Kookvraagje

Ik ben niet zo’n keukenprinses, dus kan wel wat makkelijke ideetjes gebruiken.
Wat voor makkelijke gerechten koken jullie zoal voor je ukkies van ongeveer 1 jaar? Julian lust echt alles… maar moeders is dus niet zo creatief in het koken!

Graag je reactie…

ik kan wel redelijk koken, ik ben dus ook met 6 maanden heel braaf begonnen met maaltijden maken voor hem, maar hij krijgt nu eigenlijk alleen nog maar potjes. Hij eet af en toe met ons mee, maar potjes smaken hem beter. Schijnbaar kookt de kok van Olvarit toch beter Ik vind het ook wel makkelijker omdat ik dan aardappels, groente, vlees moet maken en dat vind ik zoveel werk en niet zo lekker.

Maar als hij mee eet dan bijvoorbeeld pasta met tomatofrito, courgette, aubergine, paprika, knoflook en oregano. Of spinazie met aardappels en valess/kip/ei. Ik maak af en toe ook vis klaar, kabeljauw ofzo met broccoli en aardappelpuree bijvoorbeeld.

22-12-2009 colin geboren

Ken je het boek van de AH? Het heet Opperdepop.
Erg leuk, veel variatie en niet al te moeilijk.

En anders kun je eens op keukenkikker.nl kijken.
Daar kun je het sorteren op leeftijd.
Staan ook leuke en makkelijke gerechten op.

Mag ik vragen wat je altijd voor jullie zelf kookt? Want als Julian alles lust, dan kun je hem toch hetzelfde geven als je altijd voor jullie zelf maken.

Ik varieer iedere dag met eten. De ene dag is het aardappels met groente en vlees/vis. De andere dag is het rijst, pasta, gebakken aardappels etc. Ik gebruik wel zoveel mogelijk groente in gerechten. Dus als we macaroni, nasi of bami eten dan gaat er ook heel veel groente in. En in deze tijd kunnen we natuurlijk ook weer lekker van de stampotten genieten.

Groetjes,
Sandra

Hier net als bij Sandra ook een kind dat met ons mee eet. Aardappels, rijst, pasta, vlees vis… alles dus. En het ene vindt ze lekkerder dan het andere, maar dat kan.
Op dagen dat ik werk zorg ik dat ik de dag ervoor wat meer maak zodat ik een bordje klaar kan maken wat opgewarmd kan worden.
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Hoi Mama H, ik heb eens gegeken op google naar dat opperdepop boek… leuk! Ik ga t straks bestellen

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ikkeben heeft ook een receptenforum, staan ook veel makkelijke en voor kinderen vaak lekkere recepten op, misschien vind je daar ook leuke ideeen?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
Hoi Mama H, ik heb eens gegeken op google naar dat opperdepop boek.. leuk! Ik ga t straks bestellen

Lauren & Alex (05-05-2010)

Is echt een heel leuk boek. Is van 0 tot 4 jaar.
Wat ik ook vaak doe is er zelf een variatie op bedenken.
Je kunt er echt alle kanten mee op!

Hoe lang koken jullie het vlees altijd? Ik neem aan dat ze “gewoon” rundvlees en kip mogen (zit ook in potjes)?
En dan zonder kruiden/zout neem ik aan? Sorry, maar heb nog geen hele maaltijden voor onze zoon gemaakt, omdat hij vers niet at en potjes wel (blijkbaar zijn mijn kookkunsten ook niet goed genoeg, haha)

Hoe lang… tja, dat doe ik op gevoel. Zodra de groenten en aardappelen koken, doe ik het vlees (meestal rundvlees of kip ja) erbij en dan kook ik alles totdat de groenten en aard. gaar zijn.
Ook doe ik wel eens een gekookt eitje door het eten, ipv vlees.
Dat vindt hij smullen!