Komt snel voor volgende voeding

hallo,

mijn dochtertje is morgen 3 weekjes oud…
ze drinkt nu 100ml per flesje maar ze komt nog steeds om de 3 uur (dan kan ik het nog rekken) meestal zit er 2,5 uur tussen…

aangezien dit ons 1e kindje is weten we niet echt wat we hier aan kunnen doen…

kan dit zijn omdat ze 2.5 week te vroeg is geboren ? (25-08-12 terwijl ik 12-09-12 was uitgerekend)

hoop dat jullie tips hebben!!

Als ze zo snel komt voor een nieuwe fles dan heeft ze niet genoeg gehad. Dan moet je de flessen ophogen. Eerst begin je met 1 schepje erbij, dan kom je op flessen van 135 ml. Kijk of ze die helemaal leegdrinkt en hoe ze het daar op doet. Als ze die helemaal leeg drinkt en ze lijkt nog honger te hebben, probeer je nog een schepje erbij. Dan kom je op 165 ml. De richtlijnen op de pakken flesvoeding zijn richtlijnen. Elk kindje heeft wat anders nodig, dus als je wat meer of minder geeft is dat helemaal niet erg. Het moet alleen niet de spuigaten uitlopen, maar als je goed naar je kindje blijft kijken zie je snel genoeg of hij meer of minder eten nodig heeft.

Groetjes

quote:
Als ze zo snel komt voor een nieuwe fles dan heeft ze niet genoeg gehad. Dan moet je de flessen ophogen. Eerst begin je met 1 schepje erbij, dan kom je op flessen van 135 ml. Kijk of ze die helemaal leegdrinkt en hoe ze het daar op doet. Als ze die helemaal leeg drinkt en ze lijkt nog honger te hebben, probeer je nog een schepje erbij. Dan kom je op 165 ml. De richtlijnen op de pakken flesvoeding zijn richtlijnen. Elk kindje heeft wat anders nodig, dus als je wat meer of minder geeft is dat helemaal niet erg. Het moet alleen niet de spuigaten uitlopen, maar als je goed naar je kindje blijft kijken zie je snel genoeg of hij meer of minder eten nodig heeft.

Groetjes

oh okee dan ga ik dat eens proberen heel erg bedankt voor je antwoord

Hoeveel weegt je dochtertje?

quote:
Hoeveel weegt je dochtertje?

vorige week is ze gewogen toen was ze 2760

Onze dochter zat met drie weken op 6 flesjes van 120cc (135cc voeding). Alleen was zij toen al 5000 gram en had geen nachtvoeding meer. Dus eigelijk geen vergelijk met jou dochter .
Weet je wel zeker dat ze honger heeft? Het lijkt mij namelijk wel veel voeding voor zo’n kleine frut…
Als je ze gaat overvoeden kan ze ook krampjes krijgen en de symptomen van krampjes lijken op die van honger…
Succes,
Groetjes Nancy

Ja dat denk ik ook hoor, ze is nog zo licht. Ik zou haar zeker niet volproppen… krijgt ze alleen maar last van.
Er gaat vanzelf meer tijd tussen de voedingen zitten, was hier ook. Ik ging na 3 weken over van borst na fles, o.a. in de hoop wat meer rust te ervaren voor beide. Maar die kleine boef kwam met fles ook om de 3 uur en ineens hebben ze het door en komen ze echt om de 4uur. Heb nog even geduld.

Heeft ze wel een verzadigde blik als haar flesje leeg is? Of denk je echt dat ze nog hongerig is? Misschien een speentje proberen? Dat kan misschien net weer dat half uurtje extra rekken, waardoor je op 3,5 uur uit komt bijv.?

Lastig hè, vooral een eerste kindje. (alhoewel, bij de tweede heb je ook weer wat vraagtekens hoor, alleen maak je je minder snel druk)

Ik vind het altijd zo krom dat zware baby’s veel meer voeding mogen. Onze jongste was een hele zware baby maar zat met 2,5 maand al op 4 flesjes van 135 ml. Naar mijn mening is het juist logischer hoe zwaarder een baby is hoe meer reserve het heeft en hoe minder voeding het dus nodig heeft. Dat zag je dus ook echt terug in onze dochter en vandaag de dag zelfs nog steeds in onze beide dochters. Ze zijn niet dik hoor maar ook niet dun en ze eten beide 's ochtends en 's middags maar 1 broodje. Dat terwijl leeftijdgenootjes die veel lichter zijn gerust 's ochtends en 's middags 2 broodjes eten. Waarom mogen lichte baby’s dan weinig voeding? Die hebben toch weinig reserve en dus meer nodig?
Echt waar, ik snap er soms geen snars van Kijk goed naar je kindje en je ziet echt zelf wel of het honger heeft of niet. Hier hebben ze altijd als ze echt geen honger meer hadden de fles geweigerd of zelfs weggeduwd.
Overvoeden gebeurd niet zo heel snel hoor. Houd je gewoon aan de richtlijn dat baby’s niet meer als 1 liter per dag mogen en dan komt het wel goed.
Je geeft nu 8 voedingen van 100 ml denk ik? Als je 135 ml gaat geven en ze red het wel met 4 uur er tussen kom je op 6 voedingen. 6 keer 135 ml is zelfs minder als 8 keer 100 ml. Dus dan overvoed je helemaal niet.

Groetjes

Daarom zei ik ook al, is ze hongerig? Heeft ze een verzadigde blik?
Kijken naar je kindje is inderdaad het belangrijkst. En ga af op je eigen moedergevoel.

Even buiten het feit om dat je bij borstvoeding ook niet weet hoeveel je kindje binnenkrijgt:
Bij baby’s “moet” je het rekensommetje aanhouden dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht per dag mag geven (is ons ook nog eens benadrukt door de kinderarts toen onze zoon in het ziekenhuis lag).
In dit geval zou dat zijn 150 x 2,76 kilo en dat is 414 cc per dag. Daarom gaf ik aan dat ik het veel voeding vindt voor zo’n klein frutje.
Deze richtlijnen zijn er bij flesvoeding juist gemaakt omdat de niertjes teveel voeding nog niet kunnen verwerken. Deze rekensom verklaart ook meteen waarom grote baby’s meer voeding mogen hebben.
En natuurlijk moet je je meisje voeding geven als je denkt dat ze honger heeft, maar 800 cc per dag voor een baby van nog geen 2800 gram en drie weken oud is erg veel voor mijn gevoel.
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 14 Sep 2012 19:29:54

Ik snap die strakke schema’s niet.

Doe eens net of je je eigen kind bent: heb je zelf elke dag op precies hetzelfde tijdstip precies dezelfde honger en/of dorst? Nee.

Waarom wordt dat van zo’n kleintje wel verwacht dan? Baby’s zijn ook mensen. Echt!!!

Bij borstvoeding moet het vooral “voeden op verzoek” en dan maakt het niet uit dat er de ene keer 2 en de andere keer 3 uur tussen zit. En zodra ze de fles krijgen moet het precies om de zoveel tijd.

Dat vind ik nou krom!

Groetekes, Sje

Sje, dat is waar. Ik heb altijd op verzoek de fles gegeven en ze zaten hier al heel snel in hun eigen ritme.

Verschilt ook per kind denk ik.
Als ik hier op verzoek de fles geef, drinkt ie iedere 2,5 uur, terwijl het vaak ook gewoon zuigbehoefte is, Lijkt me niet nodig.

A. zat met 4 weken op flesjes van 170cc en dan kwam hij nog om de 2/2½ uur en met geluk om de 3 uur. Na een lang verhaal en vele huiluurtjes verder ben ik overgestapt op Forte en toen was het over. Hij had dus gewoon honger.
Hij zat toen op 180cc en netjes om de 4 uur. En 4 weken later sliep hij `s nachts door.

Dat zou je dus eventueel ook nog kunnen proberen.

Gaat het al wat beter?

Groetjes

quote:
Gaat het al wat beter?

Groetjes

hoi hoi

het gaat nu wel beter er zit minstens 3 uur tussen voor de volgende voeding
dit veranderd nog wel eens naar 3.5 / 4 uur!
gister haar gewogen en ze woog 2960 gram

groetjes

Fijn dat het beter gaat!
Is het uit zichzelf goed gekomen, of heb je haar meer gegeven of tijd gerekt?

Groetjes