Koorts en naar buiten?

Hoi meiden,

Ons moppie heeft koorts. Behoorlijk ook, vannacht ruim 39 en nu vanmorgen 38,5. Vannacht hebben wij haar een paracetamolletje gegeven maar ik ben niet zo van de pillen…hoe denken jullie daarover? Ik heb altijd begrepen dat je het lijf het zelf moet laten doen zodat ze een goede weerstand kunnen ontwikkelen maar ja, zelf neem ik ook een pilletje als ik niet lekker ben.

We hadden vandaag een afspraak bij de gemeente voor moppie’s ID bewijs maar die heb ik afgezegd aangezien ze mee moet. Maar hoe denken jullie over naar buiten? Mijn gevoel zegt binnen blijven maar ja het is zulk lekker weer…

groetjes,
Wendy

Heey meid, ik heb een hele goede informatieve website voor je gevonden:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBA3a.htm

Je mag gewoon lekker naar buiten hoor De vitamine D is zelfs heel erg goed voor kindjes met koorts.
Beterschap en dikke knuff voor je arme meissie! Liefs!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

boven de 39 graden heeft koorts geen functie meer en is het het lichaam alleen maar tot last
ik geef vanaf 39 graden altijd pcm 3x daags. en als hij s’avonds hoger heeft dan 38,4 geef ik hem ook pcm.
over het naar buiten gaan… tja de dokters zeggen dat het wel kan als ze zich goed genoeg voelen, maar als je kind hangerig is en zich gewoon niet goed voelt zou ik dr lekker binnen laten hoor. ik heb ook geen zin om buiten te wandelen als ik koorts heb.
maar nu is het wel zo dat als wij 38,5 of 39 hebben al gelijk heel ziek zijn, terwijl een kind met 39 graden zich nog best gewoon prima kan voelen en spelen.
als rico hangerig is en echt niet fit is hou ik m binnen, en mag ie lekker op de bank liggen met een deken. speelt hij binnen ook gewoon vrolijk neem ik hem voor een ommetje of een boodschap wel ooit mee. maar boven de 39,5 hou ik hem zoiezo binnen, ziek ogen of niet.

Ik denk dat je gewoon naar je moppie moet kijken, hoe ze zich voelt. Zolang ze geen last heeft van koorts zou ik niks geven. Ben ook niet zo van de pilletjes. En die kleine kindjes kunnen veel zelf ‘oplossen’ hoor.
Naar buien net zo, als ze ziek niet ziek voelt, dan kun je best lekker naar buiten. Heeft ze er geen zin in, en is ze ziekig, dan blijf je lekker binnen!

Beterschap!

bedankt meiden. Moppie ligt nu alweer op bed en als ze straks wakker is kijk ik even hoe ze zich voelt. Ze is wel pieperig maar ook wel vrolijk dus ik kijk het even aan. Nog geen pilletje gegeven.
groetjes,
Wendy

ja ik ben het niet helemaal eens met geen pcm geven. wel als het onder de 39 blijft voor overdag… dan kunnen ze eventueel best zonder maar nogmaals…boven die temp heeft koorts geen functie meer en kan het langer aanhouden dat ze koorts hebben dan. en een pcm kan echt geen kwaad zit verder niks geks in ofzo, dat is wel zo onschuldig, we hebben het hier niet over ibuprofen dames…

Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Apr 2011 13:52:17

Hoi allemaal,

Bedankt voor het meedenken. We zijn nog even bij papa op de tennisbaan gaan kijken maar dat even werd dus 1,5 uur. Moppie was lekker aan het rommelen en vrolijk en ik was aan het kletsen. Thuis had ze toch 38,5 terwijl ik dacht dat het over was. Gauw wat gegeten en ze ligt nu al lekker in haar bedje want ze is erg moe. Vooralsnog heb ik geen pcm gegeven. Mocht ze wakker worden en huilen of hogere koorts krijgen dan geven we er wel een.
Ik hoop maar dat ze morgen weer de oude is, we krijgen vrienden op visite met hun kindjes en we gaan bbqen!
groetjes,
Wendy

Wat naar he als de kleintjes ziek zijn! Je kan beter zelf ziek zijn maar ja…het hoort erbij.

Ik geef Jasper bijna nooit paracetamol, maar als ik dan toch besluit het te geven (wanneer de temp rond de 40 graden zit) dan krijgt ie het standaard om de 4 uur. Jasper heeft ooit een koortsstuip gehad en toen heb ik deze adviezen over paracetamol bij koorts gekregen. Eenmalig een paracetamol geven (in de eerste koortspiek) kan een koortsstuip veroorzaken.
Als je kind eenmaal een koortstuip heeft gehad is hij daar gevoeliger voor dus ik ben bij koorts wat voorzichtiger denk ik. Bij hoge koorts ga ik niet met hem naar buiten, en anders alleen als de temperatuur buiten echt aangenaam is (zoals vandaag! wat heerlijk ), als het buiten koud is blijf ik lekker met hem binnen want dan kan de koorts namelijk ook snel zakken en als je dan weer je lekkere warme huis in gaat, te snel stijgen waardoor je weer een koortsstuip kunt uitlokken.

Niet bang zijn voor een koortsstuip hoor, het ging me alleen even om het paracetamolgebruik en naar buiten gaan, soms geeft dit toch wel risico’s. Maar een koortsstuip krijgen ze eigenlijk alleen in de eerste koortspiek en die heeft je moppie al gehad!

Gelukkig was je meissie vandaag alweer vrolijk, hopelijk is de koorts dan ook gauw weer verdwenen!
Beterschap,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers