Komt elke avond om 23.00 uit bed

Het is eindelijk gebeurd dat meneertjelief gewoon netjes in zijn eigen bed gaat slapen, zonder dat hij er continu uit komt. Dat gaat nu heel vaak goed! Nu is het zo dat hij elke avond rond de klok van 23.00uur wakker word en uit bed komt. Hij slaapt dus totaal niet door, en vaak heeft hij er ook geen reden voor.
Ik heb al een nachtlampje voor hem, en zijn deur staat ook op een kiertje, en vaak als ik dan naar bed ga, doe ik de deur dicht. Hij krijgt de deuren ( klink al omhoog ) zelf open, en wandeld dan in alle gezelligheid naar mij toe. Natuurlijk wil ik liever dat hij gewoon lekker door slaapt zonder elke keer weer wakker te worden, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat dit ook gebeurd? En waar kan het aan liggen dat hij elke avond maar weer rond de zelfde tijd wakker word? Hij ligt er gewoon om 7uur half 8 in, dus aan de tijd zal het na mijn idee niet liggen, en hij slaapt 's middags ook allang niet meer en is altijd echt moe als ik hem op bed breng.
Ook ben ik vorige week met hem naar het CB geweest, gewogen, meten wilde hij niet, met alle trucs die ik geprobeerd heb kreeg hem niet onder de meetlat ( thuis heb ik hem gemeten en was het 98 cm ) maar daar wilde hij absoluut niet, en ook de ogentest moest nogmaals opnieuw en heb daar een nieuwe afspraak voor gekregen. Niet dat ik denk dat er iets mis is met zijn ogen maar goed, ze willen het toch testen. Dikke boef is het die van mij!
Op KDV gaat het wel erg goed! Hij zal deze maand daar ook een test hebben, maar er is echt niks mis met hem dat weet ik wel zeker! Hij doet super goed mee op de groep, begint steeds meer van zich af te bijten wat eerder niet het geval was, en volgens zijn leidsters loopt hij juist vooruit voor zijn leeftijd in bijv knutselen tekenen etc…
Alleen het slapen is echt hier een probleem omdat hij elke keer wakker word…
Zal het weer een een of andere fase zijn? We moeten het maar zien!!

Nathanael is van 10-06-09

Hij is ruim 3… Denk leeftijd niet perse rol speelt nu?!
Eerder alle indrukken etc overdag…

Wat doen jullie als hij eruit komt?

Heb ooit gehoord van iemand dat je dan niks moet zeggen tegen hem. Hem bij hand pakken of optillen en zonder een woord te eggen weer op bed leggen… Dit kan soms wel vele keren op 1 avond zijn … Maar na paar avonden moet je dan ook resultaat zien van bijv minder/niet uit bed komen…

Is hij snachts zindelijk? Dan evt eerst even laten plassen…
Heeft hij het koud? Extra deken…

Succes!!

Als hij uit bed komt, leg ik hem er ook direct weer in, meestal zeg ik 1 of 2 keer dat hij gewoon moet slapen en als het langer duurt zeg ik vaak al niks meer maar leg ik hem er gewoon in.
Hij is nog niet zindelijk 's nachts, wel een poosje geprobeerd, ging wel eventjes goed, maar merk dat hij er toch nog niet echt aan toe is. Overdag is hij wel compleet zindelijk dus 's nachts komt ook wel tzt! Koud heeft hij het vaak helemaal niet… hij gooit zijn dekens altijd af omdat hij het juist warm heeft. Meestal doe ik ze wel weer om omdat ik bang ben dat hij het koud heeft als ik het toevallig zie, maar koud heeft hij et niet…

Nathanael is van 10-06-09