Koorts, hoe vaak?

Even een vraag, gisteren werd Bo opgehaald bij het kdv door mijn man, eenmaal thuis bleek hij erg warm aan te voelen, klaagde over buikpijn, getempt en ja hoor , 39.8. Hij wilde niet eten of drinken, dus een zetpil gegeven en naar bed. Vanmorgen stond hij op met 37,6 Hij zal dus wel weer koorts krijgen, maar ik verwacht niet echt heel erg hoog, aangezien hij redelijk goed opstond, goed heeft gegeten / gedronken en vrolijk was.
Nu gaat mijn vraag over het volgende. Half december was Bo ook ziek, een paar dagen (dag of 4 a 5) flink hoge koorts, tegen de 41 graden aan, zonder aanwijsbare reden. Zo snel als het op kwam zetten, was het ook weer weg. Nog steeds geen idee wat dit was.
Rond 18 januari weer een dag of 3 koorts. dit keer rond de 39,5. ook erg snotterig, dus daar aan geweten.
Een goede drie weken later rond 12 Februari weer koorts, maar mega snotterig, bleef bij lichte verhoging, zo rond de 38.2 en mega verkouden dus, het liep er met dikke stralen uit!!.
En nu dus weer.
de reden dat ik de datums nog weet is omdat ik toevallig bijzondere dingen die dag had (iemand die op bezoek kwam, die normaal niet komt , de eerste week dat we konden schaatsten etc. dus het is niet dat ik het normaal zo bij houd hoor)
Nu is dit alles, behalve de eerste keer in december dus wel te verklaren. Plus in onze omgeving heerts momenteel buikgriep, 2 varianten 1 die 2 dagen duurt, en 1 die een kleine week duurt. Vorige week 3 kindjes ziek o het kdv, ook buikgriep, precies op de dag dat Bo er ook was, veel braaksel dus waarmee hij in aanraking is geweest.
Alleen ik vind het zo vaak, of is dit nog normaal? zou ik het eens moeten na vragen bij de dokter, of zijn meer kindjes zo vaak “ziek” (lees twee keer dus snotterig, 1 keer buikgriep (das nu) en de andere keer niet bekend wat dit was.
ergens heb ik zoiets, dat zijn kinderen, die hebben vaak wat, en ooit gehoord op het cb dat het voor peuters vrij normaal is dat ze om de 6 weken een paar dagen koorts hebben. aan de andere kant komt mijn o zo overbezorgde ik naar boven, en begin dus bezorgd te raken, wat misschien niet nodig is. Dus alle adviezen, ervaringen zijn welkom!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier ook een dochter die regelmatig “ziek” is. En met ziek bedoel ik dan idd ook de hoge koorts die ik dan zelf niet kan verklaren, maar ook de verkoudheden en (buik) griep. Hier zal het ongeveer 1 keer per maand een periode van een dag of 4 a 5 zijn denk ik. Momenteel is zij alweer een week of drie verkouden en hoest zij snachts heel erg. Ze gaat trouwens ook 2 dagen per week naar het kdv.
Ik zelf ga ervan uit dat ze echt weerstand op aan het bouwen zijn.
Als je twijfelt kun je toch altijd even advies aan de huisarts vragen?
Groetjes Nancy

Anouk is nu voor de derde keer in zes weken ziek. Koorts, snotteren, hoesten en naar de oren grijpen. Van de week was ik weer bij de dokter en die zei ook; ze moet nu zelf weerstand en afweerstoffen opbouwen en het kan nog wel even duren voordat ze eraf is. Meer dan pcm en neusdruppels kunnen we niet doen. Er heerst momenteel inderdaad van alles. Volgens mijn huisarts was het dus normaal dat ze nu zo vaak ziek is.

Groetjes Natasja

Ik vind persoonlijk dat Bo wel vaak koorts heeft/ziek is.
Maar misschien komt het omdat ik dat niet gewend ben. Seth is heel weinig ziek. Heeft al heel lang geen koorts gehad en helemaal nooit iets van buikgriep oid.
Maar als ze op het cb zeggen dat het normaal is, dan zou ik daar maar van uit gaan.

Beterschap in ieder geval!
Liefs, Anne

Woezel … Hier is het dweilen met de kraan open! Ik kan niets afspreken en plannen omdat Fabienne om de haverklap ziek is. Van buikgriep met spugen en diarree, tot snotteren, hoesten en weer een blaasontsteking. Wordt er knetter van. Koorts varieert van 38,5 tot 40,8 … kan dagen duren en wat je zegt; ook ineens weer zakken.

Er heerst een griepepidemie … op de PSZ zijn de meeste kindjes ook snotterig en allemaal mankeren ze wel wat. Ik heb ze vanmorgen thuis gehouden want zo kan een kind toch ook niet beter worden?

Alle vitamines en gezonde sapjes helpen echt niet!!! Het zijn allemaal vervelende virussen en bacterieen …

En heeft al vanaf half januari met grote regelmaat koorts … in de regel schijnt deze 4-5 dagen te mogen duren, daarna zakt het af.

Nou ik ben het dus ook niet gewend van Bo alhoewel, eerder had hij ook wel met enig regelmaat koorts, maar dan zat er een oorontsteking achter, ook in de winter maanden. dit is de eerste winter dat hij daar geen last van heeft, maar nu dit dus. Maar zoals ik het lees is het dus nog vrij normaal.
Even afwachten dus hoe lang dit duurt, maar ik heb voor de zekerheid aankomende maandag even een afspraak bij de huisarts het is niet dat hij nu echt heel erg ziek is ofzo, maar het zit mij toch niet lekker dat hij voor mijn gevoel zo vaak koorts heeft, dus dan kan ik beter de huisarts er even naar laten kijken en horen wat hij er van vind, grote kans dat hij ook zegt dat dit bij kinderen hoort, maar dan weet ik het wel zeker ipv dat ik met dit gevoel blijf zitten.

liefs woezel

rico was voorheen ook om de paar weken ziek en koorts. maar sinds hij deze medicijnen heeft blijft het uit.
dus ja ik vind het vaak hoevaak bo nu koorts heeft, om die reden liepen wij ook nogal met enige regelmaat bij de dokter omdat ik dat niet normaal vond. hij had ook altijd een bovensteluchtweginfectie. is dit bij bo ook het geval? sinds wij dus flixotide hebbne voor Rico is ie gekgenoeg niet meer ziek geweest, dan ook echt helemaal niet meer he. nu is hier echt een griep aan de gang in het zuiden maar ook nu heeft ie er nog geen last van gehad, nog geeneens verkouden oid…

@mamavanrico, ja op de eerste keer in December na, is het elke keer een bovenste luchtweg infectie, erg snotterig. eerst leek het deze week er op dat hij buikgriep kreeg want hij gaf aan buikpijn te hebben, regelmatig dikke scheten, maar daar heeft hij het nu niet meer over, en hij had geen last van overgeven of diarree, maar hij is wel erg snotterig. en heeft nog steeds koorts… toen hij naar bed ging was 38,9 dus het kan erger, en ik hoop dat het leed morgen geleden is. vrijdag middag had ik de dokter toch maar afgebeld, want ik hoorde in mijn omgeving dat toch veel kindjes zo "vaak " ziek zijn, en dat bo dus geen uitzondering is, dus had ik het gevoel dat het dan wel raar is om naar de dokter te gaan, tenslotte is het nog “maar” 4 keer sinds afgelopen zomer, maar wel 4 keer vrij kort op elkaar, dat dan wel weer.
Maar het lijkt er op dat ik maandag weer kan op bellen om alsnog langs te komen, als hij morgen nog steeds koorts heeft.
Tja, ik vind het moeilijk, het is elke keer een snot neus, maar ik vind het zo raar dat je van een snot neus zulke hoge koorts hebt, en hij wil nauwelijks eten, drinken wel. Vandaag 1,5 boterham gegeten, meer niet, geen fruit, geen snoep, niks.
Drinken is belangrijker, weet ik, maar vanmorgen toen ik hem aankeek, dacht ik, jemig volgens mij ben je ook afgevallen, en dat klopt, hij is nu 18,9 kg, ipv 19,6… maar goed, als je al vanaf woensdag nauwelijks eet, dan wil dat ook wel, heb je als volwassene ook, en dat zit er snel genoeg weer aan zodra ze weer gaan eten. En Bo kan het ook nog wel hebben, heeft genoeg om bij te zetten zeg maar, dus maak me geen zorgen op dat gebied.

liefs woezel

dat zeiden ze tegen mij ook dat veel kindjes vaak ziek zijn, ook de dokter zei dat. in mijn ogen is het onzin. want zo vaak als rico ziek was zie ik op zijn school nooit een kind ziek zijn, om maar een voorbeeld op te noemen, dus dat gaat bij mij nie op. toen zn neusamandelen eruit waren gehaald ging he aanzienlijk beter maar een half jaar later was het ook weer terug bij af. ofja 3 kwart jaar… en nu sinds hij flixotide heeft heeft ie nergens last meer van gehad (afkloppen) hier zit een ontstekingsremmer in dus neem ik aan dat het telkens een ontsteking is geweest aangezien het nu over is? en dat gaat gepaard met koorts en verhoging… dusja. of het dan een infectie was twijfel ik aan.

Hoi,
Hier in korte tijd ook 3 keer ziek, 30 januari (mn nicht was jarig) kreeg Liam koorts en een flinke griep. Griep duurde een week en de koorts een dag of 3,4; tot 39,5.
Toen half februari snotterig en hoesten, maar geen koorts. Paar dagen over en toen flinke buikgriep op 28 februari, we waren op vakantie Overgeven, diarree (hele sloten stonden er in zn luier!) 3 dagen koorts; tot 39,5. Hij heeft toen 4 dagen eigenlijk niets gegeten. Hij had wel ongelooflijke dorst dus dat was fijn, maar ja wel voorzichtig drinken anders kwam het er zo weer uit. Vanaf dag 5 ging het eten weer beter en kreeg hij weer trek. Nu heeft hij nog steeds niet zo’n zin in zn avondeten. Ik ving zoveel klappen op dat ik zelf ook ziek werd en ik kan hem wel begrijpen met dat eten.
Breng ik hem woensdag naar het KDV, maandag en dinsdag was hij ok op de gebrekkige eetlust na, bellen ze om 10.00uur! 39 graden! Mn broek zakte af, gelukkig was hij donderdag weer koortsvrij, maar hij had wel van die ‘snotoogjes’ Vrijdag & zaterdag 4 uur geslapen op de dag dus er zit wel iets niet lekker. Gelukkig is hij nu weer vrolijk en heeft weer een gezonde eetlust. Ben benieuwd hoe lang hij vandaag slaapt. Liam was na de buikgriep bijna een kilo kwijt. Morgen naar het CB… daar doe ik dit verhaaltje ook nog maar even.
Groetjes!

Ik las op internet , o.a. ook in een oud topic van een paar jaar terug hier op ikkeben, dat kinderen tot hun 4e a 5e jaar 10 tot 12 keer een virale infectie per jaar mogen mee maken, incl koorts enzo. Dus dat komt neeer op 1 keer per maand ziek zijn daar komt Bo niet aan, alleen nu dus toevallig vaak achter elkaar…
Donderdag moet hij voor de ogen test naar het bureau, zal het daar ook nog even na vragen. Maar zoals het er nu uit ziet, met de info die van internet heb, is dit nog heel erg normaal, en mag je in je handen knijpen als je kind hoogstens 2 a 3 keer per jaar ziek is…
Hij stond vanmorgend us op met 37,0 wij erg blij, at vandaag ook weer wat, niet veel maar goed , hoeft ook niet. Vanavond in bad gedaan, en na het bad getempt, beetje stom, hadden we ervoor moeten doen, hij had naelijk 38,9 en misschien was het voor het bad wel wat lager…w ewahcten morgen maar eens af, vorige keer (een week of 4 a 5 terug) waren we ook al bij de dokter, en hij zei dat een virale infectie 10 dagen mag duren met koorts, en bo is toen ook na gekeken, dus denk niet dat er met bo echt iets mis is waardoor hij nu regelmatig ziek is. Gewoon de tijd van het jaar zullen we maar zeggen… al hoewel ik wel moeite moet doen om zo te denken hoor, toch de bezorgde moeder die in mijn hoofd roept…

liefs woezel

hmmja… het kan er wel staan en doktoren kunnen het wel zeggen maar ik heb zoiets van; als een kind daar dusdanig last van heeft dat het blijft aanhouden dat het niet goed is. ik vind 10 tot 12 keer per jaar en dus bijna 1 x in de mnd behoorlijk veel…zeker als je bdenkt dat een bovensteluchtweginfectie weken kan duren voor het over is. snap je mn punt? dan zijn ze eigenlijk aanloopend ziek, of iig verkouden… en dat lijkt mij niet gezond.

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten, maar kan me heel goed voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt. Je hoort vaak dat kindjes sneller koorts krijgen dan volwassenen maar toch. Dat hij half december zoveel dagen tegen de 41 aan zat vind ik vrij hoog. Heeft hij toen wel gegeten en gedronken?

Ik kan het niet vergelijken, want Tim is vrij wel nooit ziek. Dit weekend heeft hij voor het eerst buikgriep gehad en gespuugd.

Zou het in ieder geval even bijhouden wanneer hij ziek is geweest en dan idd met het cb overleggen.

Beterschap in ieder geval!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers