Hoi allemaal,
Vannacht hebben we weer bij de huisartsenpost gezeten met een erg ziek meisje.
Gisterenmiddag had Meike weer ineens koorts 39,2 graden.
Ik dacht daar gaan we weer… (ze heeft al ca. 8 weken regelmatig koorts, virussen zegt de huisarts) Omdat ze zich duidelijk niet lekker voelde heb ik haar een paracetamol gegeven.
Vannacht lag ze ineens keihard te huilen, toen ik haar uit bedje haalde om te troosten voelde ze erg heet aan. Ben met haar naar beneden gelopen om een beetje drinken te geven, toen ik net met haar op de bank zat begon ze ineens heel hard te schokken en dat bleef maar doorgaan. Toen heb ik snel mijn man geroepen en die schrok ook. Meteen haar temperatuur gemeten en die was flink gestegen tot bijna 41 graden, we hebben meteen contact opgenomen met de huisartsenpost en die adviseerde meteen te komen.
Volgens de arts had Meike koortsstuipen, dat is echt niet leuk om te zien!!
Ze kreeg rectaal een medicijn en toen moesten even wachten om te kijken wat dit deed. Na een kwartiertje ging het gelukkig langzaam weg.
Omdat ze al zolang aan het kwakkelen is vond deze arts het verstandig om een antibiotica kuurtje voor te schrijven, in de hoop dat ze nu eens helemaal goed opknapt.
Uiteindelijk waren we na 2 uur daar geweest te zijn weer thuis.
Hopelijk gaat het nu snel beter met onze Meike, is zo zielig als ze zo ziek zijn.
Was er goed van geschrokken, wilde dit even met jullie delen.
Groetjes Daniëlle