Koorst maar niet ziek?

Hoii Dames… Even snel een vraagje…

Noah is vanmiddag met 39 graden uit bed gekomen… Ik heb hem toen nog geen zetpil gedaan, om te kijken of het zonder ook kon afzakken, en als ie het savonds voordat ie naar bed ging nog had, dan zou ik hem een zetpil doen…

Nou ben ik die zetpil vergeten vanavond… en is hij net wakker geworden en voelde NOG warmer aan dan vanmiddag.

Het rare is… hij heeft de hele dag verder lief gespeelt, en was totaal niet hangerig of moe of iets…
Kan het zijn kiezen zijn? Moet ik hem nu nog tempen, en een zetpil doen?
Morgen middag word hij namelijk door mn ouders opgehaald, en heb eigenlijk wel even behoefte aan een middagje voor mezelf… Als hij echt ziek is, dan gaat het over natuurlijk… maar als hij verder goed te pas is, kan ik hem dan wel mee geven?

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Als ze koorts hebben maar ze gedragen zich verder niet ziek, dan wil het weleens de zesde ziekte zijn (hoewel bij de zesde ziekte lusteloosheid nog weleens voorkomt). Dag of 3-4 koorts en zodra de koorts weg is, kleine rode puntjes op hoofd en romp.

Als het de zesde ziekte blijkt te zijn, wel even melden aan je verloskundige of gynaecoloog dat je een kindje hebt gehad met de zesde ziekte.

Als hij zich morgen verder ook niet ziek gedraagt en je ouders hebben er geen moeite mee dat hij niet helemaal topfit is omdat-ie koorts heeft, zou ik hem gewoon lekker meegeven. Voor hem lekkere afleiding, jij je middagje voor jezelf en je ouders lekker genieten met de kleine man.

Groetekes, Sje

Lusteloos is hij totaal niet… hij heeft heel goed gegeten vandaag, en is gewoon net zo actief als altijd…
Maar mocht hij nou vanacht wakker worden hè… moet ik hem dan een zetpil doen?
En even temperaturen? of even tot morgen ochtend wachten?

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Als een kindje 's nachts wakker wordt en koorts heeft, lekker paracetamol geven. Ik heb met mijn kinderen nooit getobt met koorts. Zodra ze koorts kregen, hoppa paracetamol erin.

Koorts uitzweten of een griep uitzweten door koorts maakt een kindje echt niet sneller beter dan wanneer je de koorts onderdrukt met paracetamol.

Als je de koorts onderdrukt, voelt een kindje zich beter, eet en drinkt beter, bouwt weer weerstand op en hoeft zich niet onnodig heel ziek te voelen. Dat is het advies wat ik van onze huisarts gekregen heb een paar jaar geleden.

Groetekes, Sje

Ben het helemaal met Sje eens. Ook mijn ha zegt dat pcm prima is als ze koortsig zijn en dat het dan niet langer duurt ( wat ik hier wel eens lees…) voordat ze uitgeziekt zijn. Onzin! Als ik zelf nietlekker ben neem ik ook een pcm en daar knap ik ook altijd snel van op