Even een vraag, gisteren werd Bo opgehaald bij het kdv door mijn man, eenmaal thuis bleek hij erg warm aan te voelen, klaagde over buikpijn, getempt en ja hoor , 39.8. Hij wilde niet eten of drinken, dus een zetpil gegeven en naar bed. Vanmorgen stond hij op met 37,6 Hij zal dus wel weer koorts krijgen, maar ik verwacht niet echt heel erg hoog, aangezien hij redelijk goed opstond, goed heeft gegeten / gedronken en vrolijk was.
Nu gaat mijn vraag over het volgende. Half december was Bo ook ziek, een paar dagen (dag of 4 a 5) flink hoge koorts, tegen de 41 graden aan, zonder aanwijsbare reden. Zo snel als het op kwam zetten, was het ook weer weg. Nog steeds geen idee wat dit was.
Rond 18 januari weer een dag of 3 koorts. dit keer rond de 39,5. ook erg snotterig, dus daar aan geweten.
Een goede drie weken later rond 12 Februari weer koorts, maar mega snotterig, bleef bij lichte verhoging, zo rond de 38.2 en mega verkouden dus, het liep er met dikke stralen uit!!.
En nu dus weer.
de reden dat ik de datums nog weet is omdat ik toevallig bijzondere dingen die dag had (iemand die op bezoek kwam, die normaal niet komt , de eerste week dat we konden schaatsten etc. dus het is niet dat ik het normaal zo bij houd hoor)
Nu is dit alles, behalve de eerste keer in december dus wel te verklaren. Plus in onze omgeving heerts momenteel buikgriep, 2 varianten 1 die 2 dagen duurt, en 1 die een kleine week duurt. Vorige week 3 kindjes ziek o het kdv, ook buikgriep, precies op de dag dat Bo er ook was, veel braaksel dus waarmee hij in aanraking is geweest.
Alleen ik vind het zo vaak, of is dit nog normaal? zou ik het eens moeten na vragen bij de dokter, of zijn meer kindjes zo vaak “ziek” (lees twee keer dus snotterig, 1 keer buikgriep (das nu) en de andere keer niet bekend wat dit was.
ergens heb ik zoiets, dat zijn kinderen, die hebben vaak wat, en ooit gehoord op het cb dat het voor peuters vrij normaal is dat ze om de 6 weken een paar dagen koorts hebben. aan de andere kant komt mijn o zo overbezorgde ik naar boven, en begin dus bezorgd te raken, wat misschien niet nodig is. Dus alle adviezen, ervaringen zijn welkom!
liefs woezel