Kosten oppas

Ik ben benieuwd hoeveel jullie de oppas betalen? Wij betalen nu 3,50 per uur ( en we hebben alleen oppas als de kindjes al in bed liggen) omdat ze eigenlijk alleen maar op de bank hoeft te zitten met een zak chips en de babyfoon. Is dit nou te weinig? Mijn vriend vond dat we wel wat zuunig waren , maar ik vind € 3,50 makkelijk verdiend per uur als je 15 bent en alleen maar “aanwezig” hoeft te zijn.
Overigens staan de ouders van onze oppas ( nl onze buren) stand-by voor als er echt wat zou zijn. Maar dat is gratis

Wij hebben nog geen oppas nodig gehad. Als we in het weekend s’avonds weggaan dan nemen we een campingbedje mee waar Tim in kan slapen. Als we echt iets hebben waarbij hij niet mee kan dan gaat hij naar mijn ouders. Dus ja ervaring heb ik niet.

Maar ik zou zelf zeggen dat 3,50 eur een keurig bedrag is. Het is net wat je al zegt, ze hoeven er zelf niks voor te doen en krijgen drinken en chips etc. Vroeger heb ik zelf opgepast en kreeg ik ook nooit meer dan 5 gulden per uur. Mensen vinden het al snel weinig lijken, maar we hebben het wel over euro;s. En die zijn nu eenmaal meer waard dan de gulden. Ik vind het dus een keurig bedrag en zou persoonlijk niet meer geven. Hooguit iets naar boven afronden als je het totaalbedrag van de avond berekend.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

3.5 is zo’n 7 gulden he, denk dat dat wel genoeg is. Ik verdiende 5 gulden als ik moest bank zitten en ik had een klant waar ik ook wel eens moest blijven slapen omdat ze op stap was en dan rekende ik 10 gulden maar dan zorgde ik voor het eten, de kinderen wassen en op bed leggen. Dus ik denk dat dit voldoende is hoor.

Groetjes,

Michèle

Precies, als ze wakker zijn vindt ik ook dat ze wat meer verdienen want dan ben je lekker druk zeg maar! Maar ik durf nog geen oppas aan die alleen de kinderen in bed legt… komt vast wel als Neel wat groter is en baby “af”. Dus voor nu blijf ik bij mijn bedrag, zeker als je het omrekent naar guldens ( doe ik nog steeds heeeel vaak haha) is het echt wel veel!

Ik kreeg vroeger ook altijd 5gulden…

Nu past mijn broertje wel eens op, en wij doen hem eigenlijk niets… We komen een aantal lekkernijen voor hem…en eventueel zijn vriend als ie mee komt…
Maar voor de rest wil hij ook niets hebben… en vinden wij het onzin om mn eigen broertje iets te doen.

Mocht het een buurmeisje of iemand zijn, dan zou ik haar ook rond de 3 / 3.5 euro betalen…

Liefs, Melanie

Volgens mij is 3,50 voor een meisje van 15 een normaal bedrag wat ze ook verdienen als ze achter de kassa zitten…(denk dat het miniumloon ook zoiets is) en dan zijn ze druk bezig, dus bankzitten voor dat geld is prima lijkt mij!

Gr, Danielle

Hoi,

Bij ons ligt het bedrag tussen de 3,00 euro als het tussen 20.00 uur en 24.00 uur is (dus puur als het alleen maar zitten en luisteren is) daarvoor en daarna is het 3,50. Vaak moet er dan naar bed gebracht worden soms gegeten worden en na 24.00 vind ik gewoon dat je wat meer verdient. Soms ronden we het bedrag af naar boven als dat een makkelijkere uitbetaalbaar bedrag geeft. Vaak gaat het dan om een euro of 1,50.

groetjes

lon106

Ik heb het even voor de gein opgezocht wat een 15jarige hoort te verdienen…

Minimumloon 2010

15 jaar per uur €2,58

Liefs, Melanie

Zo dan ben ik aardig gul
Ik geef de oppas €5 peruur
Heb zelfs gehad dat er 1 oppas opslag vroeg gewoon meer
na 4x op te passen.
maar dat vond ik te ver gaan.

Groetjes