Koorts

Hallo allemaal,

Onze dochter Claire is nu 15 maanden, en het gaat nu (eindelijk) goed met haar. Echter, sinds enkele weken heeft ze af en toe verhoging/koorts.

Al een paar keer hebben we haar van het KDV moeten ophalen, en vervolgens gaat mevrouw een tukje doen, en is er niks aan de hand.

Nu zijn er enkele tandjes doorgekomen, en er zijn er nog meer onderweg, merken we. Ze is af en toe wat zeurderig, veel speeksel, wil geen (warm) eten maar wel de fles en veel sap drinken. Verder is ze vrolijk en speels over het algemeen, maar wordt ze 's avonds/nachts wel vaak wakker, voor een half uurtje.

Zelf denken we dat er niks aan de hand is, maar vandaag werden we wéér gebeld door het KDV: ze heeft 38,2 koorts en we moeten haar halen…Sinds de Mexicaanse griep en de Q-koorts hebben ze een nieuw protocol: bij 38C ophalen!

Los van het feit dat dit ons NIET uitkomt (we werken allebei, en kunnen dit niet blijven doen) en het al de 4e keer deze maand is, vinden we het gewoon onnodig, ivm het tandjes-verhaal; de creche denkt er uiteraard anders over.

Wat te doen? Naar de dokter om het tóch uit te laten zoeken, of is het écht aan de tandjes te wijten? Gezien onze ervaringen van vorig jaar met het ziekenhuis, zijn we erg huiverig geworden om wéér in de molen te komen…

[img]http://lb1f.lilypie.com/pZKrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Kleine update:
Mijn vrouw belde net: Claire heeft 38,7 koorts, dus ze is er nu gaan halen. Meteen een telefonisch consult met de huisarts en daar kan ze morgen langskomen. Waarschijnlijk wordt er weer bloedgeprikt en moeten we weer de molen in…Zelf denkt de dokter aan een virus…

[img]http://lb1f.lilypie.com/pZKrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Wat vervelend dat jullie haar telkens moeten gaan halen bij 38 graden. Je denkt bijna dat ze het erom doen, want net als wat bakmama zegt 38 graden merk je niet snel. En sommige kinderen hebben sneller koorts, terwijl er dan niets aan de hand is. Je verhaal klinkt idd als tandjes, maar als ze nu 38,7 heeft is het goed dat je even bij de huisarts langsgaat. Dan weet je in ieder geval zeker wat er wel of niet aan de hand was. Bij ons bellen ze niet meteen als een kindje 38 gr koorts heeft. Hier kijken ze echt naar hoe het kind is en of het zich echt ziek gedraagd. Tim was iets van 9 maanden ofzo toen hij ook met tandjes bezig was. Veel kwijlen, beetje koorts etc. Dronk en at wel, dus mocht gewoon naar het KDV.

Sterkte en laat ons even weten hoe het afgelopen is bij de huisarts.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

jier had senna met de kerst en 2 dagen daar voor ook veel korst steeds tussen de 38,6 en 39.7 wij ook naar de dokter ze had niks zeiden ze
3 dagen later zat ze onder de rode plekjes en wij weer naar de dokter hij zei toen ow ja ze heeft de 6de kinderziekte en een keelvirus en dan ook nog 4 a 5 tanden die doorkomen.

groetjes

Lilypie First Birthday tickers

Hoi Eric,

Vervelend zeg voor jullie.
Als je allebei werkt dan kun je natuurlijk niet zomaar weg gaan van je werk.
Ik werk ook 5 dagen in de week, maar ik heb mijn man thuis.
Dus als een van de kindjes ziek is dan kunnen ze gewoon thuis blijven.

Bij 38 gr begint pas de koorts en is nog niet zo heel erg hoog.
Als Claire goed levendig is en goed drinkt dan is het toch prima.
Heeft vast te maken met doorkomende tandjes denk ik.
Zijn ze misschien bang dat jullie kindje andere kindjes zal besmetten met de koorts?

Sterkte ermee en houd je ons op de hoogte.
Misschien ander KDV?
Geen opties om Claire bij haar opa s en oma s te brengen?

Groetjes Lisan.

Helaas, opa & oma wonen nogal ver weg, en mijn moeder is al een oude dame. Vanmiddag hopen we meer te horen van de huisarts. Zijn assistente zei wél aan de telefoon dat bij tandjes er verhoging kan ontstaan, maar dat koorts dus níet met tandjes te maken heeft. De dokter dacht aan een virus, maar hij wil Clairtje toch graag even zien.

Nu kun je wel merken dat er iets is, want ze is wel degelijk hangerig en huilerig; eten doet ze nauwelijks, maar de fles gaat er gewoon in (mevrouw wil sowieso niet meer gevoerd worden tegenwoordig, wil alles zelf doen dus daar komt weinig van terecht).

Wat betreft een ander KDV: we zitten zelf te denken aan een gastouder; die zijn m.i. toch wat flexibeler. Maar ja, daar hebben we geen ervaring mee en voor de rest hebben we verder niemand in de omgeving die kan oppassen. Zelf zitten we allebei in het onderwijs, dus iedere keer weggaan, terwijl er klassen op je wachten (voor de Kerst al 4 keer!) is ook niet houdbaar…

Er zal best iets anders wringen.
Maar koorts en tandjes gan wel degelijk samen. Mijn dochter had altijd tegen de 40 graden koorts als er tanden kwamen. Zodra de tand door was, was de koorts ook weg.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers