Koorts na bmr prik

hallo meiden,

lieke heeft vorige week maandag haar bmr prik gehad (nu dus 9dagen geleden)
Vandaag was ze erg hangerig en wilde helemaal niks. Ook sneller moe.
Net temp opgenomen en 38.8. Terwijl lieke nooit koorts heeft gehad!
Is dit van de BMR prik?
Na hoeveel dagen treed dan de koorts op?

groetjes een bezorgde mama
Gytha

Of het van de rpik kan komen weet ik niet, maar Anna heeft dit vorige week ook gehad. Ze heeft een paar dagen koorts gehad en was ook niet haarzelf wilde niet goed eten en was erg hangerig. Misschien is het een virusje en valt het allemaal wel mee. Anna krijgt op 18 aug de BMR prik en we gaan 22 augustus een weekje vakantie vieren in Duitsland. Hopelijk heeft Anna er geen last van!

5 tot 10 dagen na de prik kan verhoging optreden en kunnen ze lichte mazelenverschijnselen krijgen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Tigo moet de BMR- en de Men-C prik nog krijgen, hij is nu 15 maanden en een week, dus hij krijgt ze wel wat later. Maar dat komt omdat hij de eerste keer dat we de afspraak hadden de waterpokken had, dus toen heb ik afgebeld en de tweede keer was vlak voor de vakantie, toen heb ik met de Cb-arts overlegd en besloten om na de vakantie te prikken zodat Tigo op vakantie er niet ziek van zou worden. Dat is geen probleem, verder gewoon het 14-maanden-consult gehad (wegen, meten, testjes je kent het wel) en nu moeten we de 19e terugkomen, alleen voor de prikjes. Dus misschien kan jij, Judith, het ook beter even overleggen met de Cb-arts, dan wordt Anna in ieder geval op vakantie niet ziek van de prikjes.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou gisteren na een paracetamol lekker in bed gestopt.
vanmorgen geen temp, maar zit niet lekker in haar vel. Erg hangerig en sneller moe.
Ze is er echt beroerd van.
Ook heeft ze vorige week haar 3de kies gekregen en nu die door is is nummer 4 op komst.
Het zit haar ook niet mee. Alle kiezen komen nu na elkaar in korte tijd door.

De koorts lijkt inderdaad van bmr prik. Heb even cb arts gebeld en die vertenlde dat ze daar inderdaad tussen dag 5 en 12 na prik koorts van kunnen krijgen en hangerig zijn.
De vorige prikken heeft ze nergens last van gehad.

Pfffff het is wat als kindjes ziek zijn. Geef dan mij die koorts maar!

bedankt allemaal!

groetjes Gytha

En het is weer sprongetjestijd! Dus grote kans dat het gewoon alles bij elkaar is waar ze last van heeft.
Alle sterkte en beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

nou damens de koorts is over heeft ook maar 1 dagje geduurt.
De dag erna smorgen’s was de temp 35.8 (laag dus)
Even aangekeken en werd toch weer hoger gelukkig. Nu al twee dagen 36.5.
Had de ha gebeld ivm lage temp en die zei dat dit vaker voorkwam bij kindjes die koorts hebben gehad dat de temp daarna weer erg laag is.
Moest het afkijken en inderdaad temp steeg weer.
(hebben jullie dit ooit gehoord???
Lieke heeft overigens altijd een lage temp gehad.
Verder is ze weer fit dus waarschijnlijk van bmr geweest. Alleen ze zit nu erg met haar eigen in de knoei! Niks is goed en wil constant haar zinnetje.
Het is ook meteen huilen geblazen. Ook snacht’s soms wakker (wat ze nog nooit heeft gehad) Dus toch misschien het sprongetje Sje!
En er is weer een kies op komst dus alles bij elkaar.
Hoop dat ze snel weer in haar hum zit.

groetjes GYtha

Anna vandaag ook flink uit haar hum, maar dat komt niet van de prik, die krijgt ze op 18 aug. Anna heeft ook altijd lage tep gehad, en nog. Als ze niet ziek is of heel hangerig is, maak ik mij geen zorgen. Het is nu vooral flink uitproberen!

Hoi Gytha,
Nina had toen ze de Bmr prik had gehad 10 dagen daarna ook koorts en ook lichte mazelenuitslag. Zij was normaal gesproken ook nooit ziek van de spuiten maar bij deze prik wel. Ook hangerig enzo. Ik hoop dat het alweer wat beter gaat met Lieke. Is inderdaad ook niks als je kindjes ziek isGroetjes chantal

Chantal