Wat naar he als de kleintjes ziek zijn! Je kan beter zelf ziek zijn maar ja…het hoort erbij.
Ik geef Jasper bijna nooit paracetamol, maar als ik dan toch besluit het te geven (wanneer de temp rond de 40 graden zit) dan krijgt ie het standaard om de 4 uur. Jasper heeft ooit een koortsstuip gehad en toen heb ik deze adviezen over paracetamol bij koorts gekregen. Eenmalig een paracetamol geven (in de eerste koortspiek) kan een koortsstuip veroorzaken.
Als je kind eenmaal een koortstuip heeft gehad is hij daar gevoeliger voor dus ik ben bij koorts wat voorzichtiger denk ik. Bij hoge koorts ga ik niet met hem naar buiten, en anders alleen als de temperatuur buiten echt aangenaam is (zoals vandaag! wat heerlijk
), als het buiten koud is blijf ik lekker met hem binnen want dan kan de koorts namelijk ook snel zakken en als je dan weer je lekkere warme huis in gaat, te snel stijgen waardoor je weer een koortsstuip kunt uitlokken.
Niet bang zijn voor een koortsstuip hoor, het ging me alleen even om het paracetamolgebruik en naar buiten gaan, soms geeft dit toch wel risico’s. Maar een koortsstuip krijgen ze eigenlijk alleen in de eerste koortspiek en die heeft je moppie al gehad!
Gelukkig was je meissie vandaag alweer vrolijk, hopelijk is de koorts dan ook gauw weer verdwenen!
Beterschap,
Groetjes Carolien.