Koorts met kiezen die doorkomen?

De kiezen bij Nins komen door en heeft weer virusinfectie! Wat een drama. Eergister had ze 40koorts was meteen naar de dokter geweest die mij vertelde dat ik maandag terug moest komen als maandag de koorts niet weg is. Gister had ze 39.2 en vandaag 38.2. Is het normaal als de kiezen doorkomen dat kindereren hier flinke koorts van hebben? Ik dacht altijd dat ze dan alleen een beetje verhoging hadden. Ze heeft ook vuurrode wangen die warm aanvoelen en zit continu met haar vingers in de mond. We hebben nu twee nachten wakker met haar gezeten. We kregen haar niet meer in bed gelegt. Nu slaapt ze eindelijk. Die rot kiezen ook!Dave en ik zijn allebei kapot moe. Wat een rot weekend!pffffGroetjes chantal

Chantal

Hoi

Dit hebben wij ook met Nanik meegemaakt met de kerstdagen.
Ik had al het idee dat er kiezen aan kwamen en toen werd ze ineens erg ziek.
5 dagen constant hoge koorts. De zesde dag naar de huisarts en toen een antibiotica kuur gekregen. Toen is ze opgeknapt. Op 1 januari was er 1 kies door en op 3 jan. de andere.

Nu begint het volgens mij aan de andere kant. PFFFF

Ik denk niet dat ze zo ziek is geweest van die kiezen hoor maar ze had er wel veel last van.

Sterkte ermee hoor. Zou ook blij zijn als de laatste 2 door zijn.

Bianca

Bij doorkomende tanden en kiezen komt hooguit verhoging voor heeft de huisarts mij eens verteld. Zodra het echt om koorts gaat is er naast tanden/kiezen ook iets anders aan de hand.

Als de koorts zakt met paracetamol is het een virus en hoef je pas na 4 dagen koorts contact op te nemen met de huisarts.

Zakt de koorts niet voldoende met paracetamol dan is er sprake van een bacteriële infectie en is behandeling met antibiotica nodig om goed op te knappen. Neem dan morgen contact met de huisarts op en maak een afspraak om urine te laten controleren. Het kan bijv. zijn dat ze een urineweginfectie heeft. Dat wordt bij die kleintjes nog weleens over het hoofd gezien.

Alle beterschap met de kleine meid!

Groetekes, Sje

He dat wist ik niet sje wat je daar zegt over de koorts:

Als de koorts zakt met paracetamol is het een virus en hoef je pas na 4 dagen koorts contact op te nemen met de huisarts.

Zakt de koorts niet voldoende met paracetamol dan is er sprake van een bacteriële infectie

Ik zelf denk dat ze weer een infectie aan de luchtwegen heeft omdat ze ook veel hoest en snot verkouden is.

Ik hoop dat morgen de koorts weg is. Dat zou echt geweldig zijn. Was ook eergister bij de dokter om haar te laten controleren op een beginnende longontsteking. De laatste keer dat ze ziek was had ze dat ook.

Het lijkt net dat steeds als ze een tand of kies door krijgt dat ze vatbaarder is voor ziektes. Ze krijgt 9 van de 10 keer altijd een virusinfectie als ze de tandjes/kiesjes door krijgt. Het lijkt wel of dan haar weerstand dan minder is wanneer die tandjes/kiesjes doorkomen.

groetjes chantal

Chantal

De koorts is weg! alleen hoest ze nog heel erg.groetjes chantal

Chantal

Weerstand is ook lager chantal. Ze hebben pijn, eten slechter, slapen soms ook slechter en ze voelen zich al niet lekker. Zo’n klein lijfje is dan veel gevoeliger voor infecties en virussen van buiten af.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

even vraagje, Puck heeft nu 4 kiezen…komen er nog 4???

gelukkig chantal dat ze weer lijkt op te knappen.
Ik ken dit niet met kiezen, lieke is dan chaggie maar heeft geen koorts bij kiezen.

Loesi: Lieke heeft ook 4 kiezen en ja ze moet er dan nog 4 krijgen.

groetjes Gytha

hoi chantal,

ik was even benieuwd hoe het nu met Nina gaat? Is ze weer helemaal opgeknapt?

groetjes Gytha

de jongste bij ons is ook altijd ziek als er tanden
of kiezen doorkomen, veel kwijlen, huilerig
koorts (oplopend tot wel 40 graden), paar keer mee
naar h.a. geweest niets kunnen vinden, en tijdje later
toch tanden of kiezen door, dus ze kunnen er echt wel
slecht van zijn.

Suc6 groetjes,

Hoi Chantal,

Ik herken dit wel hoor! Vuurrode wangetjes, huilend wakker worden 's nachts en daarbij vaak ook nog een verkoudheid. Het zijn verschijnselen die bij mijn dochtertje altijd samengaan als ze tanden of kiesjes krijgt.

Als chamodent niet meer werkt, dan geef ik haar paracetamol ('s nachts). Ze slaapt dan weer verder en meestal is ze er dan na een paar dagen weer helemaal bovenop. Overdag heeft ze genoeg afleiding en werkt de chamodent voldoende.

Groetjes

Gewijzigd door - XuXu op 01 Feb 2009 11:12:45

Inderdaad, die van mij heeft ook tot 40 graden koorts als er tanden doorkomen. Het kan natuurlijk zijn dat op zo’n moment haar weerstand lager is en ze een virusje meepakt. Maar het frapante is dat het vaak maar 1 dag is en dat dan haar tandjes door zijn.

Ik geef meestal ene paracetemol tegen de koorts en chamodent en dentinox tegen de kaakpijn.

Groetjes,

jantje

op welke leeftijd komen de kiezen meestal door?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze zeggen dat de volgorde van kiezen is:
eerst 4 kleine kiezen rond 12 mnd
dan 4 hoektanden rond 18 mnd
dan 4 grote kiezen van 2 jaar

Nou iedere variatie is mogelijk weet ik inmiddels, en de leeftijd kan ook nog wel verschillen. Jack is nu 14 maanden en heeft al dik een maand al zijn hoektandjes. Er is nu 1 kleine ( vind het nog aardig groot maar oke ) kies door en er zitten er 3 bijna doorheen, dus wij zitten ook in de troost/chamodent/dentinox/pcm- fase.
Het hoort erbij maar ik zal blij zijn als het hele gebit er is want ik vind het zielig om te zien. Als je die rode bulten in dat mondje ziet weet je direct: dat is geen lekker gevoel.

Groetjes van Christa

lieke kreeg 4 kiezen tegelijk door!
Voordat we er erg in hadden waren ze er. Zo’n maand of 6 geleden denk ik.
Zo ook ineens gelijk 4 hoektanden door. Nu nog wachten op 4 kiesjes en dan is ze klaar! Gelukkig!
Lieke had van de eerste tandjes meer last als van de rest.

groetjes Gytha

Zo hier ben ik weer. We hebben een tijdje geen computer meer gehad. Ben nu weer eens voor het eerst online. Nou, met Nina gaat het stukken beter gelukkig kwa gezondheid. Ben zoooo blij!groetjes chantal

Chantal

Nanik moet er nog 1 en dan is ze voorlopig helemaal compleet. (alle tandjes en de 8 kiezen)
Ze heeft er isn de maand januari 3 gekregen dus dat was vervelend. Ze wordt weer wakker 's nachts dus ik denk dat nu de laatste eraan zit te komen,

ben blij als we dat achter de rug hebben. Ze heeft van alle tandjes last gehad in tegenstelling tot Dewi die zaten er ineens zonder dat ik daar wat van had gemerkt.

Bianca