Koorts .......... oorzaak?

Dion werd 12 dagen geleden in eens hees en de dag erna echt verkouden en had toen 39,3 koorts aan het eind van de dag, de dagen erna was hij hangerig en s’nachts onrustig en soms wel koorts en andere mometen weer niet, als de koorts naar mijn inzien te hoog werd gaf ik hem een PCM en dan ging het wel weer even.
Toen zijn verkoudheid wat afnam en ik dacht dat we er doorheen waren kreeg hij diaree (éénmalig) en in de nacht daarop vreselijk overgegeven en weer koorts.
Nu zijn we na die nacht van het overgeven 4 dagen verder en hij heeft nog steeds met vlage hoge koorts, net ook weer 38,7
Waar komt die koorts toch vandaan??? zijn verkoudheid is weg en vandaag was hij best te spreken en vrolijk en heeft weer goed gegeten en gedronken voor het eerst.
Moet ik nou met hem naar de dokter?
Ben een beetje ongerust nu ik net op internet keek bij kinderen met koorts.
Er staat o.a dat je contact moet opnemen met een arts wanneer er ineens weer koorts komt na een aantal koortsvrije dagen en ook wanneer je kind ineens gaat braken, of wanneer het kortademig is (als hij de trap op loopt is hij buiten adem viel me vandaag op en nu ligt hij in zijn bedje en zijn ademhaleing is best snel)
Hoop dat jullie advies voor mij hebben.

Dion is bijna 4 jaar

[img]http://lb3m.lilypie.com/my9gp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Als je echt ongerust bent dan zou ik even de huisartsenpost bellen en vragen wat je moet doen.

Hees, verkouden en koorts? Al aan longontsteking gedacht?
En steeds die terugkomende koorts, dan denk ik aan een bacteriële infectie. Bijv. dus longontsteking, oorontsteking, urinewegontsteking.

Je kunt zelf testen of er sprake is van een virus of een bacteriële infectie: zakt de koorts goed en lang genoeg met paracetamol dan is er over het algemeen sprake van een virus. Zakt de koorts niet lang en ver genoeg met paracetamol dan is er sprake van een bacteriële infectie.

Als het uit te houden is zoals het nu is, zou ik wachten tot maandag met dokter bellen want dan heb je je eigen huisarts.
Als de koorts ineens weer naar rondom de 40 gaat, dan huisartsenpost bellen.

En ook als de klachten maandag weg zouden zijn, zou ik in elk geval even zijn urine laten checken door de assistente. Een urineweginfectie hoeft namelijk niet altijd duidelijke klachten te geven.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Nov 2012 15:42:28

dank je wel voor de reactie’s.
Ik wilde even melde dat het met Dion nu weer goed gaat sinds gisteren, hij heeft geen koorts meer gehad en heeft weer babbels, is nog wel een beetje moe.
Eten en drinken gaat ook wel weer, drinken is altijd een probleem ik moet hem altijd zeggen dat hij iets moet drinken en zoals vandaag heeft hij 3 kleine bekertjes drinken op (350cc)

[img]http://lb3m.lilypie.com/my9gp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />