Komt dit door de prikken?

Maandag heeft mijn zoontje zijn BMR prik en MenC prik gekregen. (Hij is 14 maanden). Hij heeft zich kranig gehouden en heeft bijna niet hoeven huilen!

Vanaf donderdagochtend heeft hij koorts gehad. 2 dagen is hij met bijna 40 graden zo ziek als een vogeltje geweest. Nu gaat het wel weer alleen 's avonds begint de koorts weer te komen en hij is snipverkouden.

Komt dit nu werkelijk van de prikken die hij gekregen heeft(hier kunnen we 5 tot 10 dagen erna nog last van hebben) of is het gewoon een griepje waar de rest van NL ook last van heeft??..

Ik denk dat-ie gewoon griep heeft. Van die 14-maanden-prik kunnen ze hooguit wat verhoging en lichte mazelenverschijnselen krijgen heeft de cb-arts mij destijds gezegd.

Dus 40 graden koorts is niet van prik. Troost je, als het de griep is die mijn meiden ook gehad hebben deze week, dan is het een korte griep. Ze zijn allebei 1 dag flink ziek geweest en daarna begonnen ze alweer op te knappen.

De jongste lag afgelopen vrijdag als een dood vogeltje op de bank en nu loopt ze alweer te springen door het huis.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

kan de prikken zijn maar ook de griep of beide geen zorgen om maken

Hoi,

Ik weet nog wel dat ze mij waarschuwde bij het CB dat je na die prikken de week erna wat last kan van hebben dat ze ziek worden zeg maar.
Maar tja het kan ook comb van griep/prikken zijn.

Groetjes Cora

Hij heeft sinds vandaag een klein beetje uitslag op zijn hand en voor de rest gaat het alweer een stuk beter. Hij heeft nog een beetje verhoging. Gister is het heel de dag goed gegaan maar alleen 's avonds werd hij weer warm.
Zal wel gewoon een griepje zijn net als de rest van NL!

Als hij nou meer uitslag (kleine stipjes) over zijn rompje en hoofdje krijgt, dan heeft-ie de 6e ziekte. Die begint met een paar dagen hoge koorts en zodra de koorts wegtrekt verschijnen er kleine rode stipjes op het lijfje.

Niks mis met 6e ziekte. Gewoon een standaard kinderziekte die nog geen naam heeft gekregen. Is wel besmettelijk dus als hij inderdaad de 6e ziekte blijkt te hebben andere kindjes waar hij bij in de buurt is geweest en zwangere vrouwen even waarschuwen dat ze besmet kunnen zijn.

Zie voor meer info over zesde ziekte op Google.

Groetekes, Sje

Gister is hij heel de dag koortsvrij geweest en was hij weer hangerig maar het ging steeds beter. Maar sinds vanochtend weer koorts 39.6!

Toch maar even de huisarts gebeld en langs geweest…
Volgens de dokter kan het best zo zijn dat hij eerst wat last van zijn prikken heeft gehad en dat het nu ove is gegaan op griep…

Mijn kind ligt al heel de dag op bed, eet bijna niet, drinkt gelukkig wel en is nu nog zieker als ervoor! Arm moppie van me…

…en een ziek kind went nooit vind ik.

Groetekes, Sje