Ja het moest er een keer van komen, rick heeft een koortslip, maar omdat hij nog maar 15 maanden is mag je er niets van medicijnen opdoen wat dat is voor kinderen vanaf 3 jaar. Dus ik mijn huisarts gebeld en daar kreeg ik als advies mee om er zinkzalf erop te doen, dat voorkomt dat de blaasjes zich uitbreiden.
Koortslip
Wat vervelend nou die koortslip.
Nou beterschap met hem. Niet te veel kusjes geven hé! Het is besmettelijk is namelijk een herpesinfectie.
Sorry.
Groetjes,
Diana moeder van Daan
Mijn zoontje van 2 jaar en 9 maanden maakt nu zijn eerste infectie door. Al een paar dagen heeft hij flinke koorts, vooral 's avonds. In eerste instantie leek het een keelontsteking. Maar hij heeft nu blaasjes in keel, op de tong en lippen.
Ik maak me zorgen om mijn andere zoontje van 4 weken. Het valt niet mee om ze bij elkaar uit de buurt te houden. Is er iemand die ervaring heeft hiermee?
Sandra, moeder van Jens (4-4-2002) en Mats (17-12-2004)
Dat is inderdaad wel heeeeeel toevallig!
Leuk hoor!
En nog gefeliciteerd met de geboorte van Mats!
Ehm…een tip…
Wel moeilijk.
Ik had zelf koorts uitslag toen Stephan net twee weekjes oud was en ik moest vreselijk opletten dat ik hem geen kusjes gaf (wat je als net moeder zijnde alleen maar doet )
Ik kreeg als tip van de kraamverzorgster om er met een wattenstaafje alcohol op te doen.
Doet wel extra pijn maar het droogt sneller uit, de blaasjes.
En als de blaasjes weg zijn is het besmettings gevaar ook weg.
Maarre…weet je wel zeker dat het koortsuitslag is dat je zoontje heeft???
Ik vind het niet zo klinken hoor!
Blaasjes in zijn keel, op zijn tong en op de lippen en ook nog eens hoge koorts…
Wat zegt de huisarts er van?
Ik zou het echt even goed in de gaten houden als ik jouw was.
Sterkte!
Groetjes, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 13 Jan 2005 18:48:42
het klopt dat de herpes infectie zich niet alleen rond de mond kunnen zitten maar ook in keel en mond. Het is heel vervelend. Het is heel moeilijk om ze van elkaar weg te houden, het enige dat je kunt doen is er voor zorgen dat hij niet de speen of speelgoed van je andere zontje in zijn mond steekt, gebeurd dat wel moet je het direct uitkoken, verder kun je ook volgens de artsen er ook weinig aandoen, Komt omdat ze nog zo klein zijn.
sjonge, ja dat is dan idd opletten, en hopen dat je andere zoontje het niet krijgt, maar ja, da’s lastig zo!
succes er mee!
hier heeft mijn vriend ook weleens een koortslip, en dan idd goed oppassen, tot nu toe is het goed gegaan, gioia nergens last van.
maar ja: met twee kleintjes onderling, die speelgoed etc delen: je mag je ogen in je achterhoofd wel goed openhouden
en beterschap, klinkt als heel onprettig (op zijn minst) als je blaasjes ook aan de binnenkant van je mond zitten etc. brrr
hopelijk klaart het al een beetje op?
mo
Het gaat al weer beter met Jens. De blaasjes in keel en mond zijn bijna allemaal verdwenen. We weten nu zeker dat het een koortslip is, want op zijn lip zitten nu nog blaasjes. Een aantal dagen kon hij nauwelijks eten en drinken. Tandenpoetsen was een ramp. Van de huisarts kreeg hij een middel om de blaasjes te ‘verdoven’ zodat het eten en tandenpoetsen minder pijnlijk zou zijn. Maar het aanbrengen van het spul vond Jens vreselijk, dus na een keer heb ik het niet meer kunnen herhalen. De eerste dagen was ik erg panisch als Jens in de buurt van Mats kwam. Inmiddels weet Jens precies wat hij wel en niet bij Mats kan doen. Bijv. alleen de beentjes aaien. Uit de informatie die ik tot nu toe op internet heb gevonden kan het nu een hele tijd duren voor de volgende koortslip verschijnt. Dus daar hoop ik nu op. Vandaag heb ik echinaeforce junior gekocht. Hopelijk verhoogt dat zijn weerstand voldoende. Mats heeft nu nog geen speelgoed dat hij in zijn mondje stopt (1 maand oud) dus dat probleem was er gelukkig niet. Bedankt voor de reacties!
Ik vond het wel heel toevallig dat de kinderen van Carola ook Jens en Mats heten. We dachten nog wel origineel te zijn
Hoi,
Wat fijn dat het alweer een stuk beter gaat!
Klinkt wel erg zielig allemaal hoor, arm manneke
Hopelijk duurt het idd weer een hele tijd voordat hij de volgende koortslip krijgt.
En echinaforce kan helpen (ik zit hier nu zelf ook met een koortslip, zucht. Nadeel is dat je er nooit meer écht vanaf komt)
Succes!!!
Groetjes, mamma van Stephan
Jeetje, zo jong en dan al een koortslip…ja een koortslip is “voor levenslang”, als je dat eenmaal een keer gehad hebt, kom je er niet meer van af, zodra je weerstand lager is, kan het weer terug komen (net zoiets als voetschimmel, komt ook steeds terug).
Remco (mijn man) heeft ook regelmatig een koortslip en we hebben met Jeroen ook heel voorzichtig gedaan (nog steeds wel).
Maar nou vertelde de kinderarts dat de kans groot is, dat Jeroen het niet zal krijgen.
Ik heb namelijk nog nooit een koortslip gehad (ookal had Remco er wel een) en dat betekent waarschijnlijk dat ik er antistoffen voor heb. En als je dat als (a.s.) moeder hebt, geef je dat aan je kind door via de navelstreng… Dit wist ik ook niet, maar dat vertelde de kinderarts dus…
Groetjes,
Sonja
nog een kleine tip, je kan ook wat tea tree olie erop tippen, houd het vet maar desinfecteerd ook gelijk. Tandpasta droogt ook in, dus kan ook altijd nog.