Koortsig en heel moe

Colin heeft al een paar dagen een schommelende temperatuur. Het wisselt tussen de 38,3 en 38,8 en 2 nachten geleden ineens 39,1. Ook is hij heel erg moe, slaapt veel en af en toe is hij wat suffig. Hij huilt of jengelt ook meer dan normaal. Ik dacht aan tandjes, maar ik gooi het toch maar eens in de groep. Ik had vandaag de dokter gebeld voor info, maar die waren dicht door omstandigheden…???
Ik maak me niet heel erg zorgen, maar vraag me wel af wat er is.
Iemand een idee of het tandjes kan zijn of iets anders??

22-12-2009 colin geboren

Het kan eigenlijk van alles zijn… Als ik het goed heb begrepen krijgen babys wat sneller koorts als afweermechanisme. tandjes, infecties, virusjes…

Ik heb het laatst ook gehad voor ongeveer een week met de piek op 39,4 wat het was ik weet het eigenlijk nog steeds niet. Zolang ze goed blijven drinken en goed blijven reageren ed. kon je het gewoon aanzien… Ik weet het niet meer zeker maar geloof dat de huisartsenpost had gezegd dat zolang er geen andere symptonen waren hun pas alarm sloegen bij 41 graden. Drinken is dan wel belangrijker dan eten.

Mijn advies is gewoon in de gaten houden en vertrouw je het niet bellen! Babies kunnen veel hebben, zolang ze goed blijven drinken, plasluiers maken, en goed blijven reageren en geen andere symptomen hebben en het niet langer dan een x aantal dagen aanhoud hoeft het niets te zijn. Koorts put wel uit dus kijk er niet raar van op dat ze wat sneller en meer slapen en hierdoor jengelen.

Maar ten alle tijden je kunt altijd de huisartsenpost bellen voor de zekerheid daar zijn ze voor. Geloof dat het nummer was: 0800-1120112

je kunt heel goed zien of het tandjes zijn. het cb heeft het van de week uitgelegd.
als het tandvlees als een spitse berg ziet dan komt er nog niets, als het tandvlees wat platter en dikker is dan komen er tandjes aan. kan nog wel een maand duren, maar ze kunnen hier wel al last van hebben.

hoop dat het een beetje duidelijk is.
en als je het niet vertrouwd gewoon huisartsenpost bellen. maar zolang ze goed blijven drinken enzo dan zal het wel meevallen

succes

groetjes silvia

a2188c2ec6ab2d4f22bcfb3a0471a1b2

Ja, ik denk ook wel dat het meevalt. Alleen omdat het KDV vandaag belde dat hij zo huilerig was en verhoging had en zei dat ik het in de gaten moest houden werd ik wat ongeruster. Ze wilden in eerste instantie dat ik hem kwam halen, maar ik zei dat ze het maar even moesten afwachten en een half uur later was hij alweer lief aan het spelen. Hij eet ook goed. Drinkt zijn flessen niet helemaal leeg, maar zijn fruit en groenten wel. Ook goede volle plasluiers.

Als hij vannacht weer veel huilt, dan komt hij maar bij me slapen dan kan ik hem ook in de gaten houden…

Bedankt iig

22-12-2009 colin geboren

Misschien de zesde ziekte. Dan hebben ze een dag of 3-4 koorts, zijn heel lusteloos, slapen veel. Na die dagen koorts staan ze op hoofd en romp onder de kleine rode puntjes.

Groetekes, Sje

Beste Mamma van Colin,

Als dit nu al een paar daagjes aanhoudt is het wellicht toch beter om even langs de huisarts te gaan. Deze kan herleiden waar het van komt en geeft je de rust. Want van onrust zal de kleine ook onrustig worden is onze ervaring.

Succes ermee.

Liefs Léony

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers