En dan zing ik ook nog (ergerlijk genoeg) tijdens het verschonen: Stinkiewinky, Dipsy, Lala… op de Poooooo! En dat blijft dan de hele dag hangen…
Koosnaampjes voor je kindje
Wij noemen Luka al vanaf zijn geboorte Fruttie, en nu hij groter is Frut. Hij was al vanaf zijn geboorte met zijn handjes aan het ‘frutten’ of ook friemelen genoemd.
Ons tweede kindje noemen we nu steeds Spruitje, dus ik denk dat die ook nog wel een tijd zal blijven hangen…
eerst was het pukkie toen hij nog heel klein was en nu is het punkie omdat hij een enorme bos met haar heeft.
En ik zeg heel vaak lieffie.
o,ja en toen hij nog in mijn buik zat noemde we hem vlokje en hij was 3 april uitgerekend vandaar dat mijn naam bij het forum vlokje03 is (vlokje bestond al)
Het is wel een mooi verhaal om te vertellen, ik ben zwanger geraakt door middel van IVF en de arts zei na het plaatsten van het embryo dat ik het zo moest zien, … de baarmoeder is een kadetje het baarmoederslijmvlies pindakaas en de embryo een (chocolade) hagelslagje en dat zit stevig en valt er echt niet uit.
Ik durfte amper op te staan of naar de w.c te gaan bang dat ik het zou verliezen vandaar zijn uitleg en toen noemde mijn man en ik het hagelslagje maar dat klok zo raar en toen werd het eigenlijk vlokje (van cholade vlokken)
Gewijzigd door - vlokje03 op 01 Mar 2011 20:48:47
quote:
En dan zing ik ook nog (ergerlijk genoeg) tijdens het verschonen: Stinkiewinky, Dipsy, Lala... op de Poooooo! En dat blijft dan de hele dag hangen...
En bedankt, nu heb ik 'm ook in m’n hoofd
@vlokje03: wat een mooi verhaal, over je nickname hier.
Groetjes,
M
@Vlokje: Heel mooi verhaal inderdaad
Wij noemden Sylvie in het begin van mijn zwangerschap steeds datgene wat in de ontwikkeling van week op week beschreven stond
Dus rijstkorreltje, kikkervisje en erwtje
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Soooo! Populair topic dit, hahaha. Wel leuk om te lezen al die namen! Max noem ik ook wel boefje of jongetje. Of ik zeg zijn naam op een bepaalde manier: Mahax, Maxje. Papa zegt vaak Maximus of Maximus Aurelius Vulgaris. Zo noemden hij en zijn vriend elkaar vroeger altijd? Waarom? Geen idee! Hij doet dan altijd dat dat zijn doopnamen zijn, mafkees!
Vulgaris, dat heeft vast te maken met het feit dat Max poept? Hahaha. Maar Aurelius???
Groetjes Rainbow, trotse mama
@vlokje03: leuk verhaal! Ik vind het ook erg leuk gevonden van de gynaecoloog, eindelijk een arts met humor!
@Rainbow: die ‘doopnamen’ klinken net als namen uit Harry Potter… Die zijn ook allemaal zo apart!
Mijn vader noemt Luka vaak kereltje, en dat gaat Luka nu nazeggen! Het klinkt erg grappig, hij maakt er nog ‘kiltje’ van…
@ Vlokje mooi gevonden zo. Mijn opa noemde morgan toen ik nog zwanger was altijd pitje, maar gezien mijn giga buik hebben we er maar pit van gemaakt toen.
Groetjes,
Michèle
Wij noemde Seth altijd Turbo, toen hij in mijn buik zat.
En iedereen in de omgeving noemde hem ook zo, was echt grappig.
Dat was o.a. omdat hij zo druk was in mijn buik.
Later maakte hij zijn naam ook waar, omdat hij snel begon met lachen en rollen e.d.
Dat Maximus Aurelius, is dat niet van een film? Van Gladiator ofzo?
Liefs, Anne