Koorststuip/zo aanval


#1

hoi ik ben de moeder van naomi ,naomi heeft een dag voor kerst  twee soorten stuipen gehad.

ze had inderdaad wel koorst,we waren daarvoor net naar de huisarts geweest,we kwamen thuis en ik wil haar verschonen en naar bed brengen ,kreeg ze een aanval, eerst geprobeerd de ha(huisarts) te bellen maar die had geen dienst meer,dus toen maar 112 gebeld en die waren binnen 5 min, toen was de koorst weg,maar we moeten haar in de gaten houden.'savond kreeg ze weer een aanval, toen had ze hoger temp zo 40.1 graden.toen weer 112 gebeld en die waren er snel toen met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan,bij deze aanval wilde ze niet echt bijkomen het duurde erger lang, in het ziekenhuis was ze nog niet goed bij,toen heb ze diazepam gekregen,het duurde even  voordat ging werken ,maar ze kwam gelukkig weer bij,bloedafgenomen en urine ofgenomen ,maar alles was goed,een nachtje terobservatie gebleven.

dinsdag 15 feb 2010

'savond rond 21 uur hoorde ik een harde gil door de babyfoon ,ben toen gaan kijken bij haar ,heb haar toen uit bed gehaald toen voelde ze al warm aan, me man naar boven geroepen en getemp, ze had koorst 39.9 toen begon ze weer stuiptrekking te kregen blauw aanlopen ,schuimbekken niet aanspreekbaar.toen 112 maar weer gebeld en die kwamem er aan,ik moest aan de lijn bleven maar te vertellen hoe het met haar was, we moest een natte doek tegen haar achter hoofd houden om aftekoelen.ambulance was er vrij snel.ze hebben haar toen mee genomen naar het ziekenhuis, toen we daarna aan kwamen had ze nog steeds koorst 40.1 .ze hebben alles controleerd  alles was goed,toen ging de arts overleggen met de kinderarts, we mochten weer gaan, ze dachten aan de virus ofzo.

we waren rond 23.15 uur weer thuis, toen een fles een gegeven aan haar,toen naar bed gebrachten ,we zijn rond 24 uur naar bed gegaan ,maar we komen niet slapen rond 2 uur werd ze weer wakker ,schreeuwen en nog steeds warm aanvoelen temp 38,5 ,ze begon toen ook iets te stuipen maar niet zo erg, even bij ons in bed gelegen en toen maar weer naar bed gebracht,rond een uur of 4 werd ze weer wakker schreeuwd, toen weer getemp 40.1 ,begon toen gelijk te stuiptrekken en weg tezakken, en later schuimbekken en iets blauw aanlopen gelijk weer 112 belt en die waren er vrij snel, een ambulance broeder heeft haar hartslag gemeten en die was boven de 200 en de temp was nog steeds 40.1 toen een diazepam gekegen., wou niet echt bijkomen ,weer naar het ziekenhuis en in het ziekenhuis was de temp iets hoger 40.4 ,ze hebben weer naar de longen hart en oren en keel gekeken dat was goed,een de urine moet opgevangen worden en naar het lab gestuurd worden, ze werd opgenomen op de kinderafdeling,

ze moest een nachtje blijven, ze sliep heel vast

16 feb woensdagochtend rond een uur 11 kwam de kinderarts.ze hielden het nog steeds op koortstuipen,terwijl we al 2 keer eeg hebben laten maken waar niks op te zien was ,maar goed ze moest dus nog een nachtje blijven  terobservastie ,om te zien of er nog iets gebeuren maar niks gelukkig maar.


#2

hey suzanne

ik hoop voor jullie dat alles goed komt en dat ze geen koortstuipen meer heeft

maar wel schrikken he

beterschap groetjes marjolein


#3

Hoi Suzanne,

Zie dat je verhaal al een paar maanden oud is, maar Jasper, mijn zoontje van inmiddels ruim 13 maanden heeft pas ook een koortstuip gehad. Schrikken he?! Ik had er gelukkig net zelf iets over gelezen en ben verpleegkundige dus ik kon gelukkig heel rustig blijven. Ik wist dat het in princiepe onschuldig was, maar omdat het best wel lang duurde hebben we de huisartsenpost gebeld en zijn we s'avonds nog naar het ziekenhuis gegaan om hem te laten controleren, de aanval was toen net weer voorbij maar het was toch wel geruststellend dat ze hem nog even nakeken. Het is bij 1 aanval gebleven en we mochten hem dan ook gewoon weer mee naar huis nemen als we hem een nachtje bij ons op de kamer legden.

Naomi had er wel veel in korte tijd zeg, hoe is het sinds februari gegaan, geen koortsstuipen meer gehad? Ik vind het nu steeds wel spannend als Jasper wat verhoging heeft want ben toch een beetje bang voor herhaling.

Hoop dat het inmiddels allemaal weer goed gaat met je meissie,

Groetjes Carolien.