Koorts, hoe vaak?

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over koorts.
Milou 13 mnd heefft toch wel iedere 6 wk een keertje verhoging of koorts. Meestal is ze wat meer hangerig, maar is er verder niets aan de hand. Ze heeft ook geen hoge koorts, het varieert van 37,7 t/m 38,8 graden. Soms is ze wel verkouden, maar dan is het ook niet super erg.
Ik weet niet wat ik hier mee moet…?
Herkennen jullie dit?
Vandaag had ze dus ook weer koorts, vanochtend 38,5 en ze kan dus niet naar het kdv. Ze is wel redelijk vrolijk…

Groetjes, Fem116

Ik weet niet waarom ze zo veel en zo vaak koorts heeft, misschien even een check bij de ha laten doen?? Kijk wat verhoging bij vermoeidheid ok, maar dit is volgens mij wel wat hoger. Misschien dat er een lichte infectie of iets sluimert.
Dit lijkt me voor jou ook lastig want je moet toch werken lijkt me?

Groetjes,

Michèle

Ja, ik moet idd werken. Mijn man past nu op, hij kan vanuit huis werken af en toe, maar dat is ook niet echt prettig met een hangerig kindje.
We zitten ook nog midden in een grote verbouing van de keuken e.d. en vandaag wordt de keukenvloer gelegd. Hij zit dus met Milou in het huis van ziin ouders…

Ik kan nu wel naar de huisarts gaan, maar dat zeggen ze dat kindjes vaak koorts hebben en als ze verder actief is, goed eet e.d. dan word je weer naar huis gestuurd.

Oh das wel fijn dat dat wat makkelijker kan zeg maar.

Enne bij de ha gewoon eisen dat ze haar nakijken. Probeer ook wat urine op te vangen met zo’n zakje dan kan je dat ook meteen uit laten sluiten. Mijn ha deed ooit moeilijk over een reumatest bij mij, maar ik heb hem geeist. Kom op zeg denk je nou echt dat ie 3 keer per jaar op vakantie kan door mensen naar huis te sturen

Groetjes,

Michèle

quote:
... Kom op zeg denk je nou echt dat ie 3 keer per jaar op vakantie kan door mensen naar huis te sturen

Groetjes,

Michèle

Ja dat kan ie inderdaad.
Als hij de mensen niet naar huis stuurt heeft hij geen tid om op vakantie te gaan. En z’n geld krijgt hij toch wel…

M.

Jurian heeft ook vaak verhoging … heeft er soms zelf helemaal geen last van maar voelt dan aan als een kacheltje. En dan denkt mama ik zal weer eens tempen… en ja hoor. Die koorts kan hier wel oplopen tot 40 graden … maar dan heeft hij er wel last van hoor. Ik geef hem als snel een pcmoll als hij koorts heeft … en dan zakt het snel. Dat stelt mij weer gerust want als hij zakt wil dat zeggen dat hij geen ontsteking heeft, maar dat het ergens anders in zit. Soms is hij daarna verkouden of … heel vaak kiesje of tandjes die dan doorkomen. Lekker veel naar buiten het zonnetje in… en hem zijn weerstand op laten bouwen. Dat is het advies wat wij kregen. Nu ook zoonlief snottert heel het dorp bij elkaar… maar mama fiets er lekker op los