Kort afscheid werkt niet

de juffen op de psz hameren erop dat ik kort afscheid moet nemen van de kleine.
met als gevolg dat ik dus steeds huilend achterlaat.
vandaag heb ik ze genegeerd en uitgebreid afscheid genomen, eerst twee kopje thee met hem gedronken en daarna hem op spelende wijs gedirigeerd naar een ander kindje dat ook zielig in het rond keek, en dat werkte!
terwijl hij thee dronk met dat kindje en zijn konijn zei ik tegen hem dat ik thuis ga stofzuigen en dat ik straks weer terug kom en zonder tranen kon ik hem achter laten.
heb nog even staan gluren hoe hij zou reageren als ik echt weg was maar hij ging rustig afwassen.

ik zag de juffen wel kijken dat ik te lang bleef maar dat deerde me even niet hoor, nu ben ik er helemaal van overtuigd dat ik weet wat bij mijn kind het beste past en dat is iig niet kort afscheid nemen.

oke miss werkt het de volgende keer minder maar voor nu ging het super

before you judge me, try hard to love me

Je doet wat werkt. Volgende keer gewoon weer zo proberen en als het dan weer goed gaat, dan is het duidelijk, toch? En werkt het een keer niet goed, dan kun je altijd de volgende keer weer kort en krachtig proberen afscheid te nemen. Fijn dat je hem gewoon zonder huilen achter kon laten, dat scheelt een hoop, hè?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Jij bent zn mama En zie je het werkt Lekker doen hoor

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Fijn dat die leidsters jouw kind zo goed kennen…
Gewoon doen op jouw manier! Je ziet dat het werkt…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Bij de meeste kindjes die moeite hebben met afscheid nemen wordt idd geadviseerd het afscheid kort te houden. Maar als jij door hebt dat dit beter werkt voor je kind, gewoon doen waar jij en je kind je goed bij voelen. En niet wat de leidsters willen. Wel heel fijn in ieder geval dat je hem nu niet huilend hebt hoeven achterlaten.

Groetjes,
Sandra

indd ga het morgen net zo aanpakken en dan zien we wel . als de leidsters hier
commentaar opgeven zal ik ze uitleggen dat hij volgens mij meer een kind is die wat extra tijd nodig heeft voor die zich prettig gaat voelen.

ik hoop echt dat het werkt aangezien hij vanaf volgende maand 3 keer pw moet

before you judge me, try hard to love me

Idd de volgende keer gewoon weer zo aanpakken. Niet ieder kind is tenslotte hetzelfde en als dit voor jouw kind goed werkt, prima toch. Daar kunnen de leidsters dan toch geen commentaar op hebben lijkt me. Ik hoop in ieder geval voor je dat dit blijft werken. Dan laat je hem toch net even met een beter gevoel achter.

Groetjes,
Sandra

Wel herkenbaar hoor! Jasper zit nu ook in de fase dat ie erg aan mama hangt, en weggaan van het KDV eindigt dan ook in huilbuien… Hij voelt het al aankomen vlak voor ik echt weg wil… Ik knuffel hem wel, en leg uit dat mama gaat werken maar hem s’middags weer op komt halen, en dan ga ik wel vrij snel weg. De leidsters (echt super lieve bekwame meiden) spelen er heel goed op in en dan is het ook zo weer over.

Maar laatst had meneer onderweg in de auto gepoept, dus ik zelf hem maar even in de verschoonruimte een schone luier geven. Waardoor ik er veel langer was, vervolgens stond ik nog een tijd met Jasper op de arm met een van de leidsters te kletsen (en jasper alvast even naar de andere kindjes rondkijken…) en toen ik weg ging kon ik hem zo bij een speeltafeltje met een ander kindje zetten. Hij zwaaide zelfs nog naar me zonder te hoeven huilen. Dus nu blijf ik ook vaak wat langer hangen… (maar als ie eenmaal in de “nee mama niet weggaan huilmodus” zit, dan ga ik er wel wat sneller vandoor want dan maakt mijn aanwezigheid het alleen maar moeilijker en duurd zijn huilmoment alleen maar langer…)

Lekker doen zoals jij denkt dat goed is, je kent je eigen kind het beste toch!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers