Koorts

Hoi allemaal,

Ik wil iets met jullie delen en vragen of jullie weten wat ik er mee moet?
Mijn zoontje is net 1 jaar maar heeft heel vaak koorts, hij heeft dat al van af 4 maandan, maar het lijkt wel of dat het steeds erger wordt de tussenpozen worden steeds korter. Nu heeft hij het weer en de laatste keer was 1 week geleden.
Soms heeft hij wel een verkoudheid maar soms ook helemaal niets.
ik ben al eens bij de huisarts geweest, maar die zegt dat er niets aan de hand is!!
Ik vind het toch heel vreemd, als hij het heeft wil hij meestal niks alleen maar slapen eten is een ramp en drinken gaat met moeite.
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

groetjes mies

Wgvanloon

Hoi,

Wat versta jij onder koorts? Normaal voor een baby is als het schommelt tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Tot 38 graden is verhoging en bij meer dan 38 graden is het koorts is mij verteld. Het is wel normaal bij die kleintjes dat de lichaamstemperatuur heel snel kan stijgen en weer kan dalen.

Is je zoontje druk met tandjes krijgen, dat hij daardoor verhoging heeft? Daardoor is eten en drinken ook niet altijd een even groot succes. Van tandjes kunnen ze geen koorts krijgen, alleen verhoging.

Als je het toch niet vertrouwt, misschien even de huisarts de urine laten onderzoeken ofzo. Misschien heeft 'ie wel een urineweginfectie. Of is dat al gebeurd?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Laat zijn urine eens checken. Kan goed dat-ie een urineweginfectie heeft die maar niet vanzelf weg gaat. Dan moet-ie antibiotica hebben.

Groetekes, Sje

Bij tandjes kunnen ze wel degelijk koorts hebben madelon zat altijd tegen de 40 graden aan en dan stond er de volgende dag een tandje door.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Klopt, maar koorts op zich komt niet van tandjes die doorkomen. Doordat ze tandjes krijgen, stoppen ze bv. alles wat los en vast zit in hun mond en krijgen hierdoor lekker veel bacterieën binnen waardoor ze weer een infectie kunnen krijgen die koorts veroorzaakt. Zo is het mij tenminste verteld. Dus indirect komt de koorts dan van de tandjes…

Groetjes!

Hoi,

Wat fijn dat er zoveel mensen reageren!
Hij heeft wel echt koorts vanmorgen was 39,5 en s’avonds loopt het meestal op naar 40. Of nog meer.Ik heb niet het idee dat het van zijn tandjes komt. Het duurd meestal wel even voordat een tandje echt door is, maar kan dat op het moment niet zien.
Laatste keer ben ik inderdaad naar de huisartssen post geweest. Die zij wel dat hij veel oorsmeer had, maar dat dat op zijn leeftijd normaal is.
Ik heb vanmorgen toch maar even de ha gebeld en die zij dat als hij woensdag nog koorts had ik maar weer moest bellen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat donkere kindjes sneller koorts hebben??
Mijn zoontje is half Afrikaans. Weten jullie daar iets van.
Ik heb ook eens op internet gekeken, maar het verbaast me dat er helemaal niks over te vinden is, wel over koorts maar niet dat kindjes vaak achter elkaar koorts hebben.

groetjes Mies
Reacties zijn nog steeds welkom

Wgvanloon

Geen idee of het klopt dat donkere kindjes sneller koorts hebben, maar koorts is koorts en het gaat maar niet over. Vandaag nog naar de dokter met urine.
Bij de huisarts kun je speciale plas-opvangzakjes krijgen voor kindjes die nog luiers dragen.

Groetekes, Sje

Helemaal mee eens, ze schepen je nu echt af. Hij heeft het al zo lang en nu moet je nog een paar dagen wachten.

Groetjes!

Ik begrijp echt niet dat ze met zo’n kleine zoveel risico nemen. Het is niet normaal dat Hij al zovaak koorts heeft gehad. Als ik jouw verhaal zo lees lijkt het idd wel alsof ze je afschepen. Er moet gewoon actie ondernomen worden zodat de oorzaak achterhaald kan worden.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker