mijn zoontje was de hele week al anders dan anders maar kreeg gisteren ineens koorts ,s’morgens 38.9 maar s’middags 40.0.
in mijn omgeving is het eerste wat er gezegt word, zetpil geven en dan naar bed,maar is dat nou wel zo goed, ik heb zijn sokjes uitgedaan en de koorts is flink gezakt naar 38.8,
wat vinden anders mama’s ervan, hoe reageren jullie met koorts
Koorts en paracetamol
Hey bah al weer een zieke het heerst zeker!
Ik kan je hierin dus geen advies gehad, want ik heb hier tot
nu toe nog nooit ziek jongetje moggen meemaken.
dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat je er aan kunt doen.
Maar de andere mama’s vast wel.
Beterschap met je kleine vent.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gewoon zetpil geven, niks mis mee. Paracetamol is zo ongeveer het meest onschuldige medicijn wat er is.
Ik was er in het begin ook terughoudend mee want het zijn tenslotte medicijnen, maar de huisarts heeft me verzekerd dat het juist veel beter is om paracetamol te geven. Het is alleen maar heel zielig voor het kindje als het onnodig koorts heeft als er goede simpele middelen zijn om de koorts te laten zakken.
Wij denken er tegenwoordig niet eens meer over na. Heeft een van onze kindjes boven de 38,5 dan gaat er meteen een zetpil in. Binnen een half uur zie je ze opknappen.
Extra tip:
Als koorts zakt na het toedienen van paracetamol (of een andere pijnstiller/koortsverlager) dan is er sprake van een virus en dan hoef je pas na 4 dagen koorts contact op te nemen met de huisarts.
Zakt de koorts niet na toediening dan is er sprake van een bacteriële infectie en moet je sowieso meteen contact opnemen met de huisarts, want dan heeft je kindje antibiotica nodig. Een bacteriële infectie gaat niet zomaar vanzelf over, een virus meestal wel.
Groetekes, Sje
Kaya is bijna 4 maanden en heeft bronchitis.
Ze had gisterenmiddag niet echt heel hoge koorts (beetje maar, 38 nog wat) maar ze zat overduidelijk niet goed in haar vel.
Ze was steeds zielig aan het huilen etc.
Ze kon daardoor ook niet goed slapen.
Ik heb haar toen een paracetamol zetpil gegeven en ze heeft heerlijk geslapen
Ik ben er zelf ook niet zo’n voorstander van om je kids bij het minste of geringste medicijnen te geven hoor.
Maar zoals nu heb ik er echt geen moeite mee.
Zo sneu als ze zich ziek voelt
Beterschap voor je zoontje!
Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 18 Mar 2006 13:59:58
Meestal heb ik de regel dat ze voor overdag niets krijgen, maar voor `s nachts wel. Dan slaapt tenminste iedereen lekker en dat vind ik heel belangrijk.De reden dat ze meestal voor overdag niets krijgen is omdat ze dan beter bezig te houden zijn en het toch een lichamelijke reactie is. Ik denk dat die nl ook nodig is om wat weerstand op te bouwen. Maar als het me te gek word krijgen ze hier voor overdag dan ook wel iets hoor, hangt er dus gewoon vanaf.

zo doe ik het ook. Overdag niet, alleen snachts. Tenzij het echt heel hoog wordt en dan zou ik het wel geven. Als je overdag niet geeft kun je ook zien waneer de koortst uit zichzelf zakt. Hier was luca eergisteren ook met koorst. Gelukkig is het al weer over, maar hij is superverkouden!!!
Ik heb begrepen dat het voor het uitzieken niet uitmaakt of ze wel of geen paracetamol krijgen.
Dus ook al krijgen ze overdag niks en 's nachts wel, ze worden daardoor niet eerder weer beter dan kindjes die wel overdag en 's nachts paracetamol krijgen.
Dat wetende ga ik ze niet onnodig overdag met koorts laten lopen.
Ik kijk het wel altijd elke ochtend aan hoe het gaat. Blijft de koorts weg dan geef ik niks meer, maar komt de koorts weer net zo hard terug dan geef ik meteen paracetamol.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 19 Mar 2006 14:09:52