Koortsstuipen

Hoi allemaal,

Vannacht hebben we weer bij de huisartsenpost gezeten met een erg ziek meisje.
Gisterenmiddag had Meike weer ineens koorts 39,2 graden.
Ik dacht daar gaan we weer… (ze heeft al ca. 8 weken regelmatig koorts, virussen zegt de huisarts) Omdat ze zich duidelijk niet lekker voelde heb ik haar een paracetamol gegeven.
Vannacht lag ze ineens keihard te huilen, toen ik haar uit bedje haalde om te troosten voelde ze erg heet aan. Ben met haar naar beneden gelopen om een beetje drinken te geven, toen ik net met haar op de bank zat begon ze ineens heel hard te schokken en dat bleef maar doorgaan. Toen heb ik snel mijn man geroepen en die schrok ook. Meteen haar temperatuur gemeten en die was flink gestegen tot bijna 41 graden, we hebben meteen contact opgenomen met de huisartsenpost en die adviseerde meteen te komen.
Volgens de arts had Meike koortsstuipen, dat is echt niet leuk om te zien!!
Ze kreeg rectaal een medicijn en toen moesten even wachten om te kijken wat dit deed. Na een kwartiertje ging het gelukkig langzaam weg.
Omdat ze al zolang aan het kwakkelen is vond deze arts het verstandig om een antibiotica kuurtje voor te schrijven, in de hoop dat ze nu eens helemaal goed opknapt.
Uiteindelijk waren we na 2 uur daar geweest te zijn weer thuis.
Hopelijk gaat het nu snel beter met onze Meike, is zo zielig als ze zo ziek zijn.
Was er goed van geschrokken, wilde dit even met jullie delen.

Groetjes Daniëlle

Dat is schrikken! Koorststuipen!
gelukkig hier nog nooit meegemaakt, maar heb het wel eens gezien bij mijn opaskindje!
grrr zo akelig!
Hopen dat de AB kuur nu aan gaat slaan en dat ze dan weer eens lekker op gaat knappen!

beterschap met de kleine meid!

Groetjes Gytha

Jeetje! Kan me voorstellen dat je je daar helemaal naar van schrikt zeg! Zou ik ook hebben. Ik heb het al als Danique een klein beetje verhoging heeft, laat staan met echte stuipen! Hoop dat de antibiotica aanslaat en dat je niet meer zo hoeft te schrikken van die kleine meid…

De angst van elke ouder die een kind met koorts heeft. Gatsie. Ik zou me ook helemaal naar geschrokken zijn. Hopelijk slaat de AB aan en gaat ze nu eindelijk weer eens beter worden. Sterkte en beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mijn nichtje had als kind regelmatig koortsstuipen. Mijn tante had een valiumspuit in huis liggen. Informeer daar eens naar bij de ha. Ze heeft hem geloof 1 of 2 keer nodig gehad, maar alleen het feit dat ze hem in huis had maakte dat ze rustiger bleef. Overigens zijn ze er met 4 jaar overheen gegroeid.

Groetjes,

Michèle

met alle begrip maar waarom werd ze niet in het ziekenhuis opgenomen? is dat in nederland zo anders dan bij ons? ons nell had vrijdagnacht 40.5 koorts we hebben direct naar spoed gegaan en daar werd ze onmiddellijk opgenomen. ze kreeg een infuusje en heeft tot maandag in het ziekenhuis gebleven. ze had uiteindelijk de driedagen koorts maar de kinderarts drong er sterk op aan haar in het ziekenhuis te houden omdat de kans op stuipen te groot was en ze dat risico niet wouden nemen wegens levensbedreigend. en sorry maar het is toch allom geweten dat als een baby koorts heeft het nooit ok is het zomaar te laten. sorry maar dit vind ik echt een zeer onverantwoorde manier van doen

@danimeike: Jeetje ik snap dat jullie geschrokken zijn zeg! Hopelijk knapt ze van die antibiotica kuur op, Wij hebben het met luna ook wel eens een keer gehad toen ze anderhalf was, ze bleef aan het kwakkelen met koorts en allerlei virusjes. Ook antbiotica gekregen en ze knapte er ziender ogen van op. Soms hebben ze het gewoon nodig om er boven op te komen. Sterkte ermee en beterschap voor de kleine meid.

@ kartouche: Ik onderschat het feit wat danimeike vertelt niet, en vind dat je bij kleine kinderen erg moet oppassen maar vind dat je een beetje overdrijft wat betreft een ziekenhuis opname. Zeker hoe je het er een beetje neer zet

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Bedankt voor jullie lieve reacties dames, doet me goed.
@Michele we hebben van de huisarts ook zo’n pipet meegekregen voor thuis. Mocht het nog eens gebeuren (wat ik niet hoop) dan kunnen we die Meike geven.
Ze ligt nu lekker te slapen en hopelijk blijft het vannacht rustig, ik zet de babyfoon bij m’n bed zodat ik haar toch wat beter hoor mocht er iets zijn.
En hopelijk gaat de antibiotica werken en knapt ze weer op net zoals bij jullie Luna Patries.
@ kartouche: als het écht nodig was geweest hadden ze haar wel opgenomen in het ziekenhuis neem ik aan en hadden ze haar niet mee naar huis laten gaan.
We houden haar goed in de gaten en vertroetelen haar lekker.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Daniëlle

Ow verschrikkelijk he je kindje zo te zien
Heb het ook gehad bij de jongens
Je schrikt toch wel
Hoop dat je meisje de nacht goed door gekomen is
Heel veel sterkte met je meisje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

sokjes met azijn aan doet koorts zakt binnen een paar minuten zie topic kinderziektes.

41 graden word hier door artsen helaas normaal gevonden vooral bij kleine kinderen persoonlijk vind ik het niet normaal maar met de sokken in azijn gedoopt is ze zo van de koorts af

sterkte en beterschap

@ danimeike…fijn dat het al wat beter gaat en wat zul je enorm zijn geschrokken!
ik heb dit nog niet mee gemaakt en hoop ook eigenlijk dat we dat niet hoeven mee te maken!
maar nogmaals…fijn dat het weer goed gaat met de kleine meid!

@mamavan 3 jongens…sokjes in azijn???
nooit van gehoord…hoe kan het dan dat dat werkt???

groetjes!!

karin

hoi karin aaltink het azijn trekt de warmte naar zich toe en neemt dat in zich op het is een heel oud huismiddeltje ik gebruik het altijd als mijn kids koorts hebben even de sokjes in azijn dopen de sokjes iets uitknijpen en een paar minuten aantrekken maar je moet echt echt nooit een doekje of iets met azijn op het hoofdje leggen want dan trek je de warmte naar het hoofd dus altijd aan de voetjes en de temp in de gaten houden want het moet natuurlijk ook niet te laag worden echt het werkt super en zeker sneller dan zetpilletjes ik gebruik praktisch nooit zetpillen of iets dergelijks bij koorts

groetjes

mmm…volgende keer als ruben weer koorts heeft ga ik het eens proberen!
goede tip!!!

groetjes!

karin

Hoi, hoe is het nu met meike? Heeft ze de nacht een beetje lekker geslapen, hopelijk merk je snel de werking van de antibiotica.

Gr patries
(24-4-2009).

Mamma van 3, ja kan dit ook met Citroen doen. Dat zuur heeft dezelfde werking

Groetjes,

Michèle

o dat ken ik dan weer niet blijft handig zo´n site ik leer er steeds weer wat bij

groetjes

dit heb ik ooit meegemaakt met mijn neefje, hij was toen 4.
het arme schaap had nooit ergens last van gehad, en ik moest oppassen die avond.
ineens hoorde ik hem gillen (ik was ook nog net geen 15 jaar) en ik ging ernaar toe, lag ie helemaal te schokken in zijn bed echt ik wist niet wat ik doen moest.
had m uit reflex op zn zij gelegt, want ik dacht: dadelijk slikt ie zn tong in.
heb toen de ambulance gebelt (niet eens zn ouders haha)
en toen bleek het geen koortsstuip te zijn (wat ik wel dacht) maar een epileptische aanval. goeiendag ik was me doodgeschrokken, zij hadden toen mijn nicht en haar man opgebelt en ik was ontzettend overstuur.
dat vergeet ik nooit meer, moet je nagaan dat je zo jong bent en je weet begot niet wat er gebeurt.
doodeng en zeker idd als dat met je eigen kind gebeurd…een koortsstuip welliswaar maar toch

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ooooh BAH!
Koortsstuipen zijn verschrikkelijk … super eng om te zien …
Nayaro heeft het ook 2 keer gehad , daarom ben ik nu ook op zoek naar een andere ha, want elke keer als nayaro koorts heeft dan word ik afgewimpeld , want ‘hoge’ koorts is normaal bij kleine kinderen. Maar bij mij zit er schrik er goed in hoor … Nayaro was toen ook helemaal aan het shaken en schuim op zn mondje etc … ik wis ook echt ff niet wat ik moest doen …

Mijn moeder deed ons altijd koude/natte sokken aan …
Ik heb dit bij Nayaro ook al keer gedaan, en ook dat helpt om de koorts te laten zakken … Azijn & Citroen heb ik nog nooit van gehoord, maar wellicht een tip …

@ Inge …
Jeetje, dat je dat moet meemaken als je nog zo jong bent en op moet passen!
Maar vind wel dat je dan voor je leeftijd super goed gehandeld hebt in zo’n situatie … Het moederen zat je toen al in het bloed
Want als het een epileptische aanval was, is het super goed dat je meteen een ambulance hebt gebeld.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Hoi dames,

Het gaat ietsje beter met Meike, de koorts is in ieder geval gezakt.
Maar ze houdt ons al 2 nachten wakker!!
Ze wordt ´s-nachts wakker en wil niet meer slapen.
We hebben al van alles geprobeerd, troosten in haar eigen bedje, wat drinken geven of een beetje voeding, in slaap wiegen etc. etc. ze doet het gewoon niet.
Uiteindelijk ten einde raad (mijn man moet om 5.00 uur op voor zijn werk) hadden we zoiets van dan proberen we maar of ze in het campingbedje bij ons op de kamer wil, maar dat was ook niet goed.
Uiteindelijk was ze zo moe dat ze huilend (toch in haar eigen bed) in slaap is gevallen. Ze zit momenteel ook helemaal onder de uitslag, waarschijnlijk van de antibiotica. Heb vanmiddag toch weer een afspraak gemaakt bij de huisarts, ben benieuwd maar ben bang dat ze met de antibiotica moet stoppen en wat dan?
Zit er op het moment effe helemaal doorheen.

Groetjes Daniëlle

Jeetje meisje toch! Kan het me voorstellen, he bah en dan ook nog evt uitslag van de antibiotica. Mischien krijg je een andere antibiotica, ze hoeft van een andere geen last te hebben. Ben benieuwd, hopelijk laat je het ff weten.

Gr patries
(24-4-2009).