Kokken van brood/soepstengel

Oh Levi kokt me dan toch… Ik ben dit heel niet gewend van Jurian, die at zo zijn brood met korst op! Maar Levi kreeg gister voor 1ste keer soepstengel hij vond het super interresant en zat er een poos op te sabbelen totdat… er stukje in keel kwam.

Kunnen ze er in stikken? Of kokken ze het altijd zelf weer goed omhoog? Tip hoe ik hier het beste mee om kan gaan? En sap (limonade vanaf 4 maand staat erop) krijgen jullie kindjes dit ook al? Hoe geven jullie dit? Gewoon uit de fles net als melk?

Ik geloof niet dat ze er echt in kunnen stikken, zeker soepstengel niet.
Maar het kan wel angstige momentjes opleveren
Mijn dochtertje vond alles lekker hoor, maar kon ook heel moeilijk met stukjes omgaan, diverse keren helemaal blauw aangelopen (al deed ze dat zelfs al met de BV die te snel ging…)
Maar kan zijn dat hij een te groot stukje naar binnen zuigt, en dat komt dan even klem te zitten in de keel, maar die soepstengel wordt vanzelf zacht en dan kan 'ie weer gewoon ademen.

Ziet er ontzettend eng uit… maar is wel fijn om in je achterhoofd te houden dat een baby zeker een minuut zonder adem kan zonder dat 'ie daar schade van ondervind. Dat zeiden ze bij mij op het cb iig. En langer dan 20 seconden heeft t bij ons nooit geduurt Maar ohhhhh voor mama’s hartje is het zeker niet goed!

Dat dacht ik dus ook. Hier vloog manlief omhoog en zei doen dan wat… ik zeg rustig joh. Maar later schrok ik wel … dacht huh waarom deed ik niks. Nou waarschijnlijk omdat ik ooit (denk bij Jurian) gelezen heb dat ze niet zomaar stikken in het eten … maar wel heel benauwd kunnen doen. Ja zweten is het wel zeg…

Op de flessen diksap zie ik idd altijd staan vanaf 4 maanden. Maar naar mijn mening hebben ze dat dan nog helemaal niet nodig. Het vocht van de melk is voldoende. Wij hebben op advies van het CB met 7 maanden de fles van 15.00 uur laten vallen en daarvoor in de plaats diksap gegeven. Daarvoor echt niet.

Groetjes,
Sandra

Veel kindjes lusten de diksap zo vroeg nog niet eens
Ik geef de diksap nu in een tuitbeker of een gewone beker maar de eerste paar keer gaf ik het gewoon in de fles waar voorheen de melk in zat.

Ze stikken inderdaad niet zomaar. Mijn dochter heeft nogal moeite met zich te beheersen
Het liefst propt ze een snee brood zo achter in haar strotje…
Dan gaat ze uiteraard ook kokhalzen en komt het weer terug.
Inmiddels begrijpt ze het een beetje als ik zeg: Stukje afbijten en de mond leegeten. Maar ja, met 5 maanden…

Ze leren het vanzelf denk ik dan. Het heeft ook lang geduurd voor mijn dochter een liga kon eten zonder dat ze half zat te stikken.