laten schrijven voor jordy ben er echt trots op ze zijn heel mooi geworden! Maargoed ik werd even meegesleept door enthausiasme

mini-boy je mag me die site wel mailen hoor kan nooit kwaad om er even door te neuzen wie weet vind ik het droomkado wel…

liefs joyce

joyce