Korte slaapjes

Hoi,

Mijn dochtertje Lisa is 3.5 maand en ze ligt ingebakerd vanaf haar geboorte. Ze slaapt heel makkelijk in, maar het probleem is, is dat ze na (bijna exact een uur) weer huilend wakker wordt. Met een speentje/muziekje/wandelen, even laten huilen etc probeer ik het te rekken tot de volgende voeding, ik laat haar het liefst in bed liggen omdat ik heel graag vasthoudt aan de regelmaat (wakker en uit bed = voeden). Lisa is ongeveer een uur a anderhalf uur wakker na de voeding en drinkt elke 3.5 a 4 uur (5 flessen). Dit houdt in dat ze ongeveer een uur als een roos slaapt, en ik dan 1.5 a 2 uur tot de volgende voeding bezig ben met muziekje/speentje etc. 's avonds en 's nachts slaapt ze overigens als een blok (dus eigelijk niks te klagen en sinds kort dan ook zonder inbakerdoeken. Langer wakker houden na een voeding gaat meestal niet, ze is dan zo moe dat ze echt moet slapen. Als ze echt overstuur raakt na huilend wakker te zijn geworden (na ongeveer een uur slapen) en begint te gillen, haal ik haar er wel 'ns uit en leg haar in de box tot ze weer moe is, dan weer naar bed, dat werkt ook wel 'ns. Alle tips zijn VAN HARTE welkom!!! Dank alvast!

Hoi

Doet ze dit sinds kort of al vanaf de geboorte. Als ze dit sindskort doet kan het een sprongetje zijn of heeft ze misschien last van tandjes.
Je kan bv net voordat ze wakker wordt bij haar gaan zitten en als ze dan wakker is een hand op dr hoofdje of iets dergelijks.
Mijn zoontje heeft dit ook wel eens een periode.
Misschien helpt een knuffeltje mijn zoontje heeft die ook en di pakt hij ook altijd .
Naar ongeveer 50 min. verandert de slaapcyclus vandaar.

hee hallo
zo herkenbaar ik heb het zelfde met mijn dochter 7 weken
die valt juist heel moeilijk in slaap en als ze dan slaapt is ze ook snel weer
wakker (ligt nu ook te huilen)
ik leef ook van voeding naar voeding en kom nergens aan toe en ik heb nog twee kids 10 en 7 jaar
ik heb geen oplossing ofzo maar ik zelf hou het maar op of kramp of gewoon erg bijdehand
mijn oudste was ook veel wakker overdag en bleek een heel vlot kind
dus het kan frustratie zijn van ik wil meer dan ik kan
een ding kan ik je wel vertellen het gaat over hi hi heb je nu niks aan maar het is wel zo
mijn oudste had al heel vroeg een heel slaapje op de dag en daarnaast gewoon wakker
en nu met die kleine meid ik weet het soms ook niet meer gelukkig is ze snachts ook in een heerlijke diepe slaap (dat scheelt zooooo veel)
en zo tob je maar aan
ik heb nu drie kinderen en het is gewoon de eerste drie vier maanden is het moeilijkst om alles uit te vogelen
tenzij je een heel makkelijk kind heb (mijn middelste echt een koekie)
ik probeer zo veel mogelijk regelmaat als ze moe is naar bed en dan laat ik haar ongeveer een half uurtje huilen werkt dat niet haal ik haar eruit en ga wandelen of wat dan ook
maar na de volgende voeding weer naar bed enz…
de aanhouder wint denk ik dan maar
maar ik blijf dit volgen misschien komt er iemand met een gouden tip
misschien moeten we een beloning uitloven ha ha
sterkte ermee
groetjes nancy

Bedankt voor jullie tips. Ze slaapt al zo vanaf haar geboorte, dus het is geen sprongetje. En Nancy, wie weet helpt het wel om je dochtertje in te bakeren, misschien slaapt ze dan langer. Mijn zoontje deed ook altijd hazeslaapjes van 20 min ofzo en toen we hem eenmaal inbakerden sliep hij zo 2 uur achter elkaar! Maar geen kind is hetzelfde he. groetjes Cora

Hoi!

Ik herken t wel, Floris slaapt ook weinig (2 keer per dag max een slaapje) maar hij is dus tussendoor gewoon gezellig aanwezig, heeft altijd pret en geen moeite met t overbruggen van die lange tijden… dus kan je niet echt helpen. Hier ook ff ingebakerd maar nu gewoon lekker zonder, gaat prima.

Groetjes, Els

hoi cora
oh ingebakerd heb ik gedaan speciale slaapzak heb ik gedaan speciale voeding voor kramp andere fles druppels noem alles maar op
nou was ze net tussen twee voedingen wakker
geef haar de fles nok out daarna (moet haast wel toch?)
twee tellen toen gingen die oogjes weer open
nou in de wagen dan maar weer boodschappen doen (kost een hoop geld hi hi)
dan heeft ze nog moeite om in te slapen maar uiteindelijk zakt ze weg
maar dan moet je niet stil gaan staan of ergens tegen aan rijden want dan is ze weer wakker
nou kids uit school gehaald en eenmaal thuis staat ze tien minuten stil en nu zit ze bij me
ach we rommelen maar een beetje aan en dan komen we er wel
al die wondermiddeltjes begin ik niet meer aan
bij iedereen werkt t altijd behalve bij mijn kinderen
t gaat over dat weet ik uit ervaring dus wachten maar en ondertussen genieten van het mooiste meisje van de wereld

Hoi Nancy,

Ha, daar kan ik me helemaal in vinden: bij iedereen werkt het, behalve bij mijn kinderen!! Ook wij rommelen maar wat aan. Over een paar maandjes lachen we er weer om waarschijnlijk!

ja dat weet ik wel zeker hi hi
en verder lekker genieten hoor al loop je op je tandvlees
groetjes nancy

Beste Cora,

Jouw verhaal komt me volledig bekend voor. Ons zoontje Olivier (nu 15 weken) had hier tot een week of 2 geleden overdag ook constant last van. Olivier had last van krampjes. Ik deed hetzelfde als jij: zo lang mogelijk in bed houden, maar bij pijn eruit halen en troosten of wandelen oid. Na 12 weken werden de krampen veel minder, maar bleven de korte slaapjes en het 1,5 a 2 uur huilen tot de volgende voeding. Ik gebruik nu de volgende doorslaaptechniek en Olivier slaapt nu veel meer, huilt dus minder en is veel vrolijker. Als hij na een uurtje begint te huilen, dan ga ik naar hem toe. Ik troost hem (zonder hem op te pakken!’, geef hem een speen, zeg dat ik beneden ben en hem straks weer haal, geef hem een paar kusjes en ga binnen 1 minuut weer weg. Ook al huilt hij dan nog steeds, of alweer (na 20 seconden stilte). Vervolgens zet ik een alarm op 10 minuten. Als hij na 10 minuten nog huilt of weer huilt, dan ga ik weer naar z’n bedje en doe PRECIES HETZELFDE. Dit herhaal ik net zo lang tot hij stil is. In het begin moest ik heel vaak heen en weer lopen, maar zaten er wel hazenslaapjes tussen (dus ging ik niet elke 10 minuten), na een paar dagen hoefde ik nog maar 1 of 2 keer te gaan. Opvallend: hij wordt nog steeds na een uurtje wakker, maar nu troost ik hem dus 1 of 2 keer en hij slaapt weer 1 a 1,5 uur door. Soms leg ik een warme kersepit-zak op zijn buikje: dat werkt helemaal rustgevend. Inmiddels is ons ritme weer kloppend: 1 uur a 5 kwartier voeden, knuffelen en box en 2 uur a 2,5 uur in bed: elke 3,5 uur een fles. Deze techniek zorgt ervoor dat je kindje weer leert lang in z´n bedje te blijven, zelf weer in slaap te vallen en z´n rust te pakken, maar het geeft hem ook veiligheid en geborgenheid omdat mama wel steeds komt als hij huilt. Hopelijk werkt het voor jou ook. Over die 10 minuten interval: je kan ook kiezen voor 5 of 15 minuten, wat je zelf het fijnste vindt. Als je maar elke keer precies hetzelfde aantal minuten ertussen laat zitten en op precies dezelfde manier troost. Een lang verhaal, de zoveelste tip voor jou waarschijnlijk, maar SUCCES!
Martine

Gewijzigd door - MH op 18 Dec 2006 16:17:06

Gewijzigd door - MH op 18 Dec 2006 16:18:10

quote:
Hoi daar,

Ook ik heb een zoontje Joep van 4 mnd. Hij slaapt ook erg weinig. Hij krijgt smorgens tusse 7-7.30 de fles en is dan wakker met een hazeslaapje tussen door van ong 1 uur, om 12 uur naar bed. Dan slaapt hij een uur en is dan ook weer wakker. Wel moet ik zeggen dat hij dan meestal niet huilt. Je moet hem wel steeds bezig houden, en dan een halfuur voor de voeding valt hij in slaap. Het is gewoon een kindje dat weinig slaap nodig heeft. Gelukkig dat hij snachts wel slaapt als een blok. En dat heb jij ook dus. Ik merk wel geef hem/haar zo weing mogelijk prikkels bij het voeden. Dus tv uit of radio uit. Ja we hebben het zo erg druk met ons kindje maar het is eenmaal niet anders. Succes ermee,

Gr moeder van Joep
Hoi,

Mijn dochtertje Lisa is 3.5 maand en ze ligt ingebakerd vanaf haar geboorte. Ze slaapt heel makkelijk in, maar het probleem is, is dat ze na (bijna exact een uur) weer huilend wakker wordt. Met een speentje/muziekje/wandelen, even laten huilen etc probeer ik het te rekken tot de volgende voeding, ik laat haar het liefst in bed liggen omdat ik heel graag vasthoudt aan de regelmaat (wakker en uit bed = voeden). Lisa is ongeveer een uur a anderhalf uur wakker na de voeding en drinkt elke 3.5 a 4 uur (5 flessen). Dit houdt in dat ze ongeveer een uur als een roos slaapt, en ik dan 1.5 a 2 uur tot de volgende voeding bezig ben met muziekje/speentje etc. 's avonds en 's nachts slaapt ze overigens als een blok (dus eigelijk niks te klagen en sinds kort dan ook zonder inbakerdoeken. Langer wakker houden na een voeding gaat meestal niet, ze is dan zo moe dat ze echt moet slapen. Als ze echt overstuur raakt na huilend wakker te zijn geworden (na ongeveer een uur slapen) en begint te gillen, haal ik haar er wel 'ns uit en leg haar in de box tot ze weer moe is, dan weer naar bed, dat werkt ook wel 'ns. Alle tips zijn VAN HARTE welkom!!! Dank alvast!

Hallo Cora,

Ik ben sinds 26 september j.l. de trotse moeder van mijn dochtertje Robin. Ik herken je verhaal. Mijn dochtertje slaapt overdag alles bij elkaar misschien maar 1 of 2 uurtjes. Het is heel erg vermoeiend vooral omdat zij dus ook bijna alle tijd die ze wakker is huilt(lees: histerisch krijsen). Soms laat ze zich troosten maar meestal niet. Ik moet de hele dag met haar bezig zijn. Begrijp me niet verkeerd ik hou heel erg veel van haar en er moet ook niets met haar gebeuren, maar ik word er doodmoe van. Helaas kan ik je ook niet helpen met een oplossing, maar ik wou je alleen laten weten dat je niet alleen bent. Niet dat je daar op dit moment veel aan hebt, maar misschien kan het je op de een of andere manier een beetje troost bieden. Heel veel succes en geduld toegewenst.
Groetjes wendy

Hoi Martine,

Dank voor je lange reaktie. Ik ga dit zeker proberen!
Groetjes Cora

Hoi Wendy,

Lisa is vergeleken met haar broertje Tristan als baby een slaapkop. Zoals je de hele dag bezig bent om Robin in slaap te brengen, zo was ik ook met Tristan bezig. Hij krijste ook alles bij elkaar, 's nachts ook. Wat voor hem en mij ENORM heeft geholpen is inbakeren. Je moet even aan het idee wennen en het ziet er misschien niet zo leuk uit, maar als ik zie hoe het Tristan heeft geholpen! De eerste keer inbakeren heb ik hem wakkergemaakt voor z’n voeding, hij sliep al meer dan 2.5 uur terwijl hij altijd hazeslaapjes van 20 min ofzo deed. Mocht je meer info willen: www.inbakeren.nl Succes!! O, en regelmaat is ook heel belangrijk, dus wakker= voeden, daarna spelen en zodra moe= slapen. Groetjes Cora

Gewijzigd door - Cora op 21 Dec 2006 20:28:40

Gewijzigd door - Cora op 23 Dec 2006 20:17:25

Mijn jongeste zoontje (nu 2 maanden) huilt ook enorm veel en na een uur eten is hij alweer wakker en moet ik het ook steeds rekken tot de volgende voeding…
En s nachts eet hij rond 3u en dan 6u.
T is soms wel vermoeiend he?

Liefs,Babyboy~06 mama van een zoon van 3 j en een zoon van 0 j

baby boy hoelang huilt jou baby achter elkaar ???

bij mijn zoontje werkte inbakeren ook perfect. Mag maar tot 6 mnd oud daarna wordt het gevaarlijk ivm omrollen.
inderdaad het is erg belangrijk om je aan het schema te houden. Zodra wakker = voeden dan even spelen of knuffelen. Zodra je ziet dat ze moe worden of wat dan ook…uitkleden! en alleen met romper aan inbakeren en dan alle speelgoed weghalen…gordijnen dichtdoen en wakker in bed leggen zodat ze leren dat ze moeten gaan slapen. Lucas viel altijd als een blok in slaap en was lekker uitgerust voor zijn volgende voeding.
Hij ging er zelfs voor liggen haha hij was het gewend op den duur! en hij was altijd net een postpakketje. Je kon er zo een postzegel op plakken en versturen
Nu doen we het natuurlijk niet meer en heeft hij een slaapritme ontwikkeld.
groetjes bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Hallo Cora,

Ik doe al inbakeren, maar dat helpt overdag niet. 's nachts en 's avonds helpt het wel en slaapt ze ook gewoon netjes door. Alleen overdag lijkt ze het echt te verrekken, bang om ook maar iets te missen van wat om haar heen gebeurd. Nu is het ook zo dat ze weer opnieuw die vreselijke krampjes heeft. En ik maar denken dat ze er eindelijk vanaf was(arm muppie). Maar ook al zou ze die krampjes niet hebben dan nog wil ze gewoon niet slapen overdag. Hopelijk is het maar weer een periode. In ieder geval geniet ik met volle teugen van de momenten dat ze niet huilt en lief en vrolijk is, want dan is ze echt om op te vreten.

hallo lieke33

als robin op de hele dag 1 a 2 uur alles bijelkaar slaapt is het veel. Ik heb de statistieken er al op nagekeken, ik heb nu eenmaal de pech dat ik een (prachtige) huilbaby heb.

Groetjes wendy mama van robin

ik ken het robin we hebben hier zelf ook een huilbaby gehad inbakeren hielp niet daarom vroeg ik ook hoe lang ze huilt