Thijmen heeft 39,5 graden koorts is dat voor een baby van 7 maanden hoog?
Ook is hij erg hoesterig en moet hij steeds kokhalzen…
Kan ik hier wat tegen doen?
Petra
Thijmen heeft 39,5 graden koorts is dat voor een baby van 7 maanden hoog?
Ook is hij erg hoesterig en moet hij steeds kokhalzen…
Kan ik hier wat tegen doen?
Petra
Nee hoor is niet abnormaal hoog. Paracetamol zetpil geven. Als de koorts daarmee zakt, heeft-ie een virus te pakken. Zakt de koorts niet, dan is het een bacteriële infectie en moet je morgen contact met de huisarts opnemen voor evt. antibiotica. Zorg, als je naar de dokter moet dat je meteen een urinemonster van de kleine man meeneemt.
Als de koorts zakt en het komt na uitwerken paracetamol weer terug, paracetamol blijven geven tot de koorts niet meer terugkomt. Even op doosje kijken om de hoeveel uur dat mag. 7 of 8 uur dacht ik. Als na 4 dagen de koorts niet wegblijft dan naar de huisarts.
Verder niet te warm in bed leggen anders wordt-ie te warm.
Groetekes, Sje
Ja klopt. Maar zorg dat het niet in te grote plensen gaat, want dan komt het er net zo hard weer uit. Als je zelf ziek bent wil je ook geen 200ml warme melk ineens naar binnen klokken. Dus liever kleinere beetjes.
En als hij alsnog alles eruit gooit door dat kokhalzen maak dan de fles aan met minder poeder. Dus bijv. 120ml met 3 schepjes in plaats van met 4 schepjes. Dan ligt het minder zwaar op de maag en loop je minder kans dat het er weer uitkomt.
Groetekes, Sje