Kopieer gedrag

Oh ik heb me hier toch een brutale peuter in huis! Niet normaal, en dus echt niet wat ik van haar gewend ben!
Nu kan ik aan de taal, en de manier waarop horen van wie ze het overneemt! Als ik vraag van wie ze dat leert, noemt ze ook de naam van dat meisje. Daar had ze dus vandaag ook mee gespeeld!
Wat doen jullie met zulk gedrag? Negeren? Straffen?
Ik heb nu uitgelegd dat ik het niet leuk vind dat ze zo brutaal tegen ons doet, maar dan antwoord ze met dat zei het wel leuk vind!
En daar komt bij, is het te gek om dit bij haar juf aan te kaarten? Dat het toch wel erg overgenomen wordt? Ik wil toch niet weten hoe dat kindje thuis is, als ik me bedenk dat mijn peuter zich nog altijd een beetje inhoud omdat ze niet thuis is zeg maar!

Groetjes Manderijn.

Ik herken het, onze dochter van bijna 4 jaar neemt ook het gedrag over van andere kindjes, Dus ook brutaal gedrag, het is vrezelijk irritand.
Als ik zeg dat ze iets niet mag bijvoorbeeld gaat ze grommen (gewoon bijna driftig) en als ze bijvoorbeeld een zakje chips heeft gekregen van mij, vraag ik een chipje voorheen gaf ze het altijd, en vanmiddag was het VAN MIJN!
En ze antwoord ook gewoon brutaler als voor heen , niet gewoon nee maar NEEE.
voorheen deed ze dit nooit, dit is dus ook pas sinds 1 week zo.
Ik weet ook niet echt hoe ik het aan moet pakken, ik vertel haar tot nu toe gewoon dat ik dit gedrag helemaal niet leuk vind.

Liefs X

Gewijzigd door - Nemo op 26 Jun 2012 21:13:30

Ik herken dit jammer genoeg. Marijn heeft er sinds ook verschrikkelijke woorden tussen zitten vb schaam me zelfs om het op te schrijven maar dan zegt hij tegen Dion van klein homootje. En zo heeft hij nog meer woorden poepie enzo echt walgelijk. Deze woorden zegt hij sinds hij naar school gaat en ik heb wel een idee van wie hij het heeft mar ik kan het niet hard maken. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat fout geen nette woorden zijn en dat andere mensen dit ook niet leuk vinden. En dat ik ze niet wil horen. Voor elke keer dat hij het nu zegt moet hij voor straf op de trap zitten en hopelijk stopt het. Hij kan het ook weer overbrengen op andere kinderen en dan is hij degene waar andere ouders over praten. Maar voorkomen kun je het denk ik niet.
Weet niet of een leerkracht hier vel aan kan doen, kan de kinderen er wel op wijzen maar buiten school om komen ze natuurlijk ook met vel anderen in aanmerking

Het is hier niet eens perse de woorden die ze zegt, dan wel de manier waarop!
Gewoon brutaal. Vanavond voordat ze op bed ging, moesten ze de duplo opruimen… Kleine turf doet het meteen, en de peuter roept; Nee, dat doe ik nooit!! Eenmaal op bed zegt ze; Had je gedacht, ik ga niet slapen, ben je gek! Mem, kom hier, ik wil NU drinken. Tegen broertje, En laat ik je niet meer horen, of moet ik even boos worden?? ( en dan in het fries, klinkt ook nog wel komisch) Maar alles is op zo’n dwingende toon, er is geen vragen of een vleugje aardigheid bij hoor. Ik combinatie met de terugkerende ‘moeilijke periodes’ zoals ik ze dan maar noem, is er gewoon weinig leuks aan!

Groetjes Manderijn.

@Manderijn.

Ja het zelfde hier hoor! ze gebruikt ook geen slechte woorden.
Net wat jij verteld : geef mij nu DRINKEN, zo gaat het hier dus ook,
maar dan zo: ik wil DRINKEN, zeg ik zometeen mama is even bezig, en dan weer Mama DRINKEN. voorheen vroeg ze het lief, mag ik wat te drinken.
En gewoon niet normaal nee antwoorden maar brutaal NEE en dan nog is grommen als iets niet mag! pfff hoop dat dit snel over is!
Ik weet niet van wie ze dit gedrag overneemt helaas, ze speelt met iedereen op de psz!

Liefs X

Gewijzigd door - Nemo op 26 Jun 2012 22:18:33

Absoluut herkenbaar! Ik hoor hier ook: Dat doe ik niet. NOOIT! Of: Stom mens! Tegen papa is het veel erger dan tegen mij, die scheldt ze soms gewoon uit en dan commandeert ze dat hij weg moet. Ik heb het idee dat ze het gedrag inderdaad leert, in haar geval op het dagverblijf. Ze zegt soms ook: die en die zegt altijd dit of dat…Ze weet helemaal niet wat ze zegt en bedoelt het soms ook grappig, bv dat stom mens, zij vindt dat gewoon leuk om te zeggen. Ze zegt het rustig als ze me bv aait. Daaruit blijkt dat ze de woorden vaak niet begrijpt, de lading ervan. Ik besteed er niet al te veel aandacht aan, want dan gaat ze het alleen maar meer zeggen. Vanmiddag zei ze: Shit! Ik negeerde het. Ze heeft het vaker gezegd, maar echt veel doet ze het gelukkig niet. Het is niet te voorkomen denk/vrees ik. Straks wordt het alleen maar erger…komen ze met de raarste woorden thuis. Dat zei de nieuwe juf van Eef ook, dat we daar niet van moeten schrikken. Klein homootje, zoals Marijn zegt, is denk ik ook een typisch voorbeeld van zomaar iets zeggen omdat ze het eens hebben gehoord. Vervelend is het zeker. Ik waarschuw ervoor, maar gelukkig is het hier nog niet te gek en komt het nog niet veel voor, herkennen doe ik het wel. En dat brutaal zijn en commanderen herken ik dus zeker ook!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik moet stiekem soms ook wel lachen om die scheldwoorden van Eva. Zegt ze: je bent een stinkwind! Je bent een kikkerbil! Je bent een kont! Je bent een billenkont! Gelukkig redelijk onschuldig nog en meestal zegt ze ze als grapje. Gewoon, om iets VIES te kunnen zeggen.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers